Előszó
1. ELŐSZÓ
A Mozgástan példatár egyetemi közlekedésmérnök és mechatronikai mérnök, valamint főiskolai közlekedésmérnök, gépészmérnök, mechatronikai mérnök, műszaki menedzser és mérnök-tanár...
Tovább
Előszó
1. ELŐSZÓ
A Mozgástan példatár egyetemi közlekedésmérnök és mechatronikai mérnök, valamint főiskolai közlekedésmérnök, gépészmérnök, mechatronikai mérnök, műszaki menedzser és mérnök-tanár hallgatóknak szándékozik segítséget nyújtani a mozgástan tantárgy elsajátításához és a mechanika szigorlatra történő eredményes felkészüléshez.
A példatár két részből áll, az elméleti kérdéseket tartalmazó első és a megoldott feladatokat tartalmazó második részből.
Az első rész elméleti kérdések és a kérdésekre adott válaszok formájában tartalmazza azokat az alapfogalmakat és legfontosabb összefüggéseket, tételeket, (az egyetemi tananyag esetén egyszerűbb, rövidebb levezetéseket és bizonyításokat is), amelyeknek elsajátítása a tantárgy nyelvezetének megismeréséhez szükségesek és a sikeres feladat-megoldás előfeltétele. A főiskolás és egyetemi mérnökök számára azért fogalmaztunk meg külön-külön elméleti kérdéseket, mert az egyetemi hallgatóktól az adott fogalmak precízebb és elmélyültebb ismeretét, az összefüggések általánosabb alakját és esetenként az egyszerűbb levezetéseket és bizonyításokat is elvárjuk. Az első rész megtanulása nagy mértékben elősegíti, hogy az olvasó a második rész feladatainak kérdéseit, a kidolgozás gondolatmenetét megértse és meg tudja tanulni.
A második rész a tananyaghoz kapcsolódó leglényegesebb típusfeladatokat és e feladatok részletes megoldásait tartalmazza. Terjedelmi korlátok miatt a részletes megoldások viszonylag kevés magyarázó szöveget tartalmaznak. A példatár tanulmányozása ezért nem pótolja az előadások és gyakorlatok látogatását, ahol a magyarázatok is elhangzanak. A feladatok egyik része a főbb összefüggések alkalmazását mutatja be konkrét számpéldákon, másik része viszont a tananyag mérnöki alkalmazási lehetőségét is ismerteti. Azokat a feladatokat, amelyek megoldását csak egyetemi mérnökhallgatóktól várjuk el, a feladatszám mellett egy csillaggal jelöltük meg (Pl. 2.1.*).
A példatár tanulmányozása azért is hasznos segédeszköze a felkészülésnek, mert a Tanszék a számonkéréseken (évközi zárthelyi és szigorlati zárthelyi dolgozatokban) kizárólag az első rész elméleti kérdéseit kéri számon és a legtöbb megoldandó feladat nagyon hasonló a második részben kidolgozott példákhoz.
A Mozgástan tantárgy anyagának elsajátításához a példatár Szerzői eredményes munkát kívánnak.
Győr, 2003. december
Vissza