kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Bevezetés (a jegyzet célja, az anyag elosztása) | 1 |
A szent zene feladata (Florilégium) | 3 |
A szentirási helyek | 3 |
Az első keresztény századok | 3 |
A zsoltárénekről | 5 |
Énekmódok, éneklési szokások, énekesfiúk | 6 |
Részlet a Summa Theol. II-II. 91/2-ből | 8 |
Részlet Szalkay prímás zenei jegyzetéből | 10 |
A két alapvető liturgikus rendelkezés (X. Pius Motu propriója és a II. Vatikáni Zsinat Liturgikus Konstituciója a zenéről) | 10 |
Összefoglalás és terminológia (vallásos zene, egyházi zene, liturgikus zene) | 14 |
Irodalmi tájékoztató és a jegyzetben haszált rövidítések jegyzéke | 16 |
Zeneelmélet | 18 |
A kottaírás | 18 |
A hangmagasságok írásos rögzítése | 18 |
A hangmagasságok elnevezése | 19 |
Ritmusírás | 20 |
A harmónia jelölése | 21 |
Tonalitás-elemzés | 21 |
Lelépés tubáról különböző hangközökkel | 21 |
"Mozgó tuba" | 23 |
A pentatónia alapelemei | 23 |
Conjuct szerkezetek | 24 |
Disjunct szerkezetek, kvint-érzet | 25 |
Pentatónai | 25 |
Pentachordok, hexachordok | 26 |
Tónusok, módusok | 27 |
Hétfokú hangsorok | 28 |
Dur-moll rendszer | 28 |
Tizenkéthangúság | 29 |
Többszólamúság (mozgásviszonyok, homofónia-polifónia összhangzások) | 29 |
A szent zene az egyetemes zenetörténet keretében | 32 |
Népkultúra, őskultúrák, az ókori zenetörténet jelentősége (ősi alapok; görögök) | 32 |
A gregorián ének története | 33 |
Gyökerei | 33 |
Kialakulása, története 600-ig | 34 |
Rendezése, története 600-tól | 36 |
Dialektusok | 36 |
Kottaírás | 37 |
Új műfajok: officiumok, sequentia, trópus | 37 |
A 16-19. század | 39 |
A 20. század | 40 |
A gregorián ének leíró jellemzése: a gregorián műfajok | 41 |
Recitativ stílus | 42 |
Akklamaációk | 42 |
Lekció-tónusok | 43 |
Ima-tónusk | 45 |
Zsoltár-tónusok | 46 |
Önálló darabok | 50 |
Melodikus stílus | 51 |
Prózai szövegű szillabikus tételek | 51 |
Officium-antifónák | 51 |
Invitatórium és responzórium breve refrének | 52 |
Mise-antifónák | 52 |
Verses szövegű szillabikus tételek | 53 |
Himnuszok | 53 |
Szekvenciák | 53 |
Trópus | 54 |
Melazmatikus tételek (melizma - jubilus, ornamens, interpunkciós melizma) | 55 |
Responzórium prolixum | 56 |
Tractus | 56 |
Graduale | 57 |
Offertorium | 57 |
Alleluja | 57 |
Ordinarium Missae | 58 |
A gregorián zenei sajátságai | 58 |
Formaképzés | 59 |
Melodikus sajátságok | 59 |
Módusok | 60 |
Ritmus | 60 |
Népzenei vonások a gregoriánban | 62 |
Szöveg és dallam | 63 |
Előadásmód | 63 |
A gregorián ének a liturgiában | 64 |
A római liturgia sajátos zenéje | 64 |
A gregorián ének előadói | 67 |
A gregorián ének a szentmisében | 68 |
A gregorián ének az officiumban | 70 |
A középkor zenetörténete | 71 |
A gregorián a középkori környezetben: a liturgia zenéje | 71 |
A liturgiától függeltenedő zene | 72 |
Zenetörténet a 16-19 században | 75 |
A klasszikus vokálpolifónia | 75 |
A barokk kor | 76 |
A bécsi klasszicizmus és a romantika | 77 |
Századunk zenéje | 78 |
Általános zenei környezet (régi zene - modern zene; irányok, szerzők; zeneszociológia; könnyűzene) | 78 |
Az egyházi zene századunkban (követelmények, tényleges adottságok; kutak) | 81 |
Munkánk zenei környezete: a magyar zene múltja és jelene | |
A magyar zenetörténet a 19. századig | 85 |
A magyar középkor (a gregorián Magyarországon; műzene; anyanyelv) | 85 |
A magyar zene a 16-19. században (egyszólamúság; városok, udvarok, hangszeres zene; a 19. század) | 85 |
Népdal, népzene, népszokás | 87 |
A népzene fogalma, a gyűjtés története | 90 |
Népdal, népzene meghatározása | 90 |
Népszokás meghatározása | 90 |
A magyar népzene gyűjtése | 91 |
Népzenei stílusok | 91 |
Régi stílusok a magyar népzenében (kvintváltó; egyéb ereszkedők; dur kexachordok) | 92 |
Új stílus a magyar népzenében | 96 |
Népzenei előadásmód | 96 |
Népszokások | 97 |
Lakodalom, halál | 97 |
Naptári ünnepek | 99 |
Éneklési alkalmak és a népszokások funkciója; tanulságok | 101 |
A népének története Magyarországon | 106 |
Népének-történet | 106 |
Történeti források | 106 |
Középkori örökség | 107 |
A reformáció és az ellenreformáció kora | 108 |
Fellazulás a 17-18. században | 109 |
A 19-20. század | 109 |
A népének az életben | 110 |
Népének és néphagyomány | 110 |
Népének a liturgikus reform után | 112 |
Századunk magyar zeneélete | 112 |
Zeneélet, műzene | 112 |
Bartók és Kodály szerepe (eredmények, mai szerzők) | 112 |
A mai magyar zeneoktatás (keretei, tartalma, eredményei; tanulságok) | 113 |
A mai magyar egyházzenei helyzet | 114 |
Metodika | 117 |
A pap kapcsolata a zenével és a zenészekkel | 119 |
A zene a papi közösségben | 120 |
A pap éneke | 120 |
A pap és a kántor | 120 |
Az orgona | 121 |
A pap és a schola | 122 |
A pap és a hívek éneke | 123 |
Mit tanuljon a pap (a kántor) híveitől? | 123 |
Mit tanítson a pap (a kántor) híveinek? | 123 |
A temlomi eszményi énektudásának törzsanyaga, kísérő anyaga, periférikus anyaga | 124 |
Tanácsok az énekről, az énektanításról | 125 |
Részletes metodika | 126 |
Ének a szentmisén (igeliturgia, eucharisztikus rész) | 129 |
Egyéb liturgikus alkalmak énekrendje (zsolozsma, szentségek, temetés) | 130 |
Az ájtatosságok énekrendje (litániák, rózsafüzér, keresztút, virrasztás, imatársulatok, prédikációk, katekézis, egyházzenei áhítat) | 130 |
Ének a hittanórán | 135 |
Miért énekeljünk? | 136 |
Mit énekeljünk? | 137 |
Hogyan énekeljünk és hogyan tanítsuk az éneket? | 144 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.