Előszó | 5 |
I. rész | |
A magyarországi helyzet 1844 és 1863 között | 15 |
Munkácsy gyermekkora | 16 |
Gyermekkori élmények | 19 |
Szamossy mellett | 22 |
Az első kísérletek | 23 |
Készülődés Pestre | 26 |
II. rész | |
Pest és Buda politikai s művelődési helyzete a hatvanas években | 31 |
A magyar képzőművészet társadalmi helyzete a XIX. században | 35 |
A reformkori művészet öröksége | 37 |
A magyar történeti festészet európai jelentősége | 38 |
Életképfestészet az elnyomatás idején | 42 |
Művészeti intézmények. A műkritika helyzete | 45 |
Munkácsy megérkezése Pestre. Életmódja 1863-64-ben | 47 |
Művészeti kapcsolatai 1863-64-ben | 51 |
Pesti művei | 53 |
Bécs művészeti viszonyai a hatvanas években | 56 |
A bécsi Képzőművészeti Akadémián | 56 |
A Bécsben festett művek | 60 |
A Búsuló betyár | 62 |
Ismét Pesten 1866-ban | 67 |
III. rész | |
München művészeti élete | 75 |
Munkácsy a müncheni Akadémián | 78 |
Müncheni művei 1866-67-ben | 80 |
Pesten, 1867. július-szeptember | 84 |
Az 1867. évi párizsi világkiállításon | 86 |
Müncheni művei 1867-68-ban | 88 |
Magyarországon készült művei 1868-ban | 92 |
Kritikája az 1868. évi bécsi képzőművészeti kiállításról | 94 |
IV. rész | |
A düsseldorfi iskola és az életkép problematikája | 99 |
Munkácsy élete Düsseldorfban | 104 |
Első Düsseldorfban készült művei | 105 |
A Siralomház (sokalakos változat) | 110 |
Pesten 1870-ben | 118 |
Düsseldorfban 1870-71-ben | 120 |
A Tépéscsinálók | 122 |
Egyéb düsseldorfi művek 1870-71-ből | 128 |
Az elítéltt (a Siralomház kétalakos változata) | 131 |
V. rész | |
Párizs művészeti élete a hetvenes években | 137 |
Munkácsy életmódja Párizsban a házassága előtti években | 139 |
A kritikai realizmus. Munkácsy stílusának alakulása | 143 |
Az ún. kis képek 1871-73-ból | 149 |
Az Éjjeli csavargók | 152 |
Az 1873. évi bécsi világkiállításon | 155 |
Barbizonban | 157 |
A Zálogház | 162 |
A kései népi tárgyú életképek | 166 |
A Colpachi iskola. Munkácsy festésmódjának néhány problémája | 167 |
Az 1870-es évek arcképei. Az Éva festői problémái | 170 |
A kritikus realizmus megszűnésének körülményei | 173 |
VI. rész | |
A művészeti szabadverseny hatása Munkácsyra | 179 |
A szalonképek stiláris problémái | 182 |
A Műteremben | 185 |
Áttekintés a szalonképekről | 187 |
A virágcsendéletek | 191 |
Az 1876 és 1888 közötti készült tájképek | 195 |
A Milton | 205 |
A Krisztus Pilátus előtt | 211 |
A Golgota | 218 |
A Mozart halála | 221 |
A kosztümös zsánerképek | 223 |
Munkácsy portréfestői tevékenysége az 1880-as években. Amerikai utazás | 225 |
A bécsi Művészettörténeti Múzeum mennyezetképe | 229 |
A Honfoglalás | 231 |
A Sztrájk | 238 |
Az Ecce homo | 243 |
Munkácsy utolsó évei, halála | 244 |
VII. rész | |
Munkácsy életmódja | 249 |
A colpachi kastély | 254 |
Karlsbad, La Malou. Munkácsy önéletrajza | 254 |
Utazásai | 256 |
Alkotó módszere | 258 |
Munkácsy és Magyarország | 260 |
Tanítványok. A Munkácsy-díj | 261 |
Művészeti nézetei. Kapcsolatai a kortárs művészekkel | 263 |
Munkácsy jelentősége a magyar képzőművészetben | 270 |
Munkácsy európai jelentősége | 272 |
Jegyzetek | |
Rövidítésjegyzék | 277 |
Az Előszóhoz | 279 |
Az I. részhez | 280 |
A II. részhez | 282 |
A III. részhez | 290 |
A IV. részhez | 293 |
Az V. részhez | 300 |
A VI. részhez | 302 |
A VII. részhez | 310 |
Festménykatalógus | |
Megjegyzések | 314 |
1-630. festmény | 315 |
Rajzkatalógus | |
1-278. rajz | 345 |
Mutatók | |
Névmutató | 367 |
Munkácsy műveinek mutatója | 375 |
A reprodukált művek jegyzéke | 385 |
Festmények | |
Rajzok | |