kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Stephaneum Nyomda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 277 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Második kiadás. A szerző 200 fekete-fehér fényképével és 7 rajzával illusztrálva. A kliséket Wessely L. Fotokemigrafiai Műintézet készítette Nyomtatta a Stephaneum nyomda, Budapest. |
Előszó | 5 |
Mi a fényképezőművészet? | 7 |
Néhány szó e könyvben közölt fényképek felvételi adatairól | 9 |
Technika | |
A felvételre vonatkozó általános tudnivalók | |
Lemez vagy film? | 11 |
A művészi fényképezéshez legalkalmasabb gép | 12 |
Az objektívekről | 15 |
A nagylátószögű objektív | 18 |
A teleobjektív | 20 |
Lágy rajz | 22 |
Az objektívek tisztántartása és gondozása | 28 |
A negatívanyag színérzékenysége | 31 |
Színszűrők | 33 |
Túlszűrés | 39 |
A megvilágításmérők | 41 |
A képhatárolók megállapítása felvételkor | 44 |
Az élesreállítása | 48 |
A világítás | 50 |
Kisgép és filmérzékenység | 56 |
Negatíveljárás | |
A negatív- és pozitíveljárás viszonyáról | 60 |
A negatív egyenlítése | 64 |
Az egyenlítés korlátai. Derítőfény | 70 |
Finomszemcsézetű negatív | 75 |
Új remények | 78 |
Finom szemcsézet és egyenlítés viszonya | 82 |
Kit bízzunk meg felvételeink előhívásával? | 85 |
Időtartamhívás - ellenőrzött hívás | 85 |
A negatív-előhívó hőmérséklete | 88 |
Negatív-előhívás nyári hőségben | 90 |
Egyenlítő és finomszemcsés metol-előhívó | 91 |
Az előhívóhoz szükséges vegyszerekről | 99 |
Az előhívás módja | 104 |
A negatív rögzítése | 108 |
A negatív öblítése | 110 |
A negatív szárítása | 111 |
A negatívok felülvizsgálata, osztályozása | 113 |
A negatívok raktározása | 115 |
Milyen a jól egyenlített, finomszemcsés negatív? | 115 |
Hogyan bánjunk a jól egyenlített negatívokkal? | 120 |
A negatív gyengítése | 122 |
A negatív erősítése | 125 |
A túlérzékenyítés | 127 |
Elővilágítás | 131 |
Pozitíveljárás | |
A pozitív kép színei | 132 |
Metol-hydrochinon előhívó bromezüstpapírokhoz | 133 |
A pozitív-előhívó hőmérséklete | 136 |
A pozitív-előhívóhoz szükséges vegyszerek | 139 |
Különös ellentétességgel dolgozó pozitív-előhívó | 140 |
Az előhívás utáni öblítés | 140 |
A brómezüstképek állandósítása | 140 |
A képek öblítése rögzítés után | 144 |
Szárítás, egyenesítés | 144 |
Tükörfényezés | 145 |
Üvegtálak | 149 |
Sárga és szürke fátyol eltávolítása a brómezüstképekről | 149 |
A brómezüstképek gyengítése | 150 |
A kész brómezüstképek javítása (Retusálása) | 151 |
Másolatok készítése | 153 |
A nagyítógép | 154 |
A sötétkamra világítása nagyításkor | 158 |
A brómezüstpapír fokozatának megválasztása | 160 |
A nagyítás módjai. (különleges fogások) | 163 |
A szemcsézet eltüntetése (csökkentése) nagyítással | 166 |
A nemeseljárások | 170 |
Fényképalbum | 174 |
A fényképezés esztétikája | |
Térhatás | 177 |
Vonalvezetés | 184 |
Térelosztás | 186 |
Folthatás | 189 |
Háttér | 193 |
Képkivágás | 196 |
A művészi fényképezés legfontosabb tárgykörei | |
Élet- (zsáner-) képek | 199 |
Népviselet | 203 |
A tájkép | 205 |
Felhők | 208 |
A víz | 210 |
Jég | 213 |
Hó | 217 |
Sportfelvételek | 222 |
Arcképfelvételek | 225 |
Az aktfelvétel | 229 |
Virágos tavasz | 233 |
Őszi erdő | 236 |
Légmozgás, szél | 240 |
Éjszakai (alkonyati) felvételek | 241 |
A holdfény | 250 |
Városképek | 254 |
Esős idő | 256 |
Színházi felvételek | 258 |
Csendélet-felvételek | 259 |
Egyesített fényképek (fotomontázs) | 265 |
Karácsony | 273 |
Zárszó | 278 |