1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez

Pedagógiai szakértő szakos hallgatók számára

Szerző
Szeged
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Pedagógiai Tanszék
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 36 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az empirikus vizsgálatról beszámoló szakdolgozat szerkezetét maga a kutatási folyamat jelöli ki, ezért mi is ezt a folyamatot követjük, amikor leírjuk a dolgozat egyes elemeit. Először minden... Tovább

Előszó

Az empirikus vizsgálatról beszámoló szakdolgozat szerkezetét maga a kutatási folyamat jelöli ki, ezért mi is ezt a folyamatot követjük, amikor leírjuk a dolgozat egyes elemeit. Először minden szerkezeti egységet külön jellemzünk, mégpedig három szempontból:
• Először egy rövidebb kutatásmódszertani emlékeztetőt adunk. Csupán azokat a pontokat emeljük ki, amelyekre a dolgozat megírásakor különös figyelmet kell fordítani, hiszen az egyéb tudnivalókat a szakirodalom részletesen tárgyalja (pl. Ágoston, Nagy és Orosz. 1979: Csíkos, 2000: Falus és Ollé, 2000: Falus, 1993). Az emlékeztetőt mindig dőlt betűvel szedtük.
• Ezt követi az adott egység szövegének jellemzése. Részletesen megmutatjuk, hogy a kutatás egyes lépéseinek hogyan kell megjelenniük a dolgozatban magában. Itt elsősorban a tudományos publikációkra jellemző nemzetközileg elfogadott követelményeket vettük alapul (pl. Eco, 1992; Girden, 1996; McCrimmon, 1984; Sternherg. 1988; Swales, 1990; Szabó, 1997). A hazai szakdolgozati útmutatók adhatnak további ötleteket, de ezek gyakran intézmény- és területspecifikusak (pl. Balogh, 2000; Görgényi és Palágyi; 1989; Máthé-Tóth és Kiss, 1996; Z. Karvalics, Zsoldos és Demmierné, 1989).
• Végül a hibaforrások azonosításához adunk segítséget ellenőrző kérdések megfogalmazásával. E kérdéseket vastag betűvel emeltük ki.
A dolgozat elkészítésének „mechanikai" kérdéseit, formai és nyelvi követelményeit az utolsó részben tárgyaljuk. A szakdolgozat szerkezetének áttekintését az 1. Függelékben közöljük. Mellékletként szerepeltetjük a szakdolgozatnak alapul szolgáló vizsgálat főbb paramétereit a szakdolgozat-értékelés kritériumait és a Magyar Pedagógia publikációs stílusának kivonatát. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
1. A szakdolgozat meghatározása 3
2. Az empirikus kutatás első lépései 4
2.1. Kutatás: A vizsgálandó probléma meghatározása 5
2.1.1. A probléma felmerülése 5
2.1.2. A probléma megfogalmazása 5
2.1.3. A probléma átfogalmazása hipotézissé 6
2.1.4. A hipotézis lebontása kutatási kérdésekké 6
2.2. A szakdolgozat bevezetése 6
2.3. Ellenőrző kérdések 7
2.3.1. A kutatás lépéseihez 7
2.3.2. A szöveghez 7
3. Szakirodalmi háttér 8
3.1. Kutatás: a probléma szakirodalmi hátterének feltárása 8
3.1.1. Szakirodalmi feltárás 8
3.1.2. A probléma, a hipotézisek, a kutatási kérdések újrafogalmazása 8
3.2. A szakirodalmi háttér felvázolása a dolgozatban 9
3.3. A vizsgálandó probléma kijelölése a szakdolgozatban 10
3.4. Ellenőrző kérdések 10
3.4.1. A kutatás lépéseihez 10
3.4.2. A szöveghez 11
4. Módszerek 11
4.1. Kutatás: minta, eszközök, eljárások 11
4.2. A módszerek leírása a dolgozatban12
4.2.1. Minta 12
4.2.2. Eszközök 12
4.2.3. Eljárások 13
4.3. Ellenőrző kérdések 13
4.3.1. A kutatáshoz 13
4.3.2. A szöveghez 13
5. Eredmények 14
5.1. Kutatás: az elemzések elvégzése 14
5.2. Az eredmények ismertetése a szakdolgozatban 14
5.2.1. Az eredmények közlésének lehetőségei 14
5.2.2. Általános elvek 14
5.3. Ellenőrző kérdések 15
5.3.1. A kutatáshoz 15
5.3.2. A szöveghez 15
6. Az eredmények értelmezése 16
6.1. A kutató értelmező munkája 16
6.2. Értelmezés: diszkusszió és következtetések a szakdolgozatban 16
6.3. Ellenőrző kérdések 17
6.3.1. A kutatáshoz 17
6.3.2. A szöveghez 17
7. Összegzés 17
7.1. A kutatómunka lezárása 17
7.2. A szakdolgozat összegzése 18
7.3. Ellenőrző kérdések 18
7.3.1. A kutatáshoz 18
7.3.2. A szöveghez 18
8. Köszönetnyilvánítás 19
9. Felhasznált irodalom 19
9.1. A bibliográfiai jegyzék összeállítása 19
9.2. Ellenőrző kérdések 20
10. Függelék, Mellékletek 20
11. Közlemény elkészítése a vizsgálatról 20
11.1. A szakdolgozat összeállítása 20
11.2. Nyelvi követelmények 21
11.3. Formai követelmények 22
11.3.1. A címlap 22
11.3.2. Nyomtatás 22
11.3.3. A tartalomjegyzék 22
11.3.4. Jegyzetek 22
11.3.5. Publikációs stílus 22
11.3.6. Kötés 22
Irodalom 23
1. Függelék: A szakdolgozat felépítése 24
2. Függelék: Példák a szakdolgozat témájának kidolgozására 25
3. Függelék: A szakdolgozat címlapja 27
1. Melléklet: A képzési programban megjelölt követelmények 28
2. Melléklet: Szempontok a szakdolgozatok értékeléséhez 29
3. Melléklet: A Magyar Pedagógia publikációs stílusa 31

Molnár Edit Katalin

Molnár Edit Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Molnár Edit Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem