1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani útmutató a kutatás-fejlesztés piacorientált döntéseihez

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Műszaki Információs Központ és Könyvtár
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-592-655-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A vállalatokra nehezedő gazdasági nyomás egyre jobban erősödik. A depressziós szakaszokban pedig létkérdés, a vállalatok fennmaradásának feltétele a gyors adaptáció és innováció. Bebizonyosodott,... Tovább

Előszó

A vállalatokra nehezedő gazdasági nyomás egyre jobban erősödik. A depressziós szakaszokban pedig létkérdés, a vállalatok fennmaradásának feltétele a gyors adaptáció és innováció. Bebizonyosodott, hogy kudarcra ítéli magát az a vállalat, mely "A legszebb nyereség az, amely kényelmes életet biztosít!" elv alapján a megszokott üzletmenetet folytatja. A fennmaradás és kibontakozás a vállalatok alkalmazkodási és megújulási készségétől és képességétől, piacépítő tevékenységük intenzitásától függ. Ez alapvetően módosítja a kutatás és műszaki fejlesztés szerepét a vállalatok életében.

Az innovációs tevékenység irányítása a megszokottól eltérő nehéz feladat, amelynek sem szabadjára engedése, sem túlzott ellenőrzése nem hozza meg a kívánt eredményt. A vállalatok vezetői nehéz dilemma elé kerülnek. Miközben belátják, hogy a vállalatuk fennmaradása és sikeressége szempontjából lényeges az innováció, gyakran tapasztalhatják a kutatási-fejlesztési és az üzleti gondolkodás távolságát. A vállalat gazdasági és marketing szakemberei, valamint a kutató-fejlesztő mérnökei nézőpontjának különbözősége miatt közös tevékenységüket nehéz összehangolni. Különösen nehéz az innovációhoz szükséges időtartamnál gyorsabban változó világpiaci feltételekhez alkalmazkodni, méghozzá úgy, hogy közben a gazdasági szabályozók is cserélődnek és az árak, az árszínvonal is változik.

Ma már a fennmaradáshoz és a sikerességhez méginkább meg kell tanulni: hogyan lehet együttélni a gyorsan változó feltételekkel és hogyan lehet azt beépíteni a döntéshozatalba. Be kell látni az olyan vezetés - döntés-előkészítő és döntési folyamat - előnyeit, amelyben a megújulás és a változó feltételekhez alkalmazkodás irányítása válik kulcskérdéssé. Létfontosságú ma már a rugalmas és a nemzetközi színvonalú vezetés. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 9
BEVEZETÉS 13
Az innovációról 13
A marketing koncepcióról 17
A piacfelderítés és marketing 18

A KUTATÁSI-FEJLESZTÉSI ÉS A MARKETING TEVÉKENYSÉG ÖSSZEHANGOLÁSA 23
A K+F tevékenység piaci sikere 24
Mátrix-módszer a termékek piaci helyzetének és a vállalat erősségének átvilágításához 29

DÖNTÉSI MÓDSZEREK MEGALAPOZÁSA 43
A K+F döntésekről általában 45
A helyes döntések megalapozásának követelményei 48
A döntések megalapozásának fontosabb feltételei 50
A tervezés előkészítése 50
A K+F stratégia tervezése 54

ÖTLETGYŰJTÉSI ÉS ELBÍRÁLÁSI MÓDSZEREK 57
Az alkalmazható ötletgyűjtő módszerek 57
Ötletgyűjtés egy nagyvállalatnál 61
Ötletgyűjtési séma 63

AJÁNLHATÓ MÓDSZER AZ ÖTLETEK ELBÍRÁLÁSÁHOZ 65
Két döntési pont 65
Az I/a részdöntési folyamat 67
A poolba felvétel módszere 69
Az I/b részdöntési folyamat 73
A II. döntési szakasz 76
A TÉMA KIVÁLASZTÁS TÖBBLÉPCSŐS MÓDSZERE 78
A TERMELŐESZKÖZÖK VEVŐ IGÉNYEINEK VIZSGÁLATA 84
GYORSÉRTÉKELŐ SÉMA 87

KOCKÁZATI TÉNYEZŐK MÉRÉSI MÓDSZEREI 89
A mátrix koncepció előnyei 89
A termékszerkezet átalakításának kockázata 95
Nyereségközpontos módszerek 95
Portfolió-elszámolási rendszer 97
Ajánlható módszer a kockázati tényezők mérlegelésére 100
A körülményi kockázat elemzése 106

AZ ELEMZÉSEK SZÁMÍTÓGÉPES MÓDSZERE 109

FÜGGELÉK 117
1.sz. Függelék
MARKETING A VÁLLALATVEZETÉS SZOLGÁLATÁBAN 119
2.sz. Függelék
A VERSENYKÉPESSÉG NÖVELÉSE INFORMÁCIÓS INNOVÁLÁSI ÉS DECENTRALIZÁLÁSI MÓDSZEREKKEL 139
3.sz. Függelék
FELHASZNÁLT ÉS AJÁNLOTT IRODALOM JEGYZÉKE 165


Táblajegyzék
1. A piac minőségének tíz kritériuma 33
2. A vállalat erősségének tíz kritériuma 36
3. A termékek helyzetmátrixának megfelelő stratégiák 40
4. Közös fejlesztésre kijelölt területek a tudományban és a technológiában az egk-bizottság részéről 52
5. A K+F tevékenység egyik egyszerűsített tervezési modellje 55
6. Az ötletgyűjtés módszerei 58
7. A "Brainvriting 635" módszer forma-űrlapja 59
8. A tudományos ötletgyűjtő eljárások szakaszai 60
9. A K+F ötletek kialakításának és megvalósításának sémája 63
10. Ötletek, javaslatok elemzése a tulajdonságok, azok mértékegysége és célértéke
alapján 70
11. Példák különleges döntési kritériumokhoz 77
12. A K+F cél kiválasztását elősegítő kérdések és a minősítés rendszere 79
13. A termelőeszközök K+F tevékenységéhez szükséges vevő igények kritériumai 85
14. Gyorsértékelő lap a K+F téma kiválasztásának döntéselőkészítéséhez 87
15. Új termék kockázati elemzése 103
16. Jegyzék a körülményi kockázati tényezők elemzéséhez 108
17. Különbségek a vázlatos tervezés és a finom programozás között 113
18. A 18. ábrán szereplő folyamat tevékenységjegyzéke 146


Ábrajegyzék
1. Új termék bevezetésének egyszerűsített folyamatábrája 26
2. Mátrix a piaci helyzet meghatározásához 30
3. A piacorientált K+F tevékenység folyamata 47
4. Döntési pontok új termék kifejlesztésének folyamatában 66
5. Az I/a döntés lépései: "pool" kialakítása a felhasználó termékötletekből 68
6. Az I/b döntés lépései: termékek kiválasztása fejlesztésre 74
7. A témakiválasztás többlépcsős rendszerének sémája 83
8. A termékkel kapcsolatos műszaki és marketing jellemzők mátrixa a meglévő, a rokon- és az új termékeknél 91
9. A termelési, illetve értékesítési szemléletű fejlesztési stratégia sémája 96
10. A költség- és megtérülés számítás folyamatábrája 98
11. Portfólió elszámolás folyamatábrája 99
12. A K+F kockázatának stratégiai döntési modellje 101
13. A fejlesztési javaslatok szakaszos tervezése 111
14. FTR-rendszer működési módja 112
15. Új követelmények a vállalatokkal szemben és az ezek kielégítését szolgáló
megoldások 141
16. Az értékesítés és a termelésirányítás információs és döntési kapcsolata központosított számítógépes rendszer esetében /vázlat/ 142
17. Új termék kifejlesztésének és jóváhagyásának információs folyamatai 144
18. Új termék fejlesztésének, gyártásának és piacra hozásának folyamata 145
19. Az innovációs döntés algoritmusa 156
20. A feladatcsoport létrehozásával és működtetésével kapcsolatos vezetési feladatok 162
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Módszertani útmutató a kutatás-fejlesztés piacorientált döntéseihez Módszertani útmutató a kutatás-fejlesztés piacorientált döntéseihez Módszertani útmutató a kutatás-fejlesztés piacorientált döntéseihez Módszertani útmutató a kutatás-fejlesztés piacorientált döntéseihez

A borító elszíneződött.

Állapot:
2.740 Ft
1.370 ,-Ft 50
11 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Módszertani útmutató a kutatás-fejlesztés piacorientált döntéseihez Módszertani útmutató a kutatás-fejlesztés piacorientált döntéseihez

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
2.740 Ft
2.190 ,-Ft 20
18 pont kapható
Kosárba