Cikkek, tanulmányok | |
Bóra Ferenc: Az azonosulás és az ellenérzés hatása a 4. osztályos színházi élményeiben | 8 |
Geréb György: Pszichológiai vizsgálatok az "éberségi szint" tanulmányozására és a figyelem jelenségének újabb megvilágítására | 17 |
Kárpáti Andrea: "A képzőművészet nyelve" | 1 |
Kerékgyártó Imre: A film szerpe a tanulók nevelésében | 1 |
Kerékgyártó Imre: A családi nevelés és az iskola | 96 |
Kerékgyártó Imre: Ingerözön, válaszadás, reagálás és nevelés | 139 |
Kerékgyártó Imre: Hatalom és nevelés | 208 |
Kerékgyártó Imre: Pénz és nevelés | 261 |
Koncz János: Pedagógusok a Tanácsköztársaságban | 73 |
Köte Sándor: Forradalmi közneveléspolitika | 78 |
Lénárd Ferenc: A képességek fejlesztése a tanítási órán I. | 83 |
Lénárd Ferenc: A képességek fejlesztése a tanítási órán II. | 153 |
Lénárd Ferenc: A képességek fejlesztése a tanítási órán III. | 218 |
Miklósvári Sándor: "A második tanév" | 197 |
Petrusán Györgyné: Egy kulturális foglalkozás leírása "A képzőművészet nyelve" című programból | 284 |
Pusztai József: Üzemi szocialista brigádtagok tapasztalatai iskolát patronáló munkájukról, a tanulókkal való személyes kapcsolataik és együttműködéseük nevelési hatásáról | 12 |
Riesz Béla: A közösségi magatartásértékelésének módszertani kérdései I. | 267 |
Szabó G. Mária: Egy napközi otthon kísérlet tapasztalatai | 279 |
Székely Istvánné: A társadalmilag hasznos munka szerepe a gyermek személyiségének fejlődésében | 274 |
Veidner János: A Tanácsköztársaság Iskolai Reformbizottságának tervezete az alapfokú természettudományi tárgyak tanítására | 133 |
Veszprémi László: Jubiláló gyakorlóiskolák köszöntése | 201 |
Zátonyi Sándor: Szóban vagy írásban? | 215 |
Zukovits Imre: A gyakorlati problémák felhasználása a feladatlapok készítésekor | 88 |
Zukovits Imre: Az elmélet és a gyakorlat kapcsolatának figyelembevétele a feladatlapok összeállításának tervezésében | 146 |
Új tanterveinkről | |
Békésiné Fejes Katalin: "Játsszunk a hangunkkal!" | 223 |
Bonifert Domonkosné - Szántó Lajos: Fogalmak különböző szintű bevezetésének jelentősége a 6. osztályos fizikaoktatásban | 40 |
Csorba Józsefné - Leövey Jenőné - Molnár Sándor: Módszertani ajánlás az 5. osztályos testnevelési tanmenet elkészítéséhez (Melléklet) | 158 |
Csorba Józsefné - Leövey Jenőné - Molnár Sándor: A torna oktatási anyagának módszeres felépítése az általános iskola 2. osztályában | 290 |
Deák György: Az általános iskola 7. osztálya számára készült kémiai ellenőrző füzet ismertetése I. | 114 |
Deák György: Az általános iskola 7. osztálya számára készült kémiai ellenőrző füzet ismertetése II. | 159 |
Deák György: A 7. osztályos kémiai ellenőrző feladatlapok ismertetése | 238 |
Dobcsányi Ferenc: Irodalomtanításunk tantárgypedagógiai alapelvei | 295 |
Horváth Dénes: Gondolatok az 1. osztályos rajzi tantárgyhoz | 31 |
Horváth Dénes: Az 1. osztályos rajz tantárgyi lehetőségei | 103 |
Kiss Sándor: A kombinatorika tanításának néhány problémája alsó tagozaton | 225 |
Kövesdi Pál - Molnár Györgyné: Egyensúly folyadékokban és gázokban | 287 |
Miskolczi Józsefné - Szántó Lajos: Tapasztalatok az elektromosságtan 7. osztályban történő tanításáról | 231 |
Oláh Emőd: Az óvodai és az általános iskolai ének-zenei nevelés célja és feladatai közötti összefüggés az új óvodai program és az új tanterv alapján | 21 |
Romankovics András - Romankovics Andrásné: Az első osztályos tankönyvcsalád szerkezete II. | 25 |
Műhely | |
Baltási Judit: Milyen szintet értek el negyedikeseim a kiemelt esztétikai nevelés eredményeként? | 121 |
Báron Lászlóné: Az alapműveletek és a lineáris függvény kapcsolata | 304 |
Bolyai János Gyakorló Általános Iskola Magyar Munkaközössége: Anyanyelv hete a gyakorlóiskolában | 317 |
Bóra Ferenc: A harmadik és negyedik osztályos általános iskolai tanulók színházi élménye fogalmazásaik tükrében | 164 |
Csorba Józsefné - Leövey Jenőné - Molnár Sándor: Óravázlat az 1. osztályos testneveléshez | 61 |
Deák Györgyné Simon Mária: A nyelvi tényezők a kémia tanításában | 309 |
Erdei Sándor: Rendhagyó oroszórák az általános iskolában | 252 |
Ferencz Béláné: A Hold mozgása és fényváltozásai | 52 |
Hoffmann Ottó: Útkeresés az anyanyelvi nevelésben | 168 |
Hoffmann Ottó: Útkeresés az anyanyelvi nevelésben | 310 |
Guttmann Miklós: A magyartanárok továbbképzéséről | 180 |
Kelendi Gyuláné: A gyermek és a munka | 119 |
Kelend Gyuláné: A beszélgetés művészete | 244 |
Kirschner Józsefné: Pályaválasztási munka a napköziben | 127 |
Lőrinczné Szabó Margit: Teljesítménymérés az olvasástanulás kezdetén | 247 |
Papp János: Boncolási lehetőségek "Az ember szervezete" című témakör tanításában | 173 |
Rendes Béláné: A családrajzoltatás pedagógiai jelentősége az 1. osztályban | 43 |
Tuza Tibor: Foglalkozási terv egy "irodalmi színpad" jellegű magyar szakkör munkájához | 58 |
Szemle | |
Bereczki Sándor: Kozma Tamás: A nevelésszociológia alapjai | 186 |
Bereczki Sándor: Petrikás Árpád (szerk.): A tanulói önkormányzat fejlesztése | 193 |
Bereczki Sándor: M. A. Danyilov - N. I. Boldirev: Pedagógiai metodológia és kutatásmódszertan | 256 |
Farkas Ferenc: Wacha Imre: Beszélgessünk a beszédről! | 187 |
Hajzer Lajos: L. V. Bondarko | 190 |
Honffy Pál: Bepillantás a tankönyvkészítés műhelyébe | 68 |
H. Tóth Erika: V. G. Loginova | 192 |
Juhász Károly: Tanítók XIV. Nyári Akadémiája | 184 |
Kovács Józsefné: Kereszty Zsuzsa (szerk.): Bevezetés a napközi otthoni nevelőmunkába | 191 |
Kovács Kristóf András: Balogh László: Mag hó alatt | 188 |
Krékits József: Saura Róbert: Kevés szóval oroszul | 189 |
Laczkó Katalin: Nevelés, művelődés (Acta Pedagogica Debrecina, 1977) | 258 |
Sípos Sándorné: Tanárok IX. Nyári Akadémiája a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán | 131 |
Szebenyi Péter: Társadalomtudományi taxonómiák és tantervek az Amerikai Egyesült Államokban és Angliában I. | 319 |
Veszprémi László: Lénárd Ferenc: A problémamegoldó gondolkodás | 184 |
Tanítványainknak ajánlhatjuk | 71 |
Tanítványainknak ajánlhatjuk | 133 |
Tanítványainknak ajánlhatjuk | 195 |
Tanítványainknak ajánlhatjuk | 261 |
Tanítványainknak ajánlhatjuk | 324 |