kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Nők Országos Tanácsa-Kossuth Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 304 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-09-0732-1 |
Megjegyzés: | A könyv fekete-fehér és színes fotókat, illusztrációkat tartalmaz. |
Dr. Nagy Katalin: Előszó | 5 |
Vargha Balázs: Olvasásra nevelés a családban | |
"Használati utasítás" | 9 |
Anyanyelv és műveltség | 10 |
Amíg megtanulunk olvasni | 17 |
A gyerek mint alkotó | 24 |
Munka? Szórakozás? | 29 |
Megértés? Félreértés? | 36 |
Átváltozás, azonosulás, beleélés | 42 |
Az erkölcsi tanulság | 47 |
Abszurd játékok | 54 |
Giccs - gyerekeknek | 58 |
Illusztrációk | 64 |
Könyvek otthon - könyvek a könyvtárban | 69 |
Népmese a gyerekeknek | 76 |
Az irodalmi mese | 82 |
Állattörténetek mese formájában | 85 |
Gyerekélet | 88 |
Kalandos történetek | 99 |
Történelmi regények és életrajzok | 104 |
A gyerek és a versek | 106 |
A gyerek és a dráma | 120 |
Gyerek olvasóból felnőtt olvasó | 130 |
Ajánlott könyvek jegyzéke | 132 |
Balogh Jenő: Képzőművészeti nevelés a családban | 153 |
Bevezetés | 155 |
A látásunknak felkínálkozó világ | 156 |
A tér és az emberi térlátás | 156 |
Az emberi formalátás | 156 |
Arányok | 157 |
A szín | 157 |
A képlátó ember | 158 |
A képalkotó művészetek nyelve | 158 |
A művészi "tükrözés" | 158 |
A látvány mint a művészet forrása | 100 |
Ábrázolás - kifejezés | 161 |
A képalkotó művészet jelrendszere | 161 |
A látáskultúra fejlesztése | 163 |
Környezetünk képének alakítása | 163 |
Tervek és eredmények | 163 |
Az otthon vcizuális képének meghatározói | 165 |
Az otthon képének megkomponálása | 172 |
A gyerek aktivizálása az otthonalakításban | 173 |
A tágabb környezet megismerése | 175 |
Vizuális társasjátékok | 176 |
A gyerek egyéni foglalkozásai | 182 |
Az ábrázoló-kifejező tevékenység lélektani háttere | 182 |
Művészet-e a gyermekrajz? | 184 |
Az ábrázoló-kifejező tevékenység otthoni segítése, eredményeinek megítélése | 185 |
Az ábrázoló-kifejező tevékenység életkori sajátosságai | 186 |
Tevékenységi formák, anyagok | 188 |
A téralakítás - berendezés | 188 |
A mintázás - formázás | 188 |
Vizuális dramaturgiai játékok | 189 |
Rajzolás és festés | 191 |
A képalkotó, építő és tárgyformáló művészetek szerepe a látáskultúrában | 193 |
A falu- és a városkép | 193 |
Épületek | 195 |
Tárgyak | 196 |
Szobrok | 197 |
Festmény, grafika | 199 |
Múzeumok, képtárak, kiállítások | 202 |
A könyv és a képzőművészeti szakirodalom szerepe | 205 |
Nemeskürty István: A filmművészet a család életében | 209 |
A család a moziban | 211 |
A család a televízió előtt | 224 |
Szabó Helga: Legyen a zene mindenkié | 229 |
Mikor kezdődjék el a gyermek zenei nevelése? | 234 |
Mindenki hangszere | 237 |
Énekszó a családban | 239 |
Mit énekeljen a gyermek? | 247 |
A zenei rögtönzésről | 263 |
Énekkar | 277 |
Zenei írás-olvasás az iskolában | 282 |
Ritmus | 283 |
Dallam | 289 |
Forma | 294 |
A hangszerek világa | 295 |
Zenehallgatás a családban | 299 |