1. szám | |
A 20 éves Módszertani Közleményeket méltatta: Dr. Voksán József, Dr. Tarnóc Márton, Dr. Simon Gyula, Dr. Szűcs László, Szabó G. László, Kerényi Jánosné, Tatár István | 1 |
Dr. Kerékgyártó Imre: A barátság szerepe a személyiség fejlődésében | 17 |
Matyó Ferencné: Hogyan értékelik iskolájukat és a nevelő hatásokat a nyolcadik osztályos tanulók | 23 |
Horváth Dénes: A formák sokfélesége | 28 |
Dr. Nádori László: A mozgástanulás néhány problémája | 37 |
Dr. Bóra Ferenc: Színházi élmény és példaképválasztás 10-11 éves korban | 41 |
Új tanterveinkről | |
Bonifert Domonkosné - Szerdahelyi Ágota: A fizikai feladatok funkciói az új fizikatanításban | 49 |
Műhely | |
Szító Mária: A drámajátékok elemeinek alkalmazása 1. osztályban | 56 |
Dr. Vargha László Gyula: Az oktatócsomagról | 58 |
Gönczy Tiborné - Dr. Illés András: Egy bemutató tanítás megvalósulásának folyamata és tapasztalatai | 62 |
Kelendi Gyuláné: Napközi otthon és a gyermek szabad ideje | 65 |
Szemle | |
Miksa Lajos: A kézikönyvek felhasználhatóságáról | 70 |
Dr. Farkas Ferenc: Fabricius-Kovács Ferenc: Kommunikáció és anyanyelvi nevelés | 74 |
Tanítványainknak ajánlhatjuk | 75 |
2. szám | |
Erdős János: Hogyan ünnepelhetjük meg Bartók Béla születésének századik évfordulóját? | 81 |
Dr. Lachta István: A családban alkalmazott nevelési módszerek és a tanulmányi teljesítmény kapcsolata | 88 |
Dr. Kerékgyártó Imre: Szerelem és nevelés | 91 |
Dr. Földy Ferenc: A feladatrendszeres oktatás hatása az alsó tagozatos tanulók ismeretelsajátítására | 99 |
Új tanterveinkről | |
Szántó Lajos: Transzparens-javaslatok a fénytan tanításához | 105 |
Tuza Tibor: Mitől függ a tantárgyi osztályzat? | 116 |
Műhely | |
Büki Pálné: Az ellenőrzés új útjati kerestem történelemóráimon | 117 |
Hunyadi János Általános Iskola osztályfőnöki munkaközössége: Óravázlatok a hazaszeretetre nevelés tárgyköréből | 124 |
Hornyák Andrásné: Játékigényt kielégítő testnevelési óra az 5. osztályban | 128 |
Hegedűs Andrásné: Felszabadulási emlékműsor | 131 |
Szemle | |
Dr. Sípos Sándorné: A tanárok XI. Nyári Akadémiája a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán | 135 |
Dr. Koncz János: Az oktatásügyi és a pedagógusok munkája Franciaországban | 136 |
Dr. Szeléndi Gábor: Balázs Mihály és Karlovitz János: Pedagógiai látókör | 140 |
Tanítványainknak ajánlhatjuk | 143 |
3. szám | |
Dr. Kerékgyártó Imre: Gyermekek kortársi kapcsolatai | 145 |
Miruné Dr. Kittler Júlia: Nevelési célok és feladatok megoldásának lehetőségei a tanítási órákon | 153 |
Hertelendi Lajosné - Szegedi János: Az antiszociális növendékek elhelyezésének és nevelésének problémái | 160 |
Új tanterveinkről | |
Antal Jánosné: A technikai tantárgy tapasztalatai az általános iskola 1. osztályában | 170 |
Erdei Sándor: Oktatójátékok az 5. osztályos olvasókönyv "Rólad szól a mese" című fejezetéhez | 174 |
Miskolczi Józsefné: Néhány transzparenstervezet fizikából | 179 |
Műhely | |
Szederkényi Antalné - Tüske Magdolna: A racionális számok kivonásának tanításáról | 187 |
Szabó Lajos: A helytörténet felhasználása a történelem tanításában | 194 |
Dr. Fodor Jánosné: Az életszerű párbeszédek tanítása az oroszórán | 198 |
Balázsfi István: Országjáró tanulmányi kirándulások a földrajztanár vezetésével | 200 |
Szemle | |
Kovács Kristóf András - Honffy Pál: Filmről, televízióról középiskolásoknak | 205 |
Eszik Zoltán: Vészi JÁnos: Alfa születik | 205 |
Tanítványainknak ajánlhatjuk | 208 |
4. szám | |
Dr. Kerékgyártó Imre: Tanárok és diákok kapcsolata | 209 |
Vidéki Mátyás: Gondolatok a tanári etikáról | 216 |
Dr. Geréb György: Neurózis és pedagógiai tevékenység | 221 |
Dr. Zukovits Imre: Az oktatás, az ismeretközlés és elsajátítás alapvető fogalmai és azok összefüggései | 226 |
Új tanterveinkről | |
Miskolczi Józsefné - Szántó Lajos: Transzparens javaslatok az elektromos áram hatásai tanításához | 234 |
Oláh Emőd: Zökkenőmentes óvoda-iskola átmenet a zenehallgatás területén | 241 |
Műhely | |
Borsodi István: A matematikatanítás néhány problémája a 3. osztályban | 246 |
Dr. Békefi Irén - Dr. Sikó Ágnes: Lemeztektonikai ismeretek feldolgozása az általános iskola 7. osztályában | 249 |
Miha Tamásné: Osztályfőnöki óra | 252 |
H. Tóth Erika: Diáklevelezés, neologizmusok, általános iskolai oroszoktatás | 255 |
Szemle | |
Dr. Bereczki Sándor: Dr. Kálmán György: A politechnikai nevelés korszerű értelmezése | 261 |
Miklós Imre: Perendy Mária: Biológiai gyakorlatok kézikönyve | 263 |
Dr. Lengyel Zsolt: Kabainé Huszka Antónia: Tanuljunk meg gyermeknyelven | 264 |
Dr. Hajzer Lajos: A. A. Akisima - Sz. A. Baranovszkaja: Ruszkaja Fonetyika | 265 |
Tanítványainknak ajánlhatjuk! | 267 |
5. szám | |
Dr. Kerékgyártó Imre: Emberek és tárgyak kapcsolatai | 269 |
Dr. Zukovits Imre: A tanítási-tanulási folyamat elvei, követelményei az iskolai munkában | 277 |
Dr. Daróczy Sándor: A nevelési folyamat korszerűsítéséért | 285 |
Dr. Lengyel Zsolt: Az orosz szavak észlelésének, kiejtésének néhány problémája | 289 |
Új tanterveinkről | |
Zátonyi Sándor: A reprezentatív eredményvizsgálat feladatlapjai: Fizika 6. osztály | 297 |
Műhely | |
Dr. Ill Mártonné - Kopasz Éva: Néhány feladat megoldása munkaeszköz segítségével | 308 |
Tóth János: Napközis foglalkozások szabad időben | 316 |
Péter László: Telepíthető feleletválasztásos oktatógép | 318 |
Daragó József: Egyenesek kölcsönös helyzete és a transzformációk | 320 |
Szemle | |
Dr. Dombi Alice: Olvasmányélmények nyomában | 323 |
Dr. Bereczki Sándor: Összehasonlító pedagógia | 327 |
Dr. Balogh József: dr. Hadnagy János: A környezetismeret tantárgypedagógiája | 329 |
Kulacsik Julianna: A mai soknemzetiségű szovjet irodalom | 330 |
Rácz Fodor Sándor: Baja népoktatásának főbb kérdései 1944-1948 között | 331 |
Tanítványainknak ajánlhatjuk! | 332 |