kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Eötvös József Tanítóképző Főiskola |
---|---|
Kiadás helye: | Baja |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 542 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-7290-06-0 |
Megjegyzés: | A könyv 600 példányban jelent meg. További szerkesztők a könyvben. |
Szövényi Zsolt: Megnyitó | 11 |
Tanár, tanítóképzés kérdései | |
Villant Györgyi: A fejlettség szerinti beiskolázás pedagógiai vizsgálata | 21 |
Deli István: Szelekciós modellkísérlet a szekszárdi tanítóképző főiskolai tagozaton | 26 |
Udvarhelyi Gyuláné: Pályakezdő tanítóink beilleszkedése - beválása | 33 |
Budai István: Szociálpedagógus képzés az esztergomi Vitéz János Tanítóképző Főiskolán | 38 |
Somoskői L. Soma: A szociál-pedagógiai kentaur | 42 |
Imre Lászlóné: Képességfejlesztés a tanítóképzésben (mikrotanítások az anyanyelvi tantrágypedagógia keretében) | 47 |
Hanitz Tiborné: Az alsó tagozatos tanulók motivációs problémájából adódó képzési feladatok | 53 |
Gáspár Mihály: "A tanulás szabadsága" a pszichológia oktatásában (Egy féléves kísérlet eredménye) | 58 |
Anyanyelv és tantárgypedagógiája | |
Nagy L. János: Aktuális problémák az anyanyelvi nevelésben (Értékelméleti megfontolások) | 67 |
Barabás Gyuláné: Alternatív olvasástanítási programok | 71 |
Albertné Herbszt Mária: A cím szerepe a 3. osztályos szövegfeldolgozás és szövegalkotás során | 75 |
Galgóczi Lászlóné: Az igemódok tanításának problémái a negyedik osztályban | 86 |
Balogh László: A NYIK program terjesztése a főiskoláról nézve | 91 |
Maczurka Istvánné: A nyelvi, irodalmi és kommunikációs program tanításának tapasztalatai 1-2. osztályban | 95 |
Jagusztinné Ujvári Klára: A Lovász módszer eredményei | 98 |
Varga Zoltán: A magyar mint a társadalmi környezet nyelvének tanítása a Vajdaságban | 103 |
Gödéné Török Ildikó: Szólítónevek az óvodában és az iskolában | 107 |
Orosz nyelv és tantárgypedagógiája | |
Magocsa László: Az orosz nyelv főiskolai oktatásának néhány kérdése | 115 |
Csirpák Emilné: A szavak jelentése és pszichológiai hatása az anyanyelvi és idegen nyelvi irodalmi szövegekben | 120 |
Steinerné Molnár Judit: A nyelv szépségének és logikájának mint a külföldiek orosz nyelvoktatási motívumának a feltárása | 125 |
Végvári Valentyina: A video az idegennyelvoktatásban | 131 |
Rózner Katalin: A hallgatók pedagógiai tervező munkájának főbb jellemzői | 136 |
Kaszatkin Valentíj Nyikolajevics: Az informatika tanításának koncepciója és tapasztalata a krími "Kis" Akadémián | 140 |
Regusevszkij Jevgenyij - Jelena Szemikolenova - Kormányné Bereczk Valéria: Fordításelmélet kérdései, Fordítástechnika kérdései | 143 |
Iszajev Nyikolaj Petrovics: Kommunikáció és rendszerszerűség problémája az orosz nyelv mint idegen nyelv oktatásában | 147 |
Kormányné Bereczk Valéria: Az orosz nominatív és kommunikatív frazeológiai egységek tanítása, az anyanyelvi megfeleltetésük során fellépő nehézségek | 154 |
Német nyelv és tantárgypedagógiája | |
Szerbhorvát nyelv és tantárgypedagógiája | |
Matematika - számítástechnika tantárgypedagógia | |
Zsámboki Károlyné: Kombinatorika, valószínűségszámítás, topológia és gráfelmélet az óvodában | 211 |
Hajzer Szerén - Tiszavári Sándor: Két korosztállyal foglalkozó pedagógusjelöltek felkészítése a gyermekek matematikai ismeretszerzésének irányítására | 216 |
Kuti István: Matematikai nevelés az integrációs képzésben | 221 |
Köves László: A gondolkodás fejlesztése az alsó tagozaton szöveges feladatok megoldatásával | 225 |
Welchner Antalné: Az elemző módszer fejlesztő hatása a szöveges feladatok tanításakor | 230 |
Kiss Sándor: A 6-10 éves tanulók kombinatorikai gondolkodásának néhány jellemzője | 236 |
Csatlósné Fülöp Sára: Milyen mértékben járult hozzá az 1978-as tanterv a tanulók kombinatív képességének fejlesztéséhez a matematikából? | 239 |
Némethné Rakos Katalin: A konstruktivitás, a kreativitás és a motiváció az 1-4. osztályos matematika tanításában és ennek tantárgypedagógiai vonatkozásai | 247 |
Ill Mártonné: A matematika tantervi korrekció után | 250 |
Kovács Zoltán: Címer-rakosgatás | 254 |
Iszáj Ferenc: Képességfejlesztés számítógéppel alsó tagozaton | 256 |
Járai József: Számítástechnikai alapfogalmak az alsó tagozatos matemaika tanításában | 260 |
Technika és tantárgypedagóiája | |
Ujhelyiné Pető Éva: A kognitív fejlesztés lehetőségei az alsó tagozatos technika tanításában | 265 |
Szendi Gábor: A technika tantárgy integrációs lehetőségei | 271 |
Rosta István: Koncentrációs lehetőségek a technikai környezet és a társadalmi környezet tantárgyi leképezésénél | 275 |
Farkas József: Információtechnika vagy matematika? | 282 |
Környezetismeret tantárgypedagógia | |
Schottner Ede: Természettudományok, tanítóképzés, környezetismeret | 291 |
Richnovszky Andor - Heincz Józsefné: A negyedik osztályos tanulók környezetismereti előképzettsége | 26 |
Kissné Korbuly Katalin: Néhány gondolat az óvodai környezetismeret korszerűsítésének lehetőségeiről | 300 |
Gaál Attila: A környezetismeret tantárgypedagógia tanításának tapasztalatai | 305 |
Mihály Istvánné - Zvara Jánosné: A mikrotanítás jelentősége a környezetismeret módszertanának tanításában | 308 |
Miklovitz Árpád: Földrajzi fogalmak alakítása, fejlesztése környezetismeret órán | 313 |
Szabó Gézáné: A környezetismeret tantárgy szerepe a környezetvédelmi nevelésben | 316 |
Laki Ferenc: Néhány törvényszerűség tanítása elemi fokon a környezetismeret tantárgyban | 321 |
Dám Lászlóné - Tóth Irén: Korszerűsítés a környezetismeret-természetismeret tantárgycsoportban | 325 |
Testnevelés és tantárgypedagógiája | |
Arday László: Elképzelések és vizsgálatok az alsó tagozatos testnevelés reformjára | 333 |
Ozsváth Ferenc: Az alsó tagozatos képességfejlesztés néhány kritikus kérdése | 338 |
Schmidt Lajosné: 7-10 éves bajai gyermekek szomatikus és motorikus fejlettségének vizsgálata | 344 |
Gaál Sándorné: Törekvések a hallgatói tudásszintmérés korszerűsítésére a testnevelés tantárgypedagógiájában | 350 |
Bondár Zsuzsanna: Új törekvések a testnevelés tantárgypedagógia oktatásában | 355 |
Machalik József: A négyéves kísérleti tanítóképzés és az alsó tagozatos torna tananyag játékos szemléletű feldolgozása | 360 |
Kovács T. László: A képességfejlesztés lehetőségei az alsó tagozatos torna mozgásanyagának feldolgozásában | 364 |
Kiss Gábor: Előkészítő gyakorlatok a hajítómozgás oktatásához | 368 |
Bán Sándor: Az általános iskolai úszásoktatás lehetőségei napjainkban | 379 |
Tomkáné Hóbel Mária - Kovács Iván: A tanórán kívüli testmozgás lehetőségei az általános iskolában | 385 |
Rajki Károly: A mozgásszervi elváltozások megelőzésének lehetősége az óvodai testi nevelésben | 390 |
Ákoshegyiné Hild Gerda: A családi körülmények hatása alsó tagozatos tanulók motoros teljesítményére | 394 |
Közművelődési szakemberképzés könyvtár-népművelő | |
Suppné Tarnay Györgyi: A könyvtári ismeretek közvetítésének tantervi változásai és annak néhány metodikai konzekvenciája a tanítóképző főiskolán | 405 |
Molnár Imre: Pályakép módosulás - módszertani korszerűsítés | 411 |
Székelyné Sipos Klára: Könyv- és könyvtárhasználati munkafüzet az általános iskolák 1-2. osztályosai számára | 417 |
Vizuális nevelés | |
Siska Gyula: A látvány, az értelmezés és az ismeret problémái az alsó tagozatos vizuális nevelésben | 423 |
Giczy János: Népművészet az óvónőképzős oktatásában (Népművészet az óvodában) | 432 |
Gergácz Berta: A kalendárium használata az esztétikai nevelésben | 436 |
Sándor Zsuzsanna: Szemléletmódunk a rajzórai vizuális nevelésben. A műelemzésről (részlet) | 441 |
Ének-zene | |
Szabó Helga: A tanítás szabadsága | 453 |
Miseta Ida: Ének-zene tanítás a kisegítő iskolákban | 460 |
Réti Anna: A hallás utáni daltanítás elméleti és gyakorlati problémái a tanítóképzős ének-zenei nevelésben | 464 |
Somorai Nóra: Az ének-zene tantárgypedagógia új szerkezetű tanításának eddigi tapasztalatai | 469 |
Fehér Zoltán: A magyar népdalgyűjtés története | 473 |
Földyné Asztalos Adrienne: Népszokásaink dalainak felhasználási lehetőségei az alsó tagozatban | 478 |
Óvodapedagógus képzés | |
Szakács Mihályné: A képzés tartalmának és szubjektív tényezőinek hatása a pedagógusjelöltek pályaképének alakulására | 487 |
Miruné Kittler Júlia: Az óvónők kérdésvizsgálatának az óvóképzésben hasznosítható következtetései | 493 |
Lakatos Józsefné - Fábián Gergely: A hallgatók felkészítése a kisgyermekek idegennyelv-oktatására | 498 |
Lentvorszki Anna: A hallgatók orosz nyelvi artikulációs bázisának alakítása mondókák, versek és dalok segítségével | 503 |
Darabán Géza: A zenei formaérzék tantárgypedagógiai kérdései | 507 |
Nagy Béláné: Mikrotanítás az óvónőképzős ének-zene tantárgypedagógia gyakorlatában | 512 |
Ludánszki Lajosné: Az óvodai ének-zenei nevelés tartalmi korszerűsítése | 517 |
Fodor Gábor: Ritmusérzék-fejlesztés, ritmushangszerek és ütőeszközök használata az óvóképzőben és az óvodában | 522 |
Könyves-Tóth Lilla: Az óvodai irodalmi nevelés mese- és elbeszélés-anyagának tervezése | 527 |
Dankó Ervinné: Az óvodai irodalmi foglalkozások anyagának és éves tervének pszichológiai, pedagógiai és módszertani vonatkozásai | 532 |
Szövényi Zsolt: Zárszó | 539 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.