1.061.962

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani útmutató a tanárjelöltek tanítási gyakorlatához

Szerző
Szerkesztő
Eger
Kiadó: Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési Központ
Kiadás helye: Eger
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 165 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves Hallgatók!
Kiadványunk segítségével megismerkedhetnek azokkal az elméleti alapokra épített gyakorlati követelményekkel, amelyeket a képzés során minden tanár szakos hallgatónak teljesítenie... Tovább

Előszó

Kedves Hallgatók!
Kiadványunk segítségével megismerkedhetnek azokkal az elméleti alapokra épített gyakorlati követelményekkel, amelyeket a képzés során minden tanár szakos hallgatónak teljesítenie kell.
A Kormány 111/1997. (VI. 27.) Korm. rendelete a tanári képesítés követelményeiről az alábbiak szerint rendelkezik:
„A tanári képesítés megszerzésére irányuló képzés célja olyan tanárok képzése, akik magas szintű, tovább építhető elméleti és gyakorlati tudással, széles körű pszichológiai, pedagógiai és általános műveltséggel, informatikai, munkajogi és gyermekjogi alapismeretekkel rendelkeznek; képesek szakterületi felkészültségük pedagógiai alkalmazására, a tanulók megismerésére, megbecsülésére, személyiségük fejlesztésére, tanórai és tanórán, iskolán kívüli munkájuk differenciált irányítására, hatékony pedagógiai módszerek, eljárások alkalmazására; rendelkeznek a családi, pályaválasztási, szociális és nevelési tanácsadási, gyermek- és ifjúságvédelmi iskolai feladatok ellátásához, illetve ezek intézményeivel való együttműködéshez szükséges alapismeretekkel; akiknek személyisége érett, autonóm, kreatív; akik képesek önmaguk és tudásuk folyamatos megújítására, az emberi, társadalmi, nemzeti alapértékekkel való azonosulásra és azok közvetítésére."
„Időkerete: összesen legalább 150 óra, ebből az iskolában vezetőtanár irányításával végzett csoportos nevelési-oktatási és önálló tanítási gyakorlat legalább 90 óra, amelyből 45 óra az általános jellegű gyakorlat és szakonként 45 óra az adott szakhoz tartozó tantárgyak tanításával kapcsolatos gyakorlati foglalkozás, ennek keretében 15 óra az önállóan megtartott tanítás; az összefüggő egyéni (külső) iskolai gyakorlat legalább 60 óra, illetve 4 hét."
Ez a módszertani útmutató az iskolai gyakorlatok szakhoz kapcsolódó hospitálási és tanítási gyakorlati területét mutatja be. Vissza

Tartalom

NAPPALI TAGOZAT 5
Szakhoz tartozó hospitálások és tanítási gyakorlatok 7
A gyakorlati képzés tanegységlistája - nappali tagozaton 9
A képzés időbeli elosztása - nappali tagozaton 11
Záró tanítás - nappali tagozaton 14
Minták a nappali tagozat részére 17
ESTI ÉS LEVELEZŐ TAGOZAT 31
A gyakorlati képzés tanegységlistája esti és levelező tagozaton 33
A képzés időbeli elosztása - esti és levelező tagozaton 35
Záró tanítás esti és levelező tagozaton 36
Minták a levelező tagozat részére 39
Általános és speciális megfigyelési szempontok a tanítási órák
elemzéséhez 53
A pedagógus tanórai tervező munkájának megfigyelése 57
ÓRATERVEZETEK (minta) 75
Angol (Teacher's plan) 77
Biológia 83
Ének-zene 90
Fizika 96
Földrajz 99
Francia (Plan de lecon) 106
Gazdaságismeret 110
Kémia 112
Magyar irodalom 121
Magyar nyelvtan 125
Matematika 130
Német (Unterrichtsentwurf) 134
Számítástechnika 138
Történelem 143
Testnevelés 149
Vizuális kommunikáció 162
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem