1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mozdul a szó...

Súlyosan akadályozott beszédfejlődésű gyerekek korai integratív fejlesztése

Szerző
Grafikus
Lektor
Fotózta
Budapest
Kiadó: Logopédia Kiadó Gmk
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 138 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A korai felismerés és fejlesztés kérdései a hetvenes évektől egyre nagyobb hangsúllyal kaptak szerepet a gyógypedagógia különböző területein, amikor a nevelés-fejlesztés ellátási problémája az... Tovább

Előszó

A korai felismerés és fejlesztés kérdései a hetvenes évektől egyre nagyobb hangsúllyal kaptak szerepet a gyógypedagógia különböző területein, amikor a nevelés-fejlesztés ellátási problémája az iskolás korúak mellett, az iskolás kor előtti korosztályokat mind szélesebb körben érintette.
A korai felismerést és fejlesztést olyan gyűjtőfogalomként használjuk, amely tartalmilag a gyógypedagógiai, pszichológiai, orvosi felismerést, ellátást, gondozást és a sokirányú, ú. n. komplex fejlesztést (az értelmi, mozgás, -beszéd, -magatartás területén) egyaránt tartalmazza. A "korai" jelző kettős értelemben használatos: jelenti egyrészt a "minél korábbi", "lehető legkorábbi" időszakot, amikor egyértelművé válik, hogy a gyermek bizonyos eltérések miatt segítséget igényel, - másrészt életkorban a 0-6 éves korosztályra vonatkozik. Kétségkívül ezen belül is tagolható életkor szerint a felismerés és fejlesztés iránti igény, mely bizonyos esetekben (0-3 év) a csecsemőkortól a óvodáskor kezdetéig jelenik meg, illetve az óvodáskor időszakában, a beiskolázás előtt kap fokozott jelentőséget.
A magunk részéről ezt az időszakot a fenti belső tagolás ellenére egységes időszaknak tekintjük, melyben a beszéd, a többi pszichikus funkcióhoz hasonlóan nagy változáson megy keresztül. Kialakulásának, de zavarainak gyökerei is a fejlődés egészen korai szakaszára nyúlnak vissza. Vissza

Tartalom

Bevezetés (Gerebenné Várbíró Katalin)7
Történeti áttekintés (S. Pintye Mária)11
A gyermekek vizsgálata (Németh Erzsébet - S. Pintye Mária)20
Az anamnesztikus adatok feltárása20
A mozgás vizsgálata21
A mentális fejlettség feltárása25
A beszéd vizsgálata26
Az általános ismeretek szintje27
A grafopercepció vizsgálata28
A gyermek viselkedésének megfigyelése28
Tünetek (Németh Erzsébet - S. Pintye Mária)29
A mozgásállapot29
A beszédállapot30
A mentális fejlettség30
A grafopercepció31
A terápia általános ismertetése (Németh Erzsébet - S. Pintye Mária)32
Home Training (Németh Erzsébet)34
A mozgásfejlesztő program (S. Pintye Mária)37
Célok, feladatok37
Általános szempontok37
A fejlesztés területei38
A testtudat fejlesztése38
Egyes érzékelési területek fejlesztése43
A vesztibuláris rendszer fejlesztése46
A két testfél mozgásának összerendezése53
A alapmozgások koordinációjának javítása58
A téri tájékozódás fejlesztése63
Mozgás-ritmus-beszéd összerendezése68
Bizalom erősítő gyakorlatok71
Az óra felépítése74
Beszédfejlesztés (Németh Erzsébet)76
Fúvó-szívó légzőgyakorlatok77
Artikulációs izmok ügyesítése78
Ciklizálás79
Hallási differenciáló képesség fejlesztése79
Beszédmegértés fejlesztése80
Szókincsfejlesztés82
Egyszerű mondatalkotás89
Mozgás-ritmus-beszéd koordinálása94
A megismerő funkciók fejlesztése97
Érzékelés, észlelés fejlesztése97
Figyelem, megfigyelő képesség fejlesztése98
Emlékezet fejlesztése99
Gondolkodási funkciók fejlesztése100
Grafopercepció fejlesztése101
Irodalomjegyzék134
Fotómellékletek139-148
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem