kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 172 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 422 példányban jelent meg. 50 fekete-fehér ábrát tartalmaz. Tankönyvi szám: J12-207. Kézirat. |
Bevezetés | 3 |
A szomatopedagógia tárgya, részei, kapcsolatai | 5 |
A mozgásfogyatékosság fogalma. A mozgáskorlátozottság hatása a személyiségfejlődésre | 7 |
A mozgásfogyatékosok nevelési szempontból történő csoportosítása | 11 |
A mozgáskárosodás keletkezésének ideje, a fogyakétosság oka szerinti differenciálás | 12 |
A klinikai képet meghatározó fő tünet jellege és súlyossága szerinti differenciálás | 12 |
A mozgásfogyatékossághoz csatlakozó egyéb fogyatékosságok és rendellenességek | 15 |
A társadalmi beilleszkedés, az iskoláztatás szempontjából történő csoportosítás | 17 |
A mozgásfogyatékosok nevelésének célja és alapelvei | 19 |
A mozgásfogyatékosok nevelésének célja | 19 |
A mozgásfogyatékosok nevelésének alapelvei | 20 |
A korrekció elve | 21 |
Minden sérült funkció egyidejű korrekciójának az elve | 21 |
A kompenzáció elve | 23 |
A lehető legkorábbi fejlesztés elve | 23 |
A megelőzés elve | 25 |
Az összes maradék funkció teljes kihasználásának az elve | 26 |
A komplexitás elve | 26 |
A mozgásfogyatékosok nevelésének feladatai | 28 |
Értelmi nevelés | 28 |
Az értelmi képességek fejlesztése | 29 |
Az életkornak és az iskoláztatási szintnek megfelelő korszerű műveltség nyújtása | 30 |
Világnézeti nevelés | 34 |
Az értelmi nevelés és a mozgásnevelés kapcsolata | 34 |
Testi nevelés-mozgásnevelés | 36 |
A mozgásnevelés mint a testi nevelés legfőbb specifikuma | 36 |
A testi nevelés célja és feladatai | 37 |
A mozgásfogyatékosok nevelése alapelveinek érvényesülése a testi nevelésben | 42 |
A testi nevelés megvalósításának iskolai színterei | 46 |
Erkölcsi nevelés | 48 |
A kollektívizmusra nevelés, mint a társadalmi integráció előkészítése, a közösségi nevelés személyiségformáló hatása | 49 |
Munkára és a társadalmi tulajdon megbecsülésére nevelés | 51 |
Szocialista hazafiságra és internacionalizmusra nevelés | 55 |
Szocialista humanizmusra, fegyelemre és jellemre nevelés | 56 |
Családi életre nevelés | 57 |
Esztétikai nevelés | 58 |
Politechnikai nevelés | 61 |
A politechnikai nevelés célja, feladatai | 62 |
A politechnikai nevelés mozgásfogyatékosokra jellemző sajátosságai | 63 |
A politechnikai nevelés színterei | 63 |
A mozgásfogyatékosok nevelésének színterei | 70 |
Családi nevelés | 70 |
A családi nevelés az iskolázáskor előtt | 70 |
Családi nevelés az iskoláskorban, az iskola és a család kapcsolata | 76 |
Nevelés az iskoláskorban | 77 |
Mozgásfogyatékosok az általános iskolában | 79 |
Mozgásjavító iskolák | 81 |
Egyéb lehetőségek a tanköteleskorú mozgásfogyatékosok nevelésére | 103 |
A mozgásfogyatékosok társadalmi helyzete | 106 |
A rehabilitáció fogalma, összetevői | 106 |
A mozgásfogyatékosok pályaválasztása, munkalehetőségei | 112 |
A felnőtt mozgásfogyatékosok érdekvédelme | 116 |
Függelék | |
Ismeretek a mozgásfogyatékosok testi nevelésének sérülésspecifikus gyakorlatához | 121 |
A végtagok fejlődési rendellenességei és hányosságai esetében a testi nevelés feladatai | 122 |
A petyhüdt bénultak testi nevelésének feladatairól | 135 |
A spasztikus, athetotikus és ataxiás típusú mozgásrendellenességek testi nevelésének egyes feladatai | 143 |
Egyéb mozgásrendellenességeket kiváltó kórformák és testi nevelésük feladatai | 156 |
Irodalom | 165 |
Tartalomjegyzék | 170 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.