1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Muszorgszkij: Hovanscsina

Népi zenedráma 4 felvonásban, 5 képben/Ismertető füzet

Szerző
Budapest
Kiadó: Magyar Állami Operaház
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 23 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

AMikor Nagy Péter cár szélesre tárta hatalmas birodalma kapuit a Nyugat felé, a addig Euróától majdnem teljesen elzárt Oroszország előtt mélyreható politikai-gazdasági változás távlatai nyiltak meg. Nagyon természetes, hogy ezek előbb-utóbb jelentkeztek kulturális téren is. Az átalakulás szükségszerű volt, az ország felemelkedése szempontjából elengedhetetlen. Mégis, néhány vonatkozásban később nem kívánatos eredményeket is hozott.
A 18. századi orosz társadalom vezető rétege, a nemesség és a lassan kialakuló nagypolgárság nyugatra csodálkozó ámulatában rövidesen odáig ment, hogy minden hazai kultúrértéket - mint alacsonyabbrendűt - mélységesen lenézett. "Előkelőbb körökben" csak franciául illett beszélni a népdal menthetetlenül kiszorult a cselédség és jobbágyság soraiba, az eladó-művészet egyetlen igazán felkarolt ágát, az operát pedig elárasztották a külföldiek. A nápolyi opera seria mesterei közül Galuppi, Traetta, Paisiello, Sarti és Cimarosa udvari karmesteri minőségben, vagy... Tovább

Fülszöveg

AMikor Nagy Péter cár szélesre tárta hatalmas birodalma kapuit a Nyugat felé, a addig Euróától majdnem teljesen elzárt Oroszország előtt mélyreható politikai-gazdasági változás távlatai nyiltak meg. Nagyon természetes, hogy ezek előbb-utóbb jelentkeztek kulturális téren is. Az átalakulás szükségszerű volt, az ország felemelkedése szempontjából elengedhetetlen. Mégis, néhány vonatkozásban később nem kívánatos eredményeket is hozott.
A 18. századi orosz társadalom vezető rétege, a nemesség és a lassan kialakuló nagypolgárság nyugatra csodálkozó ámulatában rövidesen odáig ment, hogy minden hazai kultúrértéket - mint alacsonyabbrendűt - mélységesen lenézett. "Előkelőbb körökben" csak franciául illett beszélni a népdal menthetetlenül kiszorult a cselédség és jobbágyság soraiba, az eladó-művészet egyetlen igazán felkarolt ágát, az operát pedig elárasztották a külföldiek. A nápolyi opera seria mesterei közül Galuppi, Traetta, Paisiello, Sarti és Cimarosa udvari karmesteri minőségben, vagy mint operakomponisták Szentpétervárott bőségesen arattak dicsőséget és aranyat. A hazai szerzők pedig, ha egyáltalán szóhoz jutottak, így Berezovszkij, Bortnyanszkij, vagy Fomin, szigorúan követték az olasz mesterek stílusát. Meglepő módon nem az ő, hanem egy olasz szerző, CAvos műveiben mutatkozik először az orosz népdal halvány befolyása. Igaz, az ő működése viszont már majdnem teljes egészében a 19. századra esik.
Időközben az orosz társadalom művészetszemléletében jelentős változás állt be. Az említett két osztály tagjai a 18. század folyamán még a legmerevebben elzárkóztak a gyakorlati muszikálás elől. Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Muszorgszkij: Hovanscsina Muszorgszkij: Hovanscsina Muszorgszkij: Hovanscsina
Állapot:
930 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba