kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Korona Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 366 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 26 cm x 20 cm |
ISBN: | 963-903-654-4 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrált. |
Előszó | 5 |
Jelmagyarázat | 6 |
7. osztály - Korunk, a technikai képek kora | 9 |
Mozgóképkultúra | 17 |
A képmás | 17 |
A birtoklás és kapcsolatteremtés | 17 |
A kamera: a megörökítést szolgáló technika | 23 |
A kamera: az ábrázolást szolgáló technika | 24 |
A mozgókép kettős természete | 25 |
Információ és jelentés | 28 |
A látvány, és a látvány értelme | 29 |
A művész élmény | 31 |
A mozgóképi élmény | 31 |
Összefoglaló gyakorlat | 34 |
Médiaismeret | 35 |
Az audiovizuális média fogalma | 36 |
Összefoglaló kérdések | 39 |
8. osztály | 41 |
Mozgóképkultúra | 43 |
Élmény és emlékezés | 43 |
Megfigyelés, felejtés, felidézés | 44 |
Kiemelés és ráhagyás | 47 |
A kiemelés elemi eszközei a mozgóképen | 48 |
A közelkép | 49 |
A megvilágítás | 49 |
A hossz és a tempó | 50 |
A zenei hangsúly | 51 |
Az ismétlés | 51 |
Szokatlan eszközök, különleges hatások | 52 |
A mozgóképek rendszerezése | 53 |
Alkotói szándék, nézői elvárás | 55 |
A valóság ábrázolásához való viszony | 56 |
A művek tematikai és ábrázolási rokonsága | 57 |
A megjelenés közege | 61 |
A hordozó | 61 |
Médiaismeret | 63 |
A televízió műsorrendje | 63 |
A műsoridő mint tulajdon | 64 |
Összefoglaló kérdések | 69 |
9. osztály | 71 |
Mozgóképkultúra | 73 |
Utalás | 73 |
Utalás és hatáskeltés | 75 |
A mozgóképi narráció | 78 |
A felbontott és újraszerkesztett téridő | 78 |
A beállítás | 78 |
A jelenet | 79 |
Az elbeszélés, a történet és a cselekmény | 80 |
Az események oksági és időbeli kapcsolata | 83 |
Az expozíció és a lezárás | 88 |
A fordulat és az epizód | 88 |
A cselekmény és a sítlus | 90 |
Irodalom és film: különböző művészetek, eltérő kifejezési formák | 91 |
A nyelv megnevez, a film megmutat | 91 |
A forma meghatározója: a kötött időkeret, és a folyamatos előadásmód | 93 |
Információ és ábrázolás: választás a kifejező eszközök sokaságából | 95 |
Médiaismeret | 99 |
Televíziós modellek | 99 |
Közszolgálati és kereskedelmi televízió | 99 |
Élő és konzerv adások | 101 |
Televíziós műsortípusok | 102 |
A teleregény | 102 |
Az óriásmesék varázsa | 102 |
A folytatásos történetek és a média | 103 |
A teleregények szerkezete | 105 |
"Szappanhősök" | 107 |
A tévéshow | 111 |
Mágikus tér | 112 |
A show közönsége | 112 |
A talk-show | 113 |
A sztár | 116 |
A sztár és a média | 116 |
A sztárjelenség kultikus jellege | 117 |
A filmsztár | 117 |
A sztár és az őstípus | 120 |
A médiasztár megjelenése | 121 |
Összefoglaló kérdések | 123 |
10. osztály | 125 |
Mozgóképkultúra | 127 |
A szereplő a mozgóképen | 127 |
A szerepjáték tradíciója | 128 |
A fotogenitás | 130 |
A színész éa a civil szereplő | 132 |
A viselkedés jelrendszere | 135 |
A viselet | 138 |
A szerepformálás és a státuszjáték | 140 |
Mit mond a szereplő és hogyan? | 142 |
A verbális és vogális jel | 145 |
A látvány mozgóképi ábrázolása | 147 |
A technikai kép | 147 |
A látvány mozgóképi ábrázolásának tradíciója | 148 |
A fotografálás ábrázolási lehetőségei | 148 |
A felvevőgép és a téma viszonya: A filmkép kompozíciója | 150 |
A keret | 150 |
A képkivágás és a kameramozgás | 153 |
A nézőpont | 156 |
A kamera, aszereplő és az elbeszélő viszonya | 159 |
A mogzóképi kifejezés öntőformája: a technika | 161 |
A műalkotás és a technika | 161 |
Másodpercenként hányszor is? | 163 |
A forradalmi hang | 164 |
Szíes álom | 166 |
Képarányok, képmélység | 167 |
A valóság nyomában | 170 |
A (film) technikán túl | 173 |
A film és a valóság | 175 |
Valóságos és valószerű | 175 |
A művek valószerűsége, az ábrázolási konvenciók | 176 |
A film és a valóság viszonya | 177 |
Dokumentumfilm vagy játékfilm? Dokumentumflm és játékfilm! | 182 |
A művészi igazság és hitelesség a filmben | 186 |
Hitelesség, realizmus és stilizáció | 188 |
Médiaismeret | 199 |
A reklám | 199 |
Alkalmazott művészet | 200 |
A reklám formája | 200 |
A reklám manipulatív természete | 208 |
A klip | 210 |
Formaelemek a klipben | 212 |
A klip stílusa | 215 |
Összefoglaló kérdések | 219 |
11. osztály | 221 |
Mozgóképkultúra | 223 |
A montázs | 223 |
A montázselv és a gondolkodás | 224 |
A filmtér és a montázs | 226 |
A filmidő és a montázs | 228 |
A montázs és a jelentés | 232 |
Montázs és belső montázs | 234 |
Kényszer és szabadság a montázsban | 238 |
A montázs másik dimenziója: a hang | 242 |
A filmkultúra kettőssége | 244 |
Az egységes kultúra felbomlása | 246 |
A "magas" kultúra és a tömegkultúra | 247 |
Az őstípus (archatípus) | 248 |
Típus, őstípus | 250 |
Őstípusok a tömegfilmben | 251 |
Tömegfilm és szerzői film | 257 |
A szerzői film és a tömegfilm különbözősége | 258 |
A filmek műfaji karaktere | 259 |
Azonos történetek a szerzői és a tömegfilmben | 261 |
A tömegfilm műfajai | 266 |
A filmműfaj "üzenete" | 266 |
A műfajok rendszere és családfája | 268 |
A műfaji jegyek | 269 |
A thriller műfaji jegyei | 270 |
Néhány szempont a filmek elemzéséhez | 276 |
A mozgóképi mű elbeszélő szerkezete | 278 |
A makroszerkezet | 278 |
A filmelbeszélés mikroszerkezete | 279 |
Történet, cselekmény, expozíció | 279 |
A kizökkent idő | 280 |
"S így lőn kora veszte" | 283 |
A jelenetezés | 283 |
A ritmus | 285 |
Médiaismeret | 287 |
A hírműsorok és a híradó | 287 |
A valóság televíziós megjelenítése | 289 |
A hír | 290 |
A hír és a társadalmi nyilvánosság | 291 |
A hírműsorok és a modern társadalmak | 292 |
A hírműsorok szerkesztésének elemi szabályai | 293 |
Sztereotípiák | 296 |
A híradó és a valóság viszonya | 298 |
A hír kereskedelmi értéke, veseny a hírek piacán | 299 |
12. osztály | 303 |
Mozgóképkultúra | 305 |
Néhány szempont a filmek elemzéséhez | 305 |
A stílus | 305 |
Stílusalkotó elemek | 305 |
Az alkotó kézjegye | 306 |
Korstílusok a film történetéből | 312 |
A német expresszionizmus | 313 |
A francia avantgárd | 315 |
A szovjet avatngárd | 320 |
Az olasz neorealizmus | 322 |
Az európai új hullámok | 324 |
A francia új hullám | 325 |
A kelet-európai új hullámok | 328 |
A cseh új hullám | 328 |
A német új film | 330 |
Befejezés | 333 |
Médiaismeret | 335 |
A képernyő kora | 335 |
Kommunikáció, tömegkommunikáció, televízió | 335 |
A médium és az üzenet | 336 |
A technikai kép, a távközlés és a digitalizáció | 342 |
Új médiumok és új jelenségek | 345 |
Az interaktivitás | 345 |
A multimédia | 346 |
VR, azaz virtuális valóság | 348 |
A valóság virtualizálódása | 349 |
Az internet | 351 |
Globális és lokális | 352 |
Választék és választás | 354 |
A fantázia kisajátítása: a tudatipar | 355 |
A média kultikus jellege | 356 |
Fejlődés vagy válság | 357 |
Képjegyzék | 359 |
Tartalomjegyzék | 361 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.