1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani Közlemények 1979. január-december

Az általános iskolai tanítók és tanárok számára - 19. évfolyam 1-5. szám

Szerző
Szeged
Kiadó: Szegedi Tanárképző Főiskola Szakszervezeti Bizottsága
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 324 oldal
Sorozatcím: Módszertani Közlemények
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, illusztrációkkal, kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Cikkek, tanulmányok
Bóra Ferenc: Az azonosulás és az ellenérzés hatása a 4. osztályos színházi élményeiben8
Geréb György: Pszichológiai vizsgálatok az "éberségi szint" tanulmányozására és a figyelem jelenségének újabb megvilágítására17
Kárpáti Andrea: "A képzőművészet nyelve"1
Kerékgyártó Imre: A film szerpe a tanulók nevelésében1
Kerékgyártó Imre: A családi nevelés és az iskola96
Kerékgyártó Imre: Ingerözön, válaszadás, reagálás és nevelés139
Kerékgyártó Imre: Hatalom és nevelés208
Kerékgyártó Imre: Pénz és nevelés261
Koncz János: Pedagógusok a Tanácsköztársaságban73
Köte Sándor: Forradalmi közneveléspolitika78
Lénárd Ferenc: A képességek fejlesztése a tanítási órán I.83
Lénárd Ferenc: A képességek fejlesztése a tanítási órán II.153
Lénárd Ferenc: A képességek fejlesztése a tanítási órán III.218
Miklósvári Sándor: "A második tanév"197
Petrusán Györgyné: Egy kulturális foglalkozás leírása "A képzőművészet nyelve" című programból284
Pusztai József: Üzemi szocialista brigádtagok tapasztalatai iskolát patronáló munkájukról, a tanulókkal való személyes kapcsolataik és együttműködéseük nevelési hatásáról12
Riesz Béla: A közösségi magatartásértékelésének módszertani kérdései I.267
Szabó G. Mária: Egy napközi otthon kísérlet tapasztalatai279
Székely Istvánné: A társadalmilag hasznos munka szerepe a gyermek személyiségének fejlődésében274
Veidner János: A Tanácsköztársaság Iskolai Reformbizottságának tervezete az alapfokú természettudományi tárgyak tanítására133
Veszprémi László: Jubiláló gyakorlóiskolák köszöntése201
Zátonyi Sándor: Szóban vagy írásban?215
Zukovits Imre: A gyakorlati problémák felhasználása a feladatlapok készítésekor88
Zukovits Imre: Az elmélet és a gyakorlat kapcsolatának figyelembevétele a feladatlapok összeállításának tervezésében146
Új tanterveinkről
Békésiné Fejes Katalin: "Játsszunk a hangunkkal!"223
Bonifert Domonkosné - Szántó Lajos: Fogalmak különböző szintű bevezetésének jelentősége a 6. osztályos fizikaoktatásban40
Csorba Józsefné - Leövey Jenőné - Molnár Sándor: Módszertani ajánlás az 5. osztályos testnevelési tanmenet elkészítéséhez (Melléklet)158
Csorba Józsefné - Leövey Jenőné - Molnár Sándor: A torna oktatási anyagának módszeres felépítése az általános iskola 2. osztályában290
Deák György: Az általános iskola 7. osztálya számára készült kémiai ellenőrző füzet ismertetése I.114
Deák György: Az általános iskola 7. osztálya számára készült kémiai ellenőrző füzet ismertetése II.159
Deák György: A 7. osztályos kémiai ellenőrző feladatlapok ismertetése238
Dobcsányi Ferenc: Irodalomtanításunk tantárgypedagógiai alapelvei295
Horváth Dénes: Gondolatok az 1. osztályos rajzi tantárgyhoz31
Horváth Dénes: Az 1. osztályos rajz tantárgyi lehetőségei103
Kiss Sándor: A kombinatorika tanításának néhány problémája alsó tagozaton225
Kövesdi Pál - Molnár Györgyné: Egyensúly folyadékokban és gázokban287
Miskolczi Józsefné - Szántó Lajos: Tapasztalatok az elektromosságtan 7. osztályban történő tanításáról231
Oláh Emőd: Az óvodai és az általános iskolai ének-zenei nevelés célja és feladatai közötti összefüggés az új óvodai program és az új tanterv alapján21
Romankovics András - Romankovics Andrásné: Az első osztályos tankönyvcsalád szerkezete II.25
Műhely
Baltási Judit: Milyen szintet értek el negyedikeseim a kiemelt esztétikai nevelés eredményeként?121
Báron Lászlóné: Az alapműveletek és a lineáris függvény kapcsolata304
Bolyai János Gyakorló Általános Iskola Magyar Munkaközössége: Anyanyelv hete a gyakorlóiskolában317
Bóra Ferenc: A harmadik és negyedik osztályos általános iskolai tanulók színházi élménye fogalmazásaik tükrében164
Csorba Józsefné - Leövey Jenőné - Molnár Sándor: Óravázlat az 1. osztályos testneveléshez61
Deák Györgyné Simon Mária: A nyelvi tényezők a kémia tanításában309
Erdei Sándor: Rendhagyó oroszórák az általános iskolában252
Ferencz Béláné: A Hold mozgása és fényváltozásai52
Hoffmann Ottó: Útkeresés az anyanyelvi nevelésben168
Hoffmann Ottó: Útkeresés az anyanyelvi nevelésben310
Guttmann Miklós: A magyartanárok továbbképzéséről180
Kelendi Gyuláné: A gyermek és a munka119
Kelend Gyuláné: A beszélgetés művészete244
Kirschner Józsefné: Pályaválasztási munka a napköziben127
Lőrinczné Szabó Margit: Teljesítménymérés az olvasástanulás kezdetén247
Papp János: Boncolási lehetőségek "Az ember szervezete" című témakör tanításában173
Rendes Béláné: A családrajzoltatás pedagógiai jelentősége az 1. osztályban43
Tuza Tibor: Foglalkozási terv egy "irodalmi színpad" jellegű magyar szakkör munkájához58
Szemle
Bereczki Sándor: Kozma Tamás: A nevelésszociológia alapjai186
Bereczki Sándor: Petrikás Árpád (szerk.): A tanulói önkormányzat fejlesztése193
Bereczki Sándor: M. A. Danyilov - N. I. Boldirev: Pedagógiai metodológia és kutatásmódszertan256
Farkas Ferenc: Wacha Imre: Beszélgessünk a beszédről!187
Hajzer Lajos: L. V. Bondarko190
Honffy Pál: Bepillantás a tankönyvkészítés műhelyébe68
H. Tóth Erika: V. G. Loginova192
Juhász Károly: Tanítók XIV. Nyári Akadémiája184
Kovács Józsefné: Kereszty Zsuzsa (szerk.): Bevezetés a napközi otthoni nevelőmunkába191
Kovács Kristóf András: Balogh László: Mag hó alatt188
Krékits József: Saura Róbert: Kevés szóval oroszul189
Laczkó Katalin: Nevelés, művelődés (Acta Pedagogica Debrecina, 1977)258
Sípos Sándorné: Tanárok IX. Nyári Akadémiája a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán131
Szebenyi Péter: Társadalomtudományi taxonómiák és tantervek az Amerikai Egyesült Államokban és Angliában I.319
Veszprémi László: Lénárd Ferenc: A problémamegoldó gondolkodás184
Tanítványainknak ajánlhatjuk71
Tanítványainknak ajánlhatjuk133
Tanítványainknak ajánlhatjuk195
Tanítványainknak ajánlhatjuk261
Tanítványainknak ajánlhatjuk324
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Módszertani Közlemények 1979. január-december Módszertani Közlemények 1979. január-december Módszertani Közlemények 1979. január-december

Könyvtári könyv volt.

Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba