Előszó
Kedves Hallgatók!
Kiadványunk segítségével megismerkedhetnek azokkal az elméleti alapokra épített gyakorlati követelményekkel, amelyeket a képzés során minden tanár szakos hallgatónak teljesítenie kell.
A Kormány 111/1997. (VI. 27.) Korm. rendelete a tanári képesítés követelményeiről az alábbiak szerint rendelkezik:
„A tanári képesítés megszerzésére irányuló képzés célja olyan tanárok képzése, akik magas szintű, tovább építhető elméleti és gyakorlati tudással, széles körű pszichológiai, pedagógiai és általános műveltséggel, informatikai, munkajogi és gyermekjogi alapismeretekkel rendelkeznek; képesek szakterületi felkészültségük pedagógiai alkalmazására, a tanulók megismerésére, megbecsülésére, személyiségük fejlesztésére, tanórai és tanórán, iskolán kívüli munkájuk differenciált irányítására, hatékony pedagógiai módszerek, eljárások alkalmazására; rendelkeznek a családi, pályaválasztási, szociális és nevelési tanácsadási, gyermek- és ifjúságvédelmi iskolai feladatok ellátásához, illetve ezek intézményeivel való együttműködéshez szükséges alapismeretekkel; akiknek személyisége érett, autonóm, kreatív; akik képesek önmaguk és tudásuk folyamatos megújítására, az emberi, társadalmi, nemzeti alapértékekkel való azonosulásra és azok közvetítésére."
„Időkerete: összesen legalább 150 óra, ebből az iskolában vezetőtanár irányításával végzett csoportos nevelési-oktatási és önálló tanítási gyakorlat legalább 90 óra, amelyből 45 óra az általános jellegű gyakorlat és szakonként 45 óra az adott szakhoz tartozó tantárgyak tanításával kapcsolatos gyakorlati foglalkozás, ennek keretében 15 óra az önállóan megtartott tanítás; az összefüggő egyéni (külső) iskolai gyakorlat legalább 60 óra, illetve 4 hét."
Ez a módszertani útmutató az iskolai gyakorlatok szakhoz kapcsolódó hospitálási és tanítási gyakorlati területét mutatja be.
Vissza