1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mozgókép és médiaismeret 1-2.

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Korona Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 435 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 20 cm
ISBN: 963-93-7661-2
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér fotókkal illusztrálva. A kötetek tankönyvi száma: 1. kötet: KO-0223; 2. kötet: KO-0224.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. KÖTET
Előszó5
Korunk, a technikai képek kora7
Karinthy Frigyes: A fotográfus9
Hádé és Ernyőke: A tömegkommunikáció világa13
A közönség szerint...15
Egy kis "környezetismeret"17
A kommunikáció21
A kommunikáció fogalma23
A kommunikáció általános modellje, formái23
A közvetlen emberi kommunikáció25
A közvetett emberi kommunikáció25
A kép mint a közvetett kommunikációs alapformája27
A kép az csak kép27
A leképezés szintjei27
A kép mágikus természete28
Kép - képsor29
A fotografikus kép31
A modern tömegkommunikáció kialakulásának társadalmi és technikai előzményei34
Az írásbeliség előtt34
Az írásbeliség megjelenése35
A könyvnyomtatás jelentősége37
A könyvnyomtatás felfedezését előidéző társadalmi igények38
A polgári nyilvánosság kialakulása39
Társadalmi egyenlőtlenségek az információhoz jutásban41
A távközlési és az audiovizuális médiumok forradalma42
A modern nyilvánosság kialakulása50
A társadalmi nyilvánosság fórumai, a tömegkommunikáció50
A társadalmi nyilvánosság korlátozása51
Összefoglalás: Egy kép története55
Összefoglaló kérdések57
A mozgóképi közlésmód59
A mozgóképi közlésmód alaptulajdonságai61
A mozgókép kettős természete: reprodukció és ábrázolás61
A folyamatos tér és idő felbontása és újraszerkesztése64
A mozgókép alapvető kifejezőeszközei69
A nézői figyelem irányítása, a kiemelés69
A montázs szerepe az idő mozgóképi ábrázolásában75
A mozgóképi elbeszélés81
A mozgóképi szövegek rendszerzése91
Van-e a mozgóképnek rendszertana?91
A megjelenés eltérő közege: a mozi, a televízió és a komputer92
Az eltérő hordozók: a celluloidtól a digitális adathordozóig94
A mozgóképek tematikai és ábrázolási rokonságai: a filmműfajok és a televíziós műsortípusok96
A valóság ábrázolásához való viszon különbségei a mozgóképen: a dokumentumfilm és a játékfilm100
Alkotói szándék, nézői elvárás: a szerzői film és a tömegfilm103
Összefoglaló gyakorlat105
Összefoglaló kédések106
Tömegkommunikáció109
A tömegkommunikáció meghatározó jellemzői111
A médiaszöveg elsősorban fogyasztásra szánt termék111
A tömegkommunikációs közlés egyirányúsága113
Amit a médiaintézmény szeretne tudni: "ki vagy"? (közönség és "közönségek")115
Amit a közönség szeretne tudni: "kit és mit válasszak"? (műfaj és műsortípus)117
A sztereotípia: közvetít gyártó és befogadó között119
Az infokommunikációs eszközök121
Kereslet és kínálat a médiatermékek piacán, a médiaipar122
A közönség mint vevő, a közönség mint áru127
A kereskedelmi és a közszolgálati média128
A műsoridő és a műsorrend130
A tömegkommunikáció hatása132
A befolyásolás és a manipuláció133
A valóság médiaprezentációja137
A roma kisebbség reprezentációja a médiában140
Reklám141
"A világ legfontosabb üzenete"141
A választás szabadsága és kényszere142
A reklámtorta144
A reklám formája, a reklám mint alkalmazott művészet145
Amit a reklám megszólít: a célcsoport146
Mit hirdet a reklám?147
A világok legjobbika?149
A hír151
A hír fogalma151
A szelekció
A kapuőr, avagy honnan származnak a tömegmédiában közölt hírek?154
A pártatlanság159
Örkény István: Hírek és álhírek161
Összefoglaló gyakorlat164
Összefoglaló kérdések165
Kommunikációtörténeti kronológia168
Képek, ábrák forrásai173
Tartalom179
II. KÖTET
Mozgókép és valóság5
A képek fogságában7
A mágikus gondolkodás és a kép8
Kép, írás, valóság9
A második képkorszak a technikai kép10
Valóságos és valószerű, hiteles és igaz13
A valószerűség13
Hitelesség és művészi igazság14
Film és valóság viszonya a dokumentumfilmben15
Allakarialuk nem beszél18
Valóság és televízió19
Az infotainment23
A valóságshow26
Összefoglalás30
A mozgókép kifejezőeszközei31
Az elbeszélő szerkezet34
Ki beszél hozzánk? Az elbeszélő helyzete a mozgóképi szövegben35
A látvány mozgóképi megszervezésének alapjai38
"Kulcslyuk, amelyen bekukucskálhatunk" - A látvány kerete38
Képkivágás, nézőpont, kompozíció: a kamera és a téma viszonya39
A képkivágás és a kameramozgás39
A felvevőgép helyzete, a nézőpont vagy szemszög43
Kompozíció, megvilágítás, színkezelés - A mozgóképi látvány esztétikája45
A montázs szerepe a mozgóképi szövegalkotásban49
Film, montázs, gondolkodás49
A montázs jelentésképző lehetőségei50
A szerepjáték59
A színészet eredete59
A szereplő és a színész - A szerepjáték tradíciója60
A stílus; korstílusok a film történetéből65
Stílusalkotó elemek - A szerzői film és a tömegfilm stílusjellemzői65
Korstílusok a film történetéből68
Összefogaló kérdések89
A tömegfilm és a sztár91
A mozgóképi szövegek rendszerezése93
A magas- és a népszerű kultúra94
Elitkultúra, népi kultúra, népszerű kultúra, a kézjegy kultúrája94
Sorozatok, egyedi művek100
Archetípus és típus101
Mesélés és ábrázolás103
A posztmodern válasza a kulturális megosztottságra104
A filmműfajok105
A műfajok kialakulása105
Műfaji jegyek111
A sztár szerepe a tömegtársadalomban117
A hős és a sztár118
A sztár szerepe a modern társadalomban120
A sztár ismertsége: az ikon ismertsége122
A mozisztár123
A filmsztár és kora125
Az sztár és az őstípus127
A médiasztár129
Valaki közülünk: showmanek, bemondók, riporterek130
A megasztárok kora132
Egy szabályszegő megasztár135
A sztárjelenség és a modern piacgazdaság136
Összefoglaló kérdések138
Hatás, közönség, befogadás139
A hatástól a használatig142
A hatás142
A napirend kijelölése145
A kultivációs kutatások147
Az olvasat150
A közönség153
A közönség mint állampolgár - A közszolgálati média ellentmondásos helyzete153
A globális média közönsége156
A helyi (lokális) média és közönsége160
Női néző, férfi néző163
Összefoglaló kérdések168
A média etikai környezete és jogi szabályozása169
A tájékozódáshoz való jog és a véleményszabadság171
Médiaetika172
A jog és az erkölcs172
A média működésének etikai megközelítése173
A média jogi szabályozása181
A média és az alkotmány181
A médiatörvény182
A médiában megjelenő erőszak191
A médiaerőszak kutatása194
Az erőszak ábrázolása196
Összefoglaló kérdések198
Filmemlékezet és digitális jövő199
Fejezetek a magyar film történetéből202
Filmtörténet - filmemlékezet202
Beváltatlan ígéret: a magyar némafilm (1886-1925)204
Egy kelet-európai álomgyár - A harmincas, negyvenes évek magyar filmje207
"Dalolva termelünk" - Az ötvenes évek magyar filmje212
Filmezni annyi, mint kérdezni, megismerni - Új és újabb hullámok a modern magyar filmművészetben215
Nyitott fejezet - A rendszerváltás utáni magyar film (1989-)226
A média és az elektronikus generáció229
A digitális film és a DVD231
Az új média232
Televízió és interaktivitás235
A tv-generáció és az elektronikus nemzedék236
Kommunikációtörténeti kronológia239
Képek, ábrák forrásai244
Tartalom249
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem