1.060.504

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani Közlemények 1995/2.

Tanítók és tanárok számára - 35. évfolyam 2. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a füzetből:

"Változásra, átformálódásra van szükség, hogy az oktatási-nevelési intézmények megfelelhessenek a megváltozott helyzet igényeinek. Ma konkurenciát jelent minden iskola... Tovább

Előszó

Részlet a füzetből:

"Változásra, átformálódásra van szükség, hogy az oktatási-nevelési intézmények megfelelhessenek a megváltozott helyzet igényeinek. Ma konkurenciát jelent minden iskola számára a többi iskola. Saját profilt kell kialakítaniuk, hogy minél több szülőt nyerhessenek meg pedagógiai koncepcióik és programjaik támogatására. Problémát jelent, hogy közben csökken a tanulólétszám, s jelentős a munkanélküliek száma. Nagy a változásokkal járó kihívás, mérséklődik az állami támogatás, s fokozatosan tért hódít a plurális demokrácia, mely létrehozza az eltérő nézeteket és gyakorlati eljárásokat. Eltérő érdekcsoportok hallatják hangjukat, a pedagógiában is helyet kap a másság elfogadása. Az egységes tanterv felbomlik, s tért hódít a tantervi sokszínűség, miközben helyenként és esetenként hiányzik a szakmai segítőhálózat. Konfliktusok és működtetési problémák terhelik az iskolafenntartók, tantestületek, szülők, tanulók kapcsolatait. Biztosítva van a szülők és a gyerekek iskolaválasztási joga, a pedagógusok autonómiája. Ilyen körülmények között megnő a nevelési-oktatási intézmények felelőssége, elsősorban a feltételrendszer megteremtése jelent számukra sok problémát. A helyzetet nehezíti, hogy a pedagógusok nem készültek fel a heterogén tanulócsoportok új ismeretekkel való ellátására. Ehhez ma még nem rendelkeznek az igényeknek megfelelő pedagógiai módszerekkel. A heterogén társadalmi körülményekkel és az eltérő egyéni képességekkel rendelkező tanulók számára kell az iskoláknak a feltételeket megteremteni. A feltételek olyan kikötések, követelmények, melyeket az eredményesség érdekében a pedagógiai folyamatban biztosítani szükséges." Vissza

Tartalom

Dr. Bóra Ferenc: A problémamegoldó beszélgetés szerepe napjaink iskolai gyakorlatában 51
Szalontai György: A semleges iskola - más nézőpontból 56
Dr. H. Tóth István: Szóhasználat, kifejezésmód a tanulói műismertetésekben 58
Váczi Gyula: Agyagműves önképzőkör főiskolánkon 63
MŰHELY
Gutman Iván - Jankovics Hajnalka: Hány atom van körülöttünk? 69
Szikoráné Kovács Eszter: Az ok-okozatiság gondolattükröző összefüggései József Attila
Tiszta szívvel című versében 71
Dr. Domonkos János: Az életmű egészében gondolkodó irodalomtanításért 75
Horváthné Tóth Erzsébet: Ép testben ép lélek! 76
ÖRÖKSÉG
Dr. Kékes Szabó Mihály: Emlékezés Felméri Lajosra 79
SZEMLE
Dr. Dobcsányi Ferenc: Hasznos forrásmunka az irodalomtanítás számára 82
Dr. Hajzer Lajos: Nyugat-csehországi honismeret: Nyelv 84
Dr. Oláh János: Az orosházi József Attila Általános Iskola múltja és jelene 85
Dr. Domonkos János: Művelődéstörténet két könyvben: Dr. P. Boros Fortunát: Csíksomlyó, a Kegyhely; Juhász László: Bécs magyar emlékei 86
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Módszertani Közlemények 1995/2. Módszertani Közlemények 1995/2. Módszertani Közlemények 1995/2. Módszertani Közlemények 1995/2.

A borító enyhén foltos. Néhány lap és a lapélek nedvességtől foltosak, hullámosak.

Állapot: Közepes
940 Ft
370 ,-Ft 60
2 pont kapható
Kosárba