1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani Közlemények 1976/1-5.

Az általános iskolai tanítók és tanárok számára - 16. évfolyam 1-5. szám

Tartalom

1. szám
Dr. Voksan József: A Pedagógusok Szakszervezetének X. kongresszusán elhangzott beszámolójából1
Dr. Kerékgyártó Imre: Hatás, kölcsönhatás, hatékonyság3
Jósa Zoltán:A fotoszintézis tanítása10
Biró István: A földrajzi fogalomalkotás logikai műveletei16
Dr. Csorba Józsefné: A korszerű módszerek alkalmazása az alsó tagozatos testnevelés tanításában23
Új matematikai nevelés33
Dr. Kunstár Jánosné: A matematikai feladatokban rejlő lehetőségek kihasználásáról33
Balogh Viktória: Halmazdiagramok alkalmazása a geometriai fogalmak kialakításában36
Pedagógusok a közéletben44
Dr. Tóthpál József: A permanens művelődés és a közművelődés néhány kérdése44
Kelendi Gyuláné: Iskola és közművelődés47
Műhely49
Dr. Zukovits Imre: Az iskolai oktatást kiegészítő formák és lehetőségek felhasználása természettudományos ismeretek szerzésére és a technikai szemléletmód formálására49
Farkas Katalin: "Illemtan" általános iskolában54
Szabó Tibor: Adalékok a mágnescsíkok használatához59
Erdész Edéné: A helyes módszer keresésének fontossága60
Dr. Kiss Géza: A történelem szakkörökben végezhető feldolgozó és kutató munka tervezése és szervezése62
2. szám
Dr. SC. Erich Müller - Dr. Franz Richter: Levelezők oktatása az NDK-ban65
Dr. Kerékgyártó Imre: Gyermekeink természete69
Baltási Judit - Szirmay Endre: A kísérleti komplex anyanyelvi képzés munkaformái a 2. osztályban77
Gimesi József: Térbeliséget kifejező feladatok megoldásának lehetősége 12 éve koron alul84
Műhely93
Dr. Zukovits Imre: Az iskolai oktatást kiegészítő formák és lehetőségek felhasználása természettudományos ismeretek szerzésére és a technikai szemléletmód formálására93
Ács Zoltánné: A család és az iskola98
Hegedűs Anrdásné: Az ősz100
Dr. Berencsi Margit: A magyar nyelvtan nevelőereje104
Sütő Károlyné: Hallás utáni daltanítás az alsó tagozatban111
Kiss Sándor: A színesrúd-készlet alkalmazása a geometria tanításában116
Zsolnainé Szabó Margit: Így talán nem kell szégyenkeznünk121
Vidéki Mátyás: A tanulók motiválása önálló munkára122
Hudra András: A rajközösség és a rajzvezetőség kapcsolata125
Szemle
3. szám
15 éves a Módszertani Közlemények129
A pedagógus személyisége138
Az általános iskolai fizikaoktatás távlatairól153
Dr. Kerékgyártó Imre: Önértékelés, értékrend és nevelés166
Szeléndi Gábor: Olvasástanítási problémákról az alsó tagozatban173
Műhely177
Kelendi Gyuláné: Napközi otthonok177
Szabó Gyulásné: A halmazelmélet alkalmazásának lehetőségei az általános iskolai orosz nyelvtan tanításában179
Gondos Éva: Eredménymérés a helyesírásban az általános iskola 2. osztályában183
Fehér István: Önálló ismeretszerzés az Élővilág órákon188
Szemle190
4. szám
Dr. SC. Erich Müller: A pedagógusok továbbképzése a Német Demokratikus Köztársaságban193
Dr. Kerékgyártó Imre: Szexuális és családi életre nevelés198
Kelendi Gyuláné: 10-14 éves gyermekeink "Időgazdálkodása"205
Dr. Doós Istvánné - Dr. Török Gábor: A beszédhang-megkülönböztető képesség és készség kérdésköréhez207
Dr. Farkas Ferenc: A szövegelemzés és lehetőségei az iskolai anyanyelvi nevelésben214
Az általános iskolai fizikaoktatás távlatairól219
Dr. Zukovics Imre: A természettudományos, műszaki-technikai műveltség fejlesztésének korszerű módja, lehetőségei224
Baila Árpád: Feladattípusok a kísérleti történelmi munkafüzetekben232
Kovács László: A Kincskereső országos értekezlete240
Műhely242
Guttmann Miklós: A pályaválasztás segítésének lehetőségei a nyelvtanórákon és a nyelvi szakkörökben242
Pálfi Dezsőné: Családlátogatások, tervezésük és a tapasztalatok felhasználásának jelentősége az alsó tagozatos tanulók nevelésében246
Szabó Tibor: Adalékok a mágnescsíkok használatához248
Hargitai Márta: Tanulóim kísérleteznek az új ismeretek szerzésében253
Szemle255
5. szám
Dr. Veszprémi László: Dr. Kratofil Dezső 1884-1976257
Dr. Kerékgyártó Imre: Nevelés, siker, sikerélmény258
Dr. Hoffmann Ottó: Útkeresés az anyanyelvi nevelésben264
Balla Árpád: Feladattípusok a kísérleti történelmi munkafüzetekben270
Műhely282
Ködöböcz József: Korszerű pedagógiai szemlélet - "hagyományos" tanári eljárás282
Dr. Kovács Vendelné: Olvasás és fogalmazás285
Oláh Ernőd: Esztétikai nevelés az iskolában énekes mesével287
Miklós Gyuláné: "Vers: varázslat, valóság"289
Dr. Kiss Géza: Gyakorlati tanácsok a helytörténetet feldolgozó vagy kutató szakkörök számára294
Kelemen Béla: A feladatlapos körforgásos foglalkoztatási forma alkalmazása az általános iskolai testnevelésben296
Dr. Zukovics Imre: A természettudományos, műszaki-technikai műveltség fejlesztésének korszerű módjai, lehetőségei306
Dr. Várnagy Elemér: Cigánytanulók értékorientációi318
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem