Mozgókép és valóság | 5 |
A képek fogságában | 7 |
A mágikus gondolkodás és a kép | 8 |
Kép, írás, valóság | 9 |
A második képkorszak a technikai kép | 10 |
Valóságos és valószerű, hiteles és igaz | 13 |
A valószerűség | 13 |
Hitelesség és művészi igazság | 14 |
Film és valóság viszonya a dokumentumfilmben | 15 |
Allakarialuk nem beszél | 18 |
Valóság és televízió | 19 |
Az infotainment | 23 |
A valóságshow | 26 |
Összefoglalás | 30 |
A mozgókép kifejezőeszközei | 31 |
Az elbeszélő szerkezet | 34 |
Ki beszél hozzánk? Az elbeszélő helyzete a mozgóképi szövegben | 35 |
A látvány mozgóképi megszervezésének alapjai | 38 |
"Kulcslyuk, amelyen bekukucskálhatunk" - A látvány kerete | 38 |
Képkivágás, nézőpont, kompozíció: a kamera és a téma viszonya | 39 |
A képkivágás és a kameramozgás | 39 |
A felvevőgép helyzete, a nézőpont vagy szemszög | 43 |
Kompozíció, megvilágítás, színkezelés - A mozgóképi látvány esztétikája | 45 |
A montázs szerepe a mozgóképi szövegalkotásban | 49 |
Film, montázs, gondolkodás | 49 |
A montázs jelentésképző lehetőségei | 50 |
A szerepjáték | 59 |
A színészet eredete | 59 |
A szereplő és a színész - A szerepjáték tradíciója | 60 |
A stílus; korstílusok a film történetéből | 65 |
Stílusalkotó elemek - A szerzői film és a tömegfilm stílusjellemzői | 65 |
Korstílusok a film történetéből | 68 |
Összefogaló kérdések | 89 |
A tömegfilm és a sztár | 91 |
A mozgóképi szövegek rendszerezése | 93 |
A magas- és a népszerű kultúra | 94 |
Eliltkultúra, népi kultúra, népszerű kultúra, a kézjegy kultúrája | 94 |
Sorozatok, egyedi művek | 100 |
Archetípus és típus | 101 |
Mesélés és ábrázolás | 103 |
A posztmodern válasza a kulturális megosztottságra | 104 |
A filmműfajok | 105 |
A műfajok kialakulása | 105 |
Műfaji jegyek | 111 |
A sztár szerepe a tömegtársadalomban | 117 |
A hős és a sztár | 118 |
A sztár szerepe a modern társadalomban | 120 |
A sztár ismertsége: az ikon ismertsége | 122 |
A mozisztár | 123 |
A filmsztár és kora | 125 |
Az sztár és az őstípus | 217 |
A médiasztár | 129 |
Valaki közülünk: showmanek, bemondók, riporterek | 130 |
A megasztárok kora | 132 |
Egy szabályszegő megasztár | 135 |
A sztárjelenség és a modern piacgazdaság | 136 |
Összefoglaló kérdések | 138 |
Hatás, közönség, befogadás | 139 |
A hatástól a használatig | 142 |
A hatás | 142 |
A napirend kijelölése | 145 |
A kultivációs kutatások | 147 |
Az olvasat | 150 |
A közönség | 153 |
A közönség mint állampolgár - A közszolgálati média ellentmondásos helyzete | 153 |
A globális média közönsége | 156 |
A helyi (lokális) média és közönsége | 160 |
Női néző, férfi néző | 163 |
Összefoglaló kérdések | 168 |
A média etikai környezete és jogi szabályozása | 169 |
A tájékozódáshoz való jog és a véleményszabadság | 171 |
Médiaetika | 172 |
A jog és az erkölcs | 172 |
A média működésének etikai megközelítése | 173 |
A média jogi szabályozása | 181 |
A média és az alkotmány | 181 |
A médiatörvény | 182 |
A médiában megjelenő erőszak | 191 |
A médiaerőszak kutatása | 194 |
Az erőszak ábrázolása | 196 |
Összefoglaló kérdések | 198 |
Filmemlékezet és digitális jövő | 199 |
Fejezetek a magyar film történetéből | 202 |
Filmtörténet - filmemlékezet | 202 |
Beváltatlan ígéret: a magyar némafilm (1886-1925) | 204 |
Egy kelet-európai álomgyár - A harmincas, negyvenes évek magyar filmje | 207 |
"Dalolva termelünk" - Az ötvenes évek magyar filmje | 212 |
Filmezni annyi, mint kérdezni, megismerni - Új és újabb hullámok a modern magyar filmművészetben | 215 |
Nyitott fejezet - A rendszerváltás utáni magyar film (1989-) | 226 |
A média és az elektronikus generáció | 229 |
A digitális film és a DVD | 231 |
Az új média | 232 |
Televízió és interaktivitás | 235 |
A tv-generáció és az elektronikus nemzedék | 236 |
Kommunikációtörténeti kronológia | 239 |
Képek, ábrák forrásai | 244 |
Tartalom | 249 |