1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gördülő tervezés az önkormányzatok tervezési rendszerében

Minta

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Saldo Pénzügyi Tanácsadó és Informatikai Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 28 oldal
Sorozatcím: Önkormányzati füzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-621-783-1
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A helyi önkormányzatokról szóló törvény a képviselő testületek gazdasági jellegű tervező feladatait két irányban határozta meg. Kötelezte az önkormányzatokat a gazdasági program összeállítására,... Tovább

Előszó

A helyi önkormányzatokról szóló törvény a képviselő testületek gazdasági jellegű tervező feladatait két irányban határozta meg. Kötelezte az önkormányzatokat a gazdasági program összeállítására, illetve ezen túlmenően éves költségvetésének megállapítására.
A szabályozásból következik, hogy a tanácsrendszerben érvényes - középtávra vonatkozó - tervezés rendszere megszűnt, az önkormányzatok számára nem vált törvényi kötelezettséggé a több évre szóló pénzügyi-gazdasági terv összeállítása. Ez annak ellenére állítható, hogy a gazdasági program egy hosszabb távra szóló stratégiát alapoz meg, de céljánál jellegénél fogva nem azonosítható a képviselő testület hosszabb időszakra szóló költségvetési elgondolásaival.
Talán nem kell bizonygatni, hogy az önkormányzatok közszolgáltató tevékenységét perspektíváiban éves költségvetésekkel megalapozni nem lehet. Szakmai stratégiát bármely szakterületen gazdasági megalapozottság nélkül céltalan megfogalmazni. Ennek folytán reális igény kielégítésének tesz eleget az államháztartási törvény 1996. évtől hatályos módosítása, amikor az államháztartás alrendszereiben az előirányzatoknak 3 éves időszakra vonatkozó számítását teszi kötelezővé.
Felmerül a kérdés: vajon van-e aktualitása és főleg megalapozottsága a többéves időszakra vonatkozó tervezésnek? A válasz igen, mert a társadalmi, gazdasági változások és az erőteljes infláció ellenére - a meglévő bizonytalansági tényezők mellett is - a testületek igénylik a több évre vonatkozó pénzügyi kitekintést. Egyes esetekben (például többéves elkötelezettségeknél) ez eddig is elkerülhetetlen volt, ugyanis törvény kötelezte az önkormányzatokat a költségvetési évet követő időszakra is áthúzódó pénzügyi kötelezettségek bemutatására. Vissza

Tartalom

Az önkormányzatok pénzügyi-gazdasági tervezésének eddigi gyakorlata, az egyes tervek kapcsolata3
Gördülő tervezés lényege, értelmezése5
A három éves időszakra vonatkozó terv célja, szükségessége, követelményei5
A többéves költségvetési terv tartalma7
A három éves költségvetés összeállításának szintjei, szervezeti köre9
A gördülő tervezés módszere, technikai feltételrendszere, a terv értelmezése11
A gördülő tervezés elkészítésével kapcsolatos feladatok az 1997. évi költségvetési rendelet készítésével egyidejűleg13
A gördülő tervezést megalapozó makriszintű számítások, feltételek13
Az önkormányzati előirányzatok számbavételével kapcsolatos feladatok15
A gördülő tervezés keretében az önkormányzati költségvetés pénzügyi egyensúlya megteremtésének szükségessége és lehetőségei16
A gördülő tervezés módszere17
A gördülő tervezés lehetséges adattartalma18
A gördülő tervezés kapcsolata az éves tervekkel20
Melléklet (példák az önkormányzat rendelet-tervezetére)22
1. számú táblázat
A gördülő tervezés keretében az önkormányzat 1998. évre és 1999. évre várható előirányzatai24
2. számú táblázat
A működési és fejlesztési célú bevételek és kiadások alakulását külön bemutató mérleg26
Irodalom jegyzéke27
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem