Előszó
KEDVES KÖNYVHASZNÁLÓK!
A könyv megírásakor a következőket tartottuk szem előtt:
1. Olyan könyvet írtunk, hogy a sokféle iskolába járó, különböző érdeklődésű tanulók is megtalálják benne azt,...
Tovább
Előszó
KEDVES KÖNYVHASZNÁLÓK!
A könyv megírásakor a következőket tartottuk szem előtt:
1. Olyan könyvet írtunk, hogy a sokféle iskolába járó, különböző érdeklődésű tanulók is megtalálják benne azt, ami őket érdekli. Például az is, aki szeret kertészkedni, és az iskolájában van gyakorlókert, és az is, aki erről a témáról csak olvasni fog, és inkább a műhelyben szeret modellezni.
2. Arra is törekedtünk, hogy a heti egy órában tanulók találjanak sok egyszerű, az adott idő alatt elkészíthető modellt. Ugyanakkor az is célunk volt, hogy akik heti másfél-két órában tanulják a technikát, azok is tudjanak különböző munkák közül választani. Ezért az egyes részeknél mindig többféle nehézségű modell, játék, feladat található.
3. Elősegítjük a technikát más tárggyal szoros kapcsolatban tanítók munkáját. Például a technikát és informatikát egy egységben tanulók a fejezetet ismétlésre, ismeretszerzésre használhatják. A műszaki ábrázolásról szóló rész nagyobb elmélyülést kíván, hiszen a rajztanulás hátteréül is szolgálhat.
4. További elvárás is támasztható egy jó technikakönyvvel kapcsolatban, mégpedig az, hogy - ahol erre mód van - a tananyag az érdeklődőknek bővebb ismeretet is adjon. Ilyenek például a „Közúti közlekedés", a „Lakberendezés", az „így gondozom" c. fejezetek.
5. Végül az is követelmény lehet, hogy egy fogalmat többféle anyagrészből is meg lehessen ismerni. Például a technikai rendszer fogalma „A természetes rendszerek", „A mesterséges rendszerek", „Az én házam", „A kerékpár mint technikai rendszer", „A haszonkert" című fejezetek mindegyikét áthatja.
Tehát: a könyvből nem kell - de lehet - mindent „végigvenni"! Hogy Ti mit fogtok e könyvből megvalósítani: azt tanárotok - nyilván veletek megbeszélve - fogja meghatározni.
A szerzők
Vissza