Fülszöveg
„A harmsziáda népes család sarja, híres rokonainak se szeri, se száma, büszke is a származására, mégis távol tartja magát ettől a kellemes közegtől. Egy kis harmszi ugyanis jól elvan magában, a nyüzsgést, a föltűnősködést kerüli. Legszívesebben már kora reggel bebújna egy nagy, fekete szekrénybe, magára húzná a szárnyas ajtaját, és álló nap csak ott kuksolna, sötétedésig.
Ilyenkor békén kell hagyni őt, különben rúg, karmol és harap."
^ A semmibe táguló világegyetem: abszurditás. Az ember léte ebben a világegyetemben: még nagyobb abszurditás. Az ember nélkül elképzelt világegyetem: még annál is nagyobb abszurditás. És innen kezdve az abszurd ott van mindenütt, csak jó szem, hideg fej és forró szív ^ kell hozzá, hogy szembenézzünk vele, Ménes
r ' í i"
¦' ' t Attila rendelkezik ezekkel. Rövid elbeszélé-
¦ i- ' ¦%
' . sei az orosz abszurd klasszikusáról, Danyiil
jjijj ,^^ Harmszról (1905-1942) kapták a nevüket.
Ahogy Hetényi Zsuzsa irodalomtörténész, Harmsz magyar fordítója...
Tovább
Fülszöveg
„A harmsziáda népes család sarja, híres rokonainak se szeri, se száma, büszke is a származására, mégis távol tartja magát ettől a kellemes közegtől. Egy kis harmszi ugyanis jól elvan magában, a nyüzsgést, a föltűnősködést kerüli. Legszívesebben már kora reggel bebújna egy nagy, fekete szekrénybe, magára húzná a szárnyas ajtaját, és álló nap csak ott kuksolna, sötétedésig.
Ilyenkor békén kell hagyni őt, különben rúg, karmol és harap."
^ A semmibe táguló világegyetem: abszurditás. Az ember léte ebben a világegyetemben: még nagyobb abszurditás. Az ember nélkül elképzelt világegyetem: még annál is nagyobb abszurditás. És innen kezdve az abszurd ott van mindenütt, csak jó szem, hideg fej és forró szív ^ kell hozzá, hogy szembenézzünk vele, Ménes
r ' í i"
¦' ' t Attila rendelkezik ezekkel. Rövid elbeszélé-
¦ i- ' ¦%
' . sei az orosz abszurd klasszikusáról, Danyiil
jjijj ,^^ Harmszról (1905-1942) kapták a nevüket.
Ahogy Hetényi Zsuzsa irodalomtörténész, Harmsz magyar fordítója írta, az orosz szerző és Örkény István groteszk látásmódja közeli rokonságban áll, és ennek a látásmódnak „függvénye a valóság, és nem fordítva". Ménes Attila harmsziádái is az Örkényi egypercesektől a harmszi groteszken át a zen koanokig terjedő, meglepően széles sávban kalandoznak.
Vissza