1.061.962

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mozgásfogyatékosok neveléstana

Kézirat

Szerző
Grafikus
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 172 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 422 példányban jelent meg. 50 fekete-fehér ábrát tartalmaz. Tankönyvi szám: J12-207. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés3
A szomatopedagógia tárgya, részei, kapcsolatai5
A mozgásfogyatékosság fogalma. A mozgáskorlátozottság hatása a személyiségfejlődésre7
A mozgásfogyatékosok nevelési szempontból történő csoportosítása11
A mozgáskárosodás keletkezésének ideje, a fogyakétosság oka szerinti differenciálás12
A klinikai képet meghatározó fő tünet jellege és súlyossága szerinti differenciálás12
A mozgásfogyatékossághoz csatlakozó egyéb fogyatékosságok és rendellenességek15
A társadalmi beilleszkedés, az iskoláztatás szempontjából történő csoportosítás17
A mozgásfogyatékosok nevelésének célja és alapelvei19
A mozgásfogyatékosok nevelésének célja19
A mozgásfogyatékosok nevelésének alapelvei20
A korrekció elve21
Minden sérült funkció egyidejű korrekciójának az elve21
A kompenzáció elve23
A lehető legkorábbi fejlesztés elve23
A megelőzés elve25
Az összes maradék funkció teljes kihasználásának az elve26
A komplexitás elve26
A mozgásfogyatékosok nevelésének feladatai28
Értelmi nevelés28
Az értelmi képességek fejlesztése29
Az életkornak és az iskoláztatási szintnek megfelelő korszerű műveltség nyújtása30
Világnézeti nevelés34
Az értelmi nevelés és a mozgásnevelés kapcsolata34
Testi nevelés-mozgásnevelés36
A mozgásnevelés mint a testi nevelés legfőbb specifikuma36
A testi nevelés célja és feladatai37
A mozgásfogyatékosok nevelése alapelveinek érvényesülése a testi nevelésben42
A testi nevelés megvalósításának iskolai színterei46
Erkölcsi nevelés48
A kollektívizmusra nevelés, mint a társadalmi integráció előkészítése, a közösségi nevelés személyiségformáló hatása49
Munkára és a társadalmi tulajdon megbecsülésére nevelés51
Szocialista hazafiságra és internacionalizmusra nevelés55
Szocialista humanizmusra, fegyelemre és jellemre nevelés56
Családi életre nevelés57
Esztétikai nevelés58
Politechnikai nevelés61
A politechnikai nevelés célja, feladatai62
A politechnikai nevelés mozgásfogyatékosokra jellemző sajátosságai63
A politechnikai nevelés színterei63
A mozgásfogyatékosok nevelésének színterei70
Családi nevelés70
A családi nevelés az iskolázáskor előtt70
Családi nevelés az iskoláskorban, az iskola és a család kapcsolata76
Nevelés az iskoláskorban77
Mozgásfogyatékosok az általános iskolában79
Mozgásjavító iskolák81
Egyéb lehetőségek a tanköteleskorú mozgásfogyatékosok nevelésére103
A mozgásfogyatékosok társadalmi helyzete106
A rehabilitáció fogalma, összetevői106
A mozgásfogyatékosok pályaválasztása, munkalehetőségei112
A felnőtt mozgásfogyatékosok érdekvédelme116
Függelék
Ismeretek a mozgásfogyatékosok testi nevelésének sérülésspecifikus gyakorlatához121
A végtagok fejlődési rendellenességei és hányosságai esetében a testi nevelés feladatai122
A petyhüdt bénultak testi nevelésének feladatairól135
A spasztikus, athetotikus és ataxiás típusú mozgásrendellenességek testi nevelésének egyes feladatai143
Egyéb mozgásrendellenességeket kiváltó kórformák és testi nevelésük feladatai156
Irodalom165
Tartalomjegyzék170

Dr. Benczúr Miklósné

Dr. Benczúr Miklósné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Benczúr Miklósné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem