1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A programozott oktatás elméleti problémái

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 166 oldal
Sorozatcím: A pedagógia időszerű kérdései külföldön
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52401/XXIII.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Napjainkban az a veszély fenyegeti a programozott oktatást, hogy új és haladó tartalmát elveszítve, lépésről lépésre a századok óta kialakult oktatási elmélet és gyakorlat szintjéhez igazodik. Ez az út végül odavezethet, hogy a programozott oktatás csupán egyik módszere lesz a meglevő rendszernek anélkül, hogy számottevő változásokat hozna. Ennek a helyzetnek egyik fő oka, hogy a kibernetika eredményeit mechanikusan alkalmazzák az ismeretszerzés folyamatára anélkül, hogy a folyamat lélektani törvényszerűségeit kellően föltártuk volna. A programozott oktatás jelenlegi gyakorlatának alapelve kimondva - kimondatlanul - az amerikai viselkedéslélektan tanuláskoncepciója. A könyv sokoldalúan bizonyítja, hogy a Vigotszkij és Leontyev munkásságán alapuló szovjet oktatáspszichológiai elmélet - az értelmi cselekvések szakaszos kialakításának teóriája - miért alkalmasabb elvi alap az oktatás programozása számára.

Tartalom

Előszó5
Bevezetés7
A tanulmányi folyamat irányításának pedagógiai pszicholgiai problémái16
Az oktatási folyamatot realizáló rendszer specifikuma 18
A tanulmányi folyamat irányításának sémája21
Az irányítás célja (az oktatás célja)22
Az oktatás hatékonyságának kritériumai29
A tanulók pszichikai tevékenységének kiindulási állapota37
A tanulók pszichikai tevékenységének átmeneti állapotai38
A visszajelentés az oktatásban42
A tanulmányi folyamat szabályozása (módosítása)47
Az algoritmizálás problémája az oktatásban50
A tanulmányi folyamat és az információelmélet62
Az értelmi cselekvések szakaszonkénti kialakításának elmélete73
Az értelmi cselekvések szakaszonkénti kialakítása elméletének elvi alapjai73
A képek és a cselekvések viszonya78
A cselekvés struktúrája78
A cselekvés jellemzői79
A cselekvés funkcionális részei81
A cselekvés tájékozódási alapjának típusai82
Az értelmi cselekvések kialakításának szakaszai87
Az ismeretek elsajátításának szakaszai95
A tanulmányi folyamat programozása az értelmi cselekvések szakaszonkénti kialakítása alapján97
Az oktatás céljának megadása97
A tanulók megismerőtevékenységének kiindulási szintje100
Az elsajátítandó ismeretek és jártasságok kiválasztásának és strukturálásának alapelvei102
Az információvétel adekvát eszközeinek biztosítása108
Az elsajaátítási folyamat főbb szakaszai111
A tanulmányi algoritmusok (előírások) kidolgozása119
A visszajelentés biztosítása124
Az elsajátítási folyamat szabályozása128
A kísérleti oktatás néhány eredménye130
Elemi fokú számtantanítás130
Elemi fokú mértantanítás141
Termelési oktatás146
Utószó148
Irodalom150

N. F. Talizina

N. F. Talizina műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: N. F. Talizina könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A programozott oktatás elméleti problémái A programozott oktatás elméleti problémái A programozott oktatás elméleti problémái A programozott oktatás elméleti problémái

A borító enyhén elszíneződött, töredezett, kopott. Néhány lap kissé elszíneződött.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba