kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 262 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 9203 |
Előszó | 9 |
Dr. Daróczy Sándor: A középiskolai kollégiumi nevelés helye, szerepe, sajátos feladata köznevelésünk rendszerében | 11 |
A bentlakásos intézmények kialakulásának társadalmi körülményei | 12 |
Kollégiumi nevelésünk történeti előzményei, haladó hagyományai | 13 |
A kollégiumi nevelés szerep köznevelésünk rendszerében | 18 |
A kollégiumi nevelő munka célja, területei, eszközrendszere | 19 |
Az iskolák és a kollégiumok együttműködésének kérdései | 26 |
A kollégiumok feladata az iskolai munka elmélyítésében, kiegészítésében | 28 |
A kollégiumok feladata a tanulók túlterhelésének megszüntetésében | 31 |
A KISZ munkája a kollégiumokban | 33 |
Az egységes bentlakásos iskola mint a jövő, a kifejlett szocialista társadalom iskolatípusa | 36 |
Dr. Szvétek Sándor: A kollégiumi közösség élete és szervezete | 39 |
A szocialista közösség meghatározása | 39 |
A közösség szerkezetének felépítése | 44 |
A primer közösség | 49 |
A munkatermi közösség | 55 |
Az egész közösség | 56 |
Az önkormányzás képességének kialakulása | 58 |
Az önkormányzat szervei | 61 |
A közösség kialakulása | 67 |
A közösség fejlődésének első szakasza | 70 |
Második szakasza | 77 |
Harmadik szakasza | 83 |
Koczkás Imre: Eszmei-politikai és erkölcsi nevelés a kollégiumban | 87 |
Az eszmei-politikai nevelő munka célja és jelentősége a kollégiumi nevelésben | 87 |
Az eszmei-politikai nevelő munka tartalma, feladatai és módszerei a kollégiumban | 88 |
A hazai és nemzetközi munkásmozgalom és történelmünk haladó hagyományainak állása | 89 |
Politikai tájékoztatás a hazai és nemzetközi eseményekről | 92 |
A tudományos szemléletmód alakítása | 96 |
A társadalmi kapcsolatok szélesítése és nevelési lehetőségeinek kihasználása | 97 |
Az elsődleges közösségek szerepe a feladatok megvalósításában | 101 |
A szocialista erkölcsi normák kialakításának néhány kérdése | 104 |
Együttműködés az iskolával a feladatok megvalósításában | 111 |
A KISZ tevékenysége a kollégiumban | 112 |
Dr. Szvétek Sándor: A tanulás és önképzés szervezése a kollégiumban | 116 |
Néhány alapvető elvi kérdés | 117 |
A tanulmányi munka folyamatának szervezése | 120 |
A tanulás szervezése - tervezése | 120 |
Az egyéni tanulás | 125 |
A tanulmányi munka ellenőrzése | 131 |
A tanulmányi munka elemzése, értékelése | 136 |
Az egyes tanulók tanulási módjai | 142 |
A segítség megszervezésének módszerei | 144 |
A kezdeményezőkészség fejlesztése a tanulmányi munkában | 146 |
Önképzés, előkészület a pályaválasztásra | 146 |
Kapcsolat a szülőkkel és az iskolával | 150 |
Abari Attila: Fizikai munkára nevelés a kollégiumban | 152 |
A fizikai munkára nevelés néhány fontosabb elve | 153 |
A fizikai munkára nevelés területei | 158 |
Egyéni önkiszolgáló munka | 159 |
A közösség érdekében végzett házkörüli önkiszolgáló munka | 162 |
A politechnikai, a szakirányú és a szakmai előképzést elősegítő munka | 166 |
Társadalmilag hasznos, nagyobb kollektív munka | 173 |
Rácz Dezső: Kulturális nevelés a kollégiumban | 177 |
Általános elvek | 177 |
A kulturális nevelés problémái | 178 |
Kulturális nevelésünk célkitűzései | 179 |
Az eszmei célkitűzések való váltásának nehézségei | 180 |
A kulturális nevelés követelményei és eszközei a kollégiumban | 181 |
A kulturális nevelés követelményei és eszközei a kollégiumban | 185 |
Fejlődési szakaszok | 186 |
A legfontosabb formák, módszerek | 188 |
Porcsalmi Lajos: Testi nevelés a kollégiumban | 195 |
A testi nevelés célja | 195 |
Higiéniai, egészségügyi alapkövetelmények | 195 |
A személyi tisztaság | 196 |
A környezet tisztasága | 199 |
Az étrend összeállítása | 201 |
Öltözködés, ruházkodás | 203 |
Az egészségügyi feltételek egyéb vonatkozásai | 203 |
Az egészségügyi nevelőmunka módszerei és kollégiumi szervezete | 207 |
A napirend | 207 |
Az egészségügyi nevelőmunka és a közösségek fejlődése | 208 |
Testedzési követelmények | 209 |
A testgyakorlat fajtái (torna, játékok) | 210 |
Kapcsolat az iskolai sportkörrel | 218 |
Molnár Sándor: A kollégiumi nevelőtestület munkájának szervezése és irányítása2 | 220 |
A tervezőmunka néhány kérdése | 220 |
A kollégiumi nevelőtestület tevékenységének szervezése | 223 |
Az igazgatói munka területei | 224 |
Az igazgató adminisztrációs teendői | 232 |
Az igazgató munkarendje | 233 |
Az igazgatóhelyettes munkája | 239 |
A nevelőtanári munka | 239 |
A nevelői feladatok csoportosítása | 240 |
A nevelőtanári munka megtervezése | 241 |
A nevelők papi munkarendjének beosztása és felhasználása | 243 |
A nevelőmunka adminisztrációja | 246 |
A nevelőtestület nevelési megbeszélései, értekezletei | 248 |
A nevelői eljárások egységessége | 250 |
A nevelőtestület és az önkormányzat | 251 |
A technikai személyzet és a nevelőmunka | 253 |
Függelék. A kollégiumi nevelés irodalma | 256 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.