kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Korona Kiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 435 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 27 cm x 20 cm |
ISBN: | 963-93-7661-2 |
Megjegyzés: | Színes és fekete-fehér fotókkal illusztrálva. A kötetek tankönyvi száma: 1. kötet: KO-0223; 2. kötet: KO-0224. |
I. KÖTET | |
Előszó | 5 |
Korunk, a technikai képek kora | 7 |
Karinthy Frigyes: A fotográfus | 9 |
Hádé és Ernyőke: A tömegkommunikáció világa | 13 |
A közönség szerint... | 15 |
Egy kis "környezetismeret" | 17 |
A kommunikáció | 21 |
A kommunikáció fogalma | 23 |
A kommunikáció általános modellje, formái | 23 |
A közvetlen emberi kommunikáció | 25 |
A közvetett emberi kommunikáció | 25 |
A kép mint a közvetett kommunikációs alapformája | 27 |
A kép az csak kép | 27 |
A leképezés szintjei | 27 |
A kép mágikus természete | 28 |
Kép - képsor | 29 |
A fotografikus kép | 31 |
A modern tömegkommunikáció kialakulásának társadalmi és technikai előzményei | 34 |
Az írásbeliség előtt | 34 |
Az írásbeliség megjelenése | 35 |
A könyvnyomtatás jelentősége | 37 |
A könyvnyomtatás felfedezését előidéző társadalmi igények | 38 |
A polgári nyilvánosság kialakulása | 39 |
Társadalmi egyenlőtlenségek az információhoz jutásban | 41 |
A távközlési és az audiovizuális médiumok forradalma | 42 |
A modern nyilvánosság kialakulása | 50 |
A társadalmi nyilvánosság fórumai, a tömegkommunikáció | 50 |
A társadalmi nyilvánosság korlátozása | 51 |
Összefoglalás: Egy kép története | 55 |
Összefoglaló kérdések | 57 |
A mozgóképi közlésmód | 59 |
A mozgóképi közlésmód alaptulajdonságai | 61 |
A mozgókép kettős természete: reprodukció és ábrázolás | 61 |
A folyamatos tér és idő felbontása és újraszerkesztése | 64 |
A mozgókép alapvető kifejezőeszközei | 69 |
A nézői figyelem irányítása, a kiemelés | 69 |
A montázs szerepe az idő mozgóképi ábrázolásában | 75 |
A mozgóképi elbeszélés | 81 |
A mozgóképi szövegek rendszerzése | 91 |
Van-e a mozgóképnek rendszertana? | 91 |
A megjelenés eltérő közege: a mozi, a televízió és a komputer | 92 |
Az eltérő hordozók: a celluloidtól a digitális adathordozóig | 94 |
A mozgóképek tematikai és ábrázolási rokonságai: a filmműfajok és a televíziós műsortípusok | 96 |
A valóság ábrázolásához való viszon különbségei a mozgóképen: a dokumentumfilm és a játékfilm | 100 |
Alkotói szándék, nézői elvárás: a szerzői film és a tömegfilm | 103 |
Összefoglaló gyakorlat | 105 |
Összefoglaló kédések | 106 |
Tömegkommunikáció | 109 |
A tömegkommunikáció meghatározó jellemzői | 111 |
A médiaszöveg elsősorban fogyasztásra szánt termék | 111 |
A tömegkommunikációs közlés egyirányúsága | 113 |
Amit a médiaintézmény szeretne tudni: "ki vagy"? (közönség és "közönségek") | 115 |
Amit a közönség szeretne tudni: "kit és mit válasszak"? (műfaj és műsortípus) | 117 |
A sztereotípia: közvetít gyártó és befogadó között | 119 |
Az infokommunikációs eszközök | 121 |
Kereslet és kínálat a médiatermékek piacán, a médiaipar | 122 |
A közönség mint vevő, a közönség mint áru | 127 |
A kereskedelmi és a közszolgálati média | 128 |
A műsoridő és a műsorrend | 130 |
A tömegkommunikáció hatása | 132 |
A befolyásolás és a manipuláció | 133 |
A valóság médiaprezentációja | 137 |
A roma kisebbség reprezentációja a médiában | 140 |
Reklám | 141 |
"A világ legfontosabb üzenete" | 141 |
A választás szabadsága és kényszere | 142 |
A reklámtorta | 144 |
A reklám formája, a reklám mint alkalmazott művészet | 145 |
Amit a reklám megszólít: a célcsoport | 146 |
Mit hirdet a reklám? | 147 |
A világok legjobbika? | 149 |
A hír | 151 |
A hír fogalma | 151 |
A szelekció | |
A kapuőr, avagy honnan származnak a tömegmédiában közölt hírek? | 154 |
A pártatlanság | 159 |
Örkény István: Hírek és álhírek | 161 |
Összefoglaló gyakorlat | 164 |
Összefoglaló kérdések | 165 |
Kommunikációtörténeti kronológia | 168 |
Képek, ábrák forrásai | 173 |
Tartalom | 179 |
II. KÖTET | |
Mozgókép és valóság | 5 |
A képek fogságában | 7 |
A mágikus gondolkodás és a kép | 8 |
Kép, írás, valóság | 9 |
A második képkorszak a technikai kép | 10 |
Valóságos és valószerű, hiteles és igaz | 13 |
A valószerűség | 13 |
Hitelesség és művészi igazság | 14 |
Film és valóság viszonya a dokumentumfilmben | 15 |
Allakarialuk nem beszél | 18 |
Valóság és televízió | 19 |
Az infotainment | 23 |
A valóságshow | 26 |
Összefoglalás | 30 |
A mozgókép kifejezőeszközei | 31 |
Az elbeszélő szerkezet | 34 |
Ki beszél hozzánk? Az elbeszélő helyzete a mozgóképi szövegben | 35 |
A látvány mozgóképi megszervezésének alapjai | 38 |
"Kulcslyuk, amelyen bekukucskálhatunk" - A látvány kerete | 38 |
Képkivágás, nézőpont, kompozíció: a kamera és a téma viszonya | 39 |
A képkivágás és a kameramozgás | 39 |
A felvevőgép helyzete, a nézőpont vagy szemszög | 43 |
Kompozíció, megvilágítás, színkezelés - A mozgóképi látvány esztétikája | 45 |
A montázs szerepe a mozgóképi szövegalkotásban | 49 |
Film, montázs, gondolkodás | 49 |
A montázs jelentésképző lehetőségei | 50 |
A szerepjáték | 59 |
A színészet eredete | 59 |
A szereplő és a színész - A szerepjáték tradíciója | 60 |
A stílus; korstílusok a film történetéből | 65 |
Stílusalkotó elemek - A szerzői film és a tömegfilm stílusjellemzői | 65 |
Korstílusok a film történetéből | 68 |
Összefogaló kérdések | 89 |
A tömegfilm és a sztár | 91 |
A mozgóképi szövegek rendszerezése | 93 |
A magas- és a népszerű kultúra | 94 |
Elitkultúra, népi kultúra, népszerű kultúra, a kézjegy kultúrája | 94 |
Sorozatok, egyedi művek | 100 |
Archetípus és típus | 101 |
Mesélés és ábrázolás | 103 |
A posztmodern válasza a kulturális megosztottságra | 104 |
A filmműfajok | 105 |
A műfajok kialakulása | 105 |
Műfaji jegyek | 111 |
A sztár szerepe a tömegtársadalomban | 117 |
A hős és a sztár | 118 |
A sztár szerepe a modern társadalomban | 120 |
A sztár ismertsége: az ikon ismertsége | 122 |
A mozisztár | 123 |
A filmsztár és kora | 125 |
Az sztár és az őstípus | 127 |
A médiasztár | 129 |
Valaki közülünk: showmanek, bemondók, riporterek | 130 |
A megasztárok kora | 132 |
Egy szabályszegő megasztár | 135 |
A sztárjelenség és a modern piacgazdaság | 136 |
Összefoglaló kérdések | 138 |
Hatás, közönség, befogadás | 139 |
A hatástól a használatig | 142 |
A hatás | 142 |
A napirend kijelölése | 145 |
A kultivációs kutatások | 147 |
Az olvasat | 150 |
A közönség | 153 |
A közönség mint állampolgár - A közszolgálati média ellentmondásos helyzete | 153 |
A globális média közönsége | 156 |
A helyi (lokális) média és közönsége | 160 |
Női néző, férfi néző | 163 |
Összefoglaló kérdések | 168 |
A média etikai környezete és jogi szabályozása | 169 |
A tájékozódáshoz való jog és a véleményszabadság | 171 |
Médiaetika | 172 |
A jog és az erkölcs | 172 |
A média működésének etikai megközelítése | 173 |
A média jogi szabályozása | 181 |
A média és az alkotmány | 181 |
A médiatörvény | 182 |
A médiában megjelenő erőszak | 191 |
A médiaerőszak kutatása | 194 |
Az erőszak ábrázolása | 196 |
Összefoglaló kérdések | 198 |
Filmemlékezet és digitális jövő | 199 |
Fejezetek a magyar film történetéből | 202 |
Filmtörténet - filmemlékezet | 202 |
Beváltatlan ígéret: a magyar némafilm (1886-1925) | 204 |
Egy kelet-európai álomgyár - A harmincas, negyvenes évek magyar filmje | 207 |
"Dalolva termelünk" - Az ötvenes évek magyar filmje | 212 |
Filmezni annyi, mint kérdezni, megismerni - Új és újabb hullámok a modern magyar filmművészetben | 215 |
Nyitott fejezet - A rendszerváltás utáni magyar film (1989-) | 226 |
A média és az elektronikus generáció | 229 |
A digitális film és a DVD | 231 |
Az új média | 232 |
Televízió és interaktivitás | 235 |
A tv-generáció és az elektronikus nemzedék | 236 |
Kommunikációtörténeti kronológia | 239 |
Képek, ábrák forrásai | 244 |
Tartalom | 249 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.