A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mozgókép és médiaismeret 1.

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Celldömölk
Kiadó: Pauz-Westermann Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Celldömölk
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 183 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 20 cm
ISBN: 978-963-9432-47-5
Megjegyzés: Negyedik kiadás. Tankönyvi szám: PK-0223. Színes és fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


Az első felvevő- és vetítőberendezések megjelenésének jelentősége talán csak az írás vagy a könyvnyomtatás feltalálásához mérhető. A film, majd a televízió - egyszóval a mozgókép -, amely az... Tovább

Előszó


Az első felvevő- és vetítőberendezések megjelenésének jelentősége talán csak az írás vagy a könyvnyomtatás feltalálásához mérhető. A film, majd a televízió - egyszóval a mozgókép -, amely az 1900-as évek elején még csak szórakozásra szolgált, az ezredfordulóra meghatározó kommunikációs formává vált.
A világot ma már jórészt a vászonról és a képernyőről ismerjük. Ez az új tantárgy sokat segíthet abban, hogy megismerkedjünk a filmek és televíziós műsorok formanyelvével és a mozgóképi ábrázolás gazdag hagyományrendszerével, mely e röpke évszázad alatt alakult ki. hasonlóképpen fontos, hogy megértsük, miért van a sajtónak, a rádiónak még inkább a televíziónak és a napjainkban egyre fontosabbá váló internetnek - vagyis a médiának - olyan nagy szerepe az emberek gondolkodásmódjának, világról vallott felfogásának, szokásainak alakításában.
Mindehhez azonban először nem árt bizonyos tényekkel szembenéznünk: hogy megismerkedhessünk magunkkal mint "médiafogyasztóval", körül kell néznünk médiával oly erősen átitatott környezetünkben. Vissza

Tartalom

Előszó5
Korunk, a technikai képek kora7
Karinthy Frigyes: A fotográfus9
Hádé és Ernyőke: A tömegkommunikáció világa13
A közönség szerint...15
Egy kis "környezetismeret"17
A kommunikáció21
A kommunikáció fogalma23
A kommunikáció általános modellje, formái23
A közvetlen emberi kommunikáció25
A közvetett emberi kommunikáció25
A kép mint a közvetett kommunikáció alapformája27
A kép az csak kép27
A leképezés szintjei27
A kép mágikus természete28
Kép-képsor29
A fotografikus kép31
A modern tömegkommunikáció kialakulásának társadalmi és technikai előzményei34
Az írásbeliség előtt34
Az irásbeliség megjelenése35
A könyvnyomtatás jelentősége37
A könyvnyomtatás felfedezését előidéző társadalmi igények38
A polgári nyivánosság kialakulása39
Társadalmi egyenlőtlenség az információhoz jutásban41
A távközlési és az audiovizuális médiumok forradalma42
A modern nyilvánosság kialakulása50
A társadalmi nyilvánosság fórumai, a tömegkommunikáció50
A társadalmi nyilvánosság korlátozása51
Összefoglalás: egy kép története55
Összefoglaló kérdések57
A mozgóképi közlésmód59
A mozgóképi közlésmód alaptulajdonságai61
A mozgókép kettős természete: reprodukció és ábrázolás61
A folyamatos tér és idő felbontása és újraszerkesztése64
A mozgókép alapvető kifejezőeszközei69
A nézői figyelem irányítása, a kiemelés69
A montázs szerepe az idő mozgóképi ábrázolásában75
A mozgóképi elbeszélés81
A mozgóképi szövegek rendszerezése91
Van-e a mozgóképnek rendszertana?91
A megjelenés eltérő közege: a mozi, a televízió és a komputer92
Az eltérő hordozók: a celluloidtól a digitális adathordozóig94
A mozgóképek tematikai és ábrázolási rokonságai: a filmműfajok és a televíziós műsortípusok96
A valóság ábrázolásához való viszony különbségei a mozgóképen: a dokumentumfilm és a játékfilm100
Alkotói szándék, nézői elvárás: a szerzői film és a tömegfilm103
Összefoglaló gyakorlat105
Összefoglaló kérdések106
A tömegkommunikáció109
A tömegkommunikáció meghatározó jellemzői111
A médiaszöveg elsősorban fogyasztásra szánt termék111
A tömegkommunikációs közlés egyirányúsága113
Amit a médiaintézmény szeretne tudni: "ki vagy"? (közönség és "közönségek")115
Amit a közönség szeretne tudni: "ki és mit válasszak"? (műfaj és műsortípus)117
A sztereotípia: közvetít a gyártó és befogadó között119
Az infokommunikációs eszközök121
Kereslet és kínálat a médiatermékek piacán, a médiaipar122
A közönség mint vevő, a közönség mint áru127
A kereskedelmi és a közszolgálati média130
A műsoridő és a műsorrend130
A tömegkommunikáció hatása132
A befolyásolás és a manipuláció133
A valóság médiareprezentációja137
A roma kisebbség reprezentációja a médiában140
A reklám141
"A világ legfontosabb üzenete"141
A választás szabadsága és kényszere142
A reklámtorta144
A reklám formája, a reklám mint alkalmazott művészet145
Amit a reklám megszólít: a célcsoport146
Mit hirdet a reklám?147
A világok legjobbika?149
A hír151
A hír fogalma151
A szelekció, avagy a világ hírekben megjelenő reprezentációja152
A kapuőr, avagy honnan származnak a tömegmédiában közölt hírek?154
A pártatlanság159
Örkény István: hírek és álhírek161
Összefoglaló gyakorlat164
Összefoglaló kérdések165
Kommunikációtörténeti kronológia168
Képek, ábrák forrásai173
Tartalom179
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem