Előszó
Tisztelt Mozdonyvezető Kollégák, Barátaim!
Az elmúlt esztendőben sokan, sokat vitatkoztak arról, hogy a 2000. vagy a 2001. év-e az ezredforduló, vajon melyik esztendő hozza meg az új...
Tovább
Előszó
Tisztelt Mozdonyvezető Kollégák, Barátaim!
Az elmúlt esztendőben sokan, sokat vitatkoztak arról, hogy a 2000. vagy a 2001. év-e az ezredforduló, vajon melyik esztendő hozza meg az új évezredhez, az emberek gondolataiban kötődő megújulást. Mi már tudjuk, hogy a 2000. év volt ez, hiszen alapvető változások történtek, sajnos negatív irányba. A mozdonyvezetők, a vasút több mint százéves történetének leghosszabb sztrájkját tartották azért, hogy megőrizhessék a Kollektív Szerződést, és kiharcolják a munkájukért járó tisztes bért. A munkabeszüntetésünk nem volt sikertelen, hiába használt fel a MÁV Rt. menedzsmentje a Közlekedési Minisztérium apparátusa - élén az akkori miniszterrel - és a magyar kormány minden eszközt ellenünk. Tűrnünk kellett az alantas kommunikációs hadjáratot, a sztrájkolóknak pedig a MAV Rt. vezetőinek állandó fenyegetéseit, a pszichés kimerültséget okozó, már-már zaklató jellegű meg-hallgatásokat. Hiába volt azonban minden ellenünk való lett, hiába pazaroltak el az adófizetők pénzéből több milliárd forintot, sztrájkunkat nem tudták megtörni. A Mozdonyvezetők Szakszervezete vezetőinek nevében ezúton is köszönetemet fejezem ki mindenkinek, aki a munkaharcunkban részt vett, törekvéseink megvalósítását, és ezzel önmaga boldogulását is segítette. Van Kollektív Szerződésünk, megkötöttük a reálkeresetek növekedését biztosító Hároméves megállapodást, ám a munkaügyi kapcsolatok azóta sem rendeződtek a MAV Rt-vel. Minden mozdonyvezető tapasztalhatja, hogy a munkáltató vezetői - dolgozzanak akár a Vezérigazgatóságon, akár a gépészeti főnökségeken - nem tudják elviselni az év eleji kudarcukat, és tehetetlen bosszúvágyukat megpróbálják ellenünk fordítani. Mindezek mellett én biztos vagyok benne, titeket pedig biztatlak arra, higgyétek el, hogy a jövőnk ugyanolyan sikeres lesz, mint immár tízéves múltunk, mert amíg létezik vasúti közlekedés, addig szükség lesz a mozdonyvezető munkájára is. y A tavalyi évkönyv előszavában sokat foglalkoztam az akkor, a MAV Rt. vezetői által meghirdetett, átfogó vasúti reformelképzelésekkel. Ma, egy év alatt immár a harmadik közlekedési miniszter kinevezésekor kijelenthetjük, hogy a Magyar Államvasutak Részvénytársaságnál reform nincs. A Magyar Kormány az ígérgetések és hitegetések ellenére nem kíván, a főleg miatta eladósodott, és műszakilag leépült vasút reformjára, fejlesztésére pénzt áldozni. Szakszervezetünk az új helyzet kihívásaira válaszolva, a további sikeres működés érdekében beindította fiatal tagjaink szakszervezeti képzéséi, a munkavédelmi képviselőkkel karöltve elkezdte kidolgozni stratégiáját a mozdonyvezetők szemléletváltása érdekében, a tagdíjlevonás megtagadását követően pedig rendezte sorait. Együttgondolkodásunk tíz évének eredményei, az eddigi közös munka, az új terveink és a mozdonyvezetők hagyományos összetartozása, alapozza meg sikeres jövőnket. Ennek szellemebén kívánok minden kollégámnak boldog újesztendőt.
Kiss László elnök
Vissza