1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani tanulmányok

Irodalom, nyelvoktatás

Szerző
Szerkesztő
Debrecen
Kiadó: Kossuth Lajos Tudományegyetem
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 75 oldal
Sorozatcím: Nevelés, Művelődés - Acta Paedagogica Debrecina
Kötetszám: 51
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 11 cm
ISBN:
Megjegyzés: Angol és francia nyelvű összefoglalókkal. Megjelent 700 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet.
"A középiskolai irodalomtanítás a műelemzésre épül: az évenkénti mintegy száz irodalmi órának csupán kisebb hányadát teszik ki a korszak-áttekintő történelmi és művészettörténeti... Tovább

Előszó

Részlet.
"A középiskolai irodalomtanítás a műelemzésre épül: az évenkénti mintegy száz irodalmi órának csupán kisebb hányadát teszik ki a korszak-áttekintő történelmi és művészettörténeti bevezetők, a írói élet- és pályarajzok, a stílusirányzatok és irodalmi áramlatok ismertetései, az összefoglalások, ismétlések, valamint a dolgozatírásra és javításra szánt órák; nagyrészt a művek elemzése hivatott az irodalomtanítás legfőbb célkitűzései megvalósítására. Mégis, minden központi és sarkalatos szerepe ellenére itt uralkodik a legnagyobb zavar s bizonytalanság (1). A hibás és eredménytelen gyakorlat oka főként abban a sajnálatos tényben gyökerezik, hogy sem a tankönyv, sem a módszertani tanulmányok, sem a szaktanári kézikönyvek nem oszlatják el azt a homályt, amely tanórákon a tartalom és forma összefüggését borítja.
A tankönyv olyan általános kijelentésekre szorítkozik, melyeknek megfejtése, értelmezése nem csupán gondot okoz, hanem helytelen felfogásra is csábít. A tartalom és forma egysége cím alatt azt írja: „A tartalom megnevezésen az irodalmi műben kifejeződő eszmét, gondolatot, érzelmet, hangulatot értjük. Ide soroljuk a témát is, mert minden eszme, gondolat, érzelem, hangulat valamilyen téma kapcsán fogalmazódik meg a művészben. A téma az, amiről a mű szól. Például: az Odüszszeia témája Odüsszeusz bolyongása és kalandja Trójából hazatérése közben. A művek formája azoknak az eszközöknek öszszessége, amelyekkel az író megvalósítja művészi szándékát: cselekmény, szereplők, nyelv, képrendszer, verselés. Az alkotás folyamatában a tartalom és a kifejezésére szolgáló forma együtt születik." Vissza

Tartalom

1. Barla Gyula: A középiskolai műelemzés problémáiból 5
2. Szanyi Gyula: A nyelvoktatási módszer fogalma és fejlődésének vázlata 38
3. Oláh Tibor : A nyelvi laboratórium helye az egyetemi nyelvoktatásban 62
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Módszertani tanulmányok Módszertani tanulmányok Módszertani tanulmányok

A védőborító kissé elszíneződött.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba