1.061.411

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mozgókép- és médiaismeret tankönyv - A változat

Tankönyv a 14-15 évesek számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Celldömölk
Kiadó: Pauz-Westermann Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Celldömölk
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 147 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-943-236-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: PK-01008A/1. Fekete-fehér és színes fotókkal. 6. átdolgozott kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A tankönyv célja, hogy a tanulók alapszinten megismerjék a filmes, mozgóképnyelvi és médiaismereteket, és a megszerzett tudás birtokában képessé váljanak önállóan és kritikusan, nyitott szemlélettel használni a hagyományos és új médiumokat. Felépítéseben követi az általános iskolai tankönyvek struktúráját, vagyis művelődéstörténeti áttekintéssel, az egyes részek logikus egymásra épülésével mutatja be az információ szerepének alakulását, a tömegkommunikáció sajátosságait, funkcióját, hatását, valamint a mozgóképi szövegek ábrázolásmódjának alapvető jellegzetességét, a valóság - ábrázolás - értelmezés speciális viszonyát.
A tankönyv erénye a kép és szöveg egymást erősítő megjelenése, amelyek a motiválás elsődleges eszközei is, mert felkeltik a tanulók érdeklődését a tantárgy és a tankönyv iránt. Tudatosan, a tanulók által ismert személyek és filmek képei kerültek be a tankönyvbe, ez az életszerűséget, az érdeklődést egyaránt biztosítja. A táblázatok, diagramok, az összefoglalások jól... Tovább

Fülszöveg

A tankönyv célja, hogy a tanulók alapszinten megismerjék a filmes, mozgóképnyelvi és médiaismereteket, és a megszerzett tudás birtokában képessé váljanak önállóan és kritikusan, nyitott szemlélettel használni a hagyományos és új médiumokat. Felépítéseben követi az általános iskolai tankönyvek struktúráját, vagyis művelődéstörténeti áttekintéssel, az egyes részek logikus egymásra épülésével mutatja be az információ szerepének alakulását, a tömegkommunikáció sajátosságait, funkcióját, hatását, valamint a mozgóképi szövegek ábrázolásmódjának alapvető jellegzetességét, a valóság - ábrázolás - értelmezés speciális viszonyát.
A tankönyv erénye a kép és szöveg egymást erősítő megjelenése, amelyek a motiválás elsődleges eszközei is, mert felkeltik a tanulók érdeklődését a tantárgy és a tankönyv iránt. Tudatosan, a tanulók által ismert személyek és filmek képei kerültek be a tankönyvbe, ez az életszerűséget, az érdeklődést egyaránt biztosítja. A táblázatok, diagramok, az összefoglalások jól segítik az összefüggések rendszerezését.
Az egyes anyagrészek bevezető feladatokkal kezdődnek, a tankönyv magyarázó szövegeit, a kérdéseket, feladatokat és a munkafüzet didaktikai apparátusát a szerzők egy egységként dolgozták fel, úgy, hogy azok megfelelően kiegészítsék egymást, sokszínűen és változatos formában nyújtsanak lehetőséget a készségfejlesztéshez.
A tankönyvi kérdések, feladatok, valamint a munkafüzet az új ismeretek elmélyítését, gyakoroltatását és a további rendszerezést szolgálják.
A tankönyvhöz és a munkafüzethez tanári kézikönyv készül, amely részletes tanmenettel, óravázlatokkal, a tankönyvi és munkafüzetbeli feladatok áttekintésével, szakirodalmi összefoglalóval segíti a tantárgyat tanító kollégák munkáját. Vissza

Tartalom

Láss, ne csak nézz! - arról, hogy miért készült ez a könyv3
A média társadalmi szerepe 5
Közlekedési rendszerek7
A tömegkommunikációs eszközök13
Az információs társadalom: az információ forradalma (olvasmány)17
A médiumok működése19
Milyen képet adnak a világról a médiumok? (olvasmány)22
Fejezetek a mozi történetéből?25
A "tizedik múzsa"27
A mozi születése (olvasmány)30
Az "eleven fénykép" előzményei31
A némafilm kora (1895-kb. 1930)36
A mozgókép típusai39
A hangosfilm kezdetei (1930-1945)41
A változó mozi. A film 1945-től napjainkig46
A magyar film története54
Kifejezőeszközök a filmművészetben63
A film nyelve65
A plánok (a képsíkok)68
Képkivágás, filmkép, jelenet73
A megvilágítás és a szín. A hangok szerepe 76
Kinek a szemével "lát" a kamera?79
A montázs83
A mozgóképi elbeszélés86
A filmkészítés szereplői88
A mozgókép a 21. században (kiegészítő anyag)92
A nyomtatott sajtó97
A sajtó helye az információáramlásban a kezdetektől napjainkig99
Az újság sajátosságai103
A sajtóműfajok107
Az ifjúsági sajtó (olvasmány)111
Az elektronikus médiumok113
A rádió és a rádiós műfajok115
A televízió és a televíziós műsorok119
A televízió a családok életében (olvasmány)126
Olvasottság, hallgatottság, nézettség - a médiumok és a reklám127
A média szabályozása131
Az újabb médiumok133
Gutenberg- helyett internet-galaxis? 135
Az újabb médiumok versenyében (olvasmány)139
Időrendi áttekintés a közlési rendszerek történetéhez143
Azoknak, akik többet szeretnének tudni145
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem