1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Munkaerő-piaci segítő szolgálat

Módszertani kézikönyv

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 184 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-210-871
Megjegyzés: Megjelent 600 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kilencvenes években komoly szemléletváltás történt Európában a társadalmi hátrányok megítélésében, a segítés céljaiban és formáiban. Az alkalmazkodás helyett egyre inkább a megmaradt képességek... Tovább

Előszó

A kilencvenes években komoly szemléletváltás történt Európában a társadalmi hátrányok megítélésében, a segítés céljaiban és formáiban. Az alkalmazkodás helyett egyre inkább a megmaradt képességek hasznosításának igénye, az integráció került előtérbe. A hangsúly minden foglalkoztatási nehézséggel küzdő csoport tekintetében áthelyeződött a passzív munkaerő-piaci rendelkezésekről - a segélyezésről - az aktív megoldásokra.
A filozófiaváltást kiváltó, kikényszerítő okok közül legfontosabb a foglalkoztatottak számának társadalmi összefogást sürgető csökkenése, az államháztartások terheinek jelentős növekedése - az érintettek növekvő száma, a passzív ellátások prioritása és az ezzel párhuzamosan bekövetkezett gazdasági visszaesés. A fejlett társadalmakban egyre erőteljesebb az igény és elkötelezettség az élet minden területén megvalósuló esélyegyenlőség iránt.
A munkaerő-piaci esélyegyenlőség azt jelenti, hogy mindenki számára egyenlő és diszkriminációmentes hozzáférést kell biztosítani a munkához, szakképzéshez és az egyes foglalkozásokhoz.
A társadalmi hátrányokkal küzdő csoportok esetében külön hangsúlyt kapott az egyéni foglalkoztathatóság javítása, oktatási és képzési lehetőségek szélesítése, valamint egy köztes munkaerő-piac kialakítása, ahol megszerezhető a nyílt munkaerő-piaci követelményeknek megfelelő jártasság és tapasztalat.
Hazánkban is - részben az unióhoz való csatlakozás követelményeinek teljesítése, másrészt makrogazdasági kényszerek miatt - egyre nagyobb teret kap a hátrányos helyzetű állampolgárok esélyegyenlőségének, integrációjának kérdése. Az utóbbi években a foglalkoztatáspolitikai stratégia fontos eleme lett a foglalkoztatási színvonal növelése; ennek érdekében a hátrányos helyzetű munkavállalók foglalkoztathatóságának javítása; a munkaerőpiac perifériájára szorult embereket is elérni képes integrációs eszközök és módszerek kidolgozása és alkalmazása. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
1. A segítő tevékenység célja és tartalma 10
2. A segítő szervezetek jellemzői 13
3. Kapcsolatrendszer építése 15
3.1. Az ügyfelek és a segítő szolgálat kapcsolata 15
3.2. Az ügyfelek motiválása 18
3.3. A segítő szolgálat és a munkaadók közötti kapcsolat 23
3.4. Kapcsolat más szervezetekkel 25
3.5. Információs rendszer kialakítása és működtetése 26
4. A munkaerő-piaci segítők kiválasztásának kritériumai 28
4.1. Elvárások a személyi segítőkkel szemben - a legfontosabb személyiségjegyek 28
4.2. Kívánatos iskolai végzettség 33
4.3. Sorstársi segítők előnyei és hátrányai 35
4.4. Tartós munkanélküliek, mint segítők 35
4.5. Segítő tevékenység csapatmunkában 36
5. A munkaerő-piaci segítők felkészítése 38
5.1. A segítővé válás folyamata 38
5.2. Szükséges szakmai ismeretek 39
5.3. Ügyfélcsoportok sajátosságainak megismerése 43
5.4. A segítők képzése, továbbképzése 46
6. Szervezeti és szakmai kompetenciák 48
6.1. A szolgáltatások új struktúrái - a civil társadalom „intézményesülése" 48
6.2. A munkaerő-piaci segítő szolgálat, mint szolgáltató és munkaközvetítő szervezet 49
6.3. A szolgáltatók - együttműködő partnerek - alkalmasságának kritériumai 50
6.4. A segítő, mint „esetmenedzser" (casemanager) 51
6.5. A kompetens segítő 53
6.6. A megfelelő szakmai személyiség kialakulásának feltételei 57
6.7. A pszichés önvédelem képessége: a stressz és kezelése a segítő foglalkozásokban 59
6.8. Személyes megelőzési stratégiák 60
6.9. Szervezeti megoldási stratégiák 60
7. A munkaerő-piaci segítő tevékenységének etikai kérdései, a személyes adatok védelme 62
8. A segítő szolgálat teljesítésének mennyiségi és minőségi meghatározása 67
8.1. A teljesítés mennyiségi mutatói 68
8.2. A teljesítés minőségi mutatói 73
8.3. A teljesítés értékelésének tartalma, formája és a monitorozás 75
8.4. A segítők munkájának értékelése 80
8.5. A segítő szolgálat munkájának monitorozása 80
8.6. Szupervízió 82
9. A segítők és a segítő hálózatok motiválása 83
Mellékletek 91
A munkaügyi szervezet - mint a munkaerő-piaci segítő szolgálatok elsőszámú megrendelő partnere - igényei és lehetőségei 93
Integrált foglalkoztatást segítő szolgálat Szombathelyen 107
Dokumentáció-minták 120
A Motiváció Mozgássérülteket Segítő Alapítvány munkaerőpiaci szolgáltatási rendszerének modellje 147
Jogszabályok jegyzéke 168
Irodalomjegyzék 180
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem