kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 289 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52298. |
Bevezetés | 5 |
Az ismeretelsajátítás pszichológiai problémáinak kutatási módszerei | 23 |
A természetes kísérlet módszere | 25 |
A beszélgetés módszere | 32 |
A megfigyelés módszere és az írásbeli dolgozatok tanulmányozásának módszere | 38 |
A tanári tapasztalatok elemzése és általánosítása. A pedagógiai kísérlet | 42 |
Az analízis és szintézis általános törvényszerűségei az oktatás különböző fokozatain | 47 |
Az analízis és a szintézis formái. Fejlődésük egyenlőtlensége | 48 |
Az analízis és a szintézis közötti kapcsolat megváltozása az oktatás folyamán | 56 |
A differenciálás és a rendszerezés folyamatai | 62 |
Az analízis és szintézis "lerövidülése" és gyakorlás folyamán | 75 |
A tanuló korábbi élettapasztalatainak szerepe az ismeretek elsajátításában | 81 |
Az összehasonlítás szerepe az ismeretek elsajátításában | 86 |
A tanulás motivációja és a tanulók megismerése tevékenységének aktivizálása | 92 |
Az érzékletes és az absztrakt a tanuló értelmi tevékenységében | 107 |
A szemléltetés problémája | 111 |
Az absztrakt ismerettől a gyakorathoz | 116 |
Az absztrahálás sajátosságai a gyakorlati általánosítások kialakításakor | 121 |
Pozitív és negatív absztrakció | 125 |
A tanulás és a tanuló értelmi fejlődésének összefüggése | 131 |
Az értelmi fejlődés és az életkor | 135 |
Az értelmi fejlődés és a tanulás | 138 |
Az ismeretek elsajátítása és a tanyanyag tartalma | 144 |
A tanulók egyéni sajátosságai az ismeretelsajátítás folyamatában | 150 |
A gyermekek tanulékonyságának egyéni eltérései | 153 |
Egyéni különbségek a gondolkodási tevékenység egyes sajátosságaiban | 188 |
A tanulók különbségek a gondolkodási tevékenység az ismeretek elsajátításában | 198 |
Egyéni bánásmód az oktatásban | 213 |
Az ismeretelsajátítás megjavításának pszichológiai előfeltételei | 222 |
Az új anyag közlése | 223 |
A tanulók gyakorlati tevékenységének szerepe az ismeretelsajátítás folyamatában | 225 |
A múltbeli tapasztalatok szerepe az ismeretek elsajátításában | 229 |
A tudásvágy felkeltése | 232 |
Az új tananyag deduktív és induktív kifejtésének sajátosságai | 234 |
A helyes általánosítások kialakításának feltételei | 241 |
Az ismeretek rendszerezésének útjai | 255 |
A gyakorlatok felépítésének elvei | 258 |
Az intellektuális jártasságok kialakítása | 267 |
Irodalomjegyzék | 278 |