kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szegedi Tanárképző Főiskola Szakszervezeti Bizottsága |
---|---|
Kiadás helye: | Szeged |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 320 oldal |
Sorozatcím: | Módszertani Közlemények |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér illusztrációval. |
1. szám | |
Dr. Voksan József: A Pedagógusok Szakszervezetének X. kongresszusán elhangzott beszámolójából | 1 |
Dr. Kerékgyártó Imre: Hatás, kölcsönhatás, hatékonyság | 3 |
Jósa Zoltán:A fotoszintézis tanítása | 10 |
Biró István: A földrajzi fogalomalkotás logikai műveletei | 16 |
Dr. Csorba Józsefné: A korszerű módszerek alkalmazása az alsó tagozatos testnevelés tanításában | 23 |
Új matematikai nevelés | 33 |
Dr. Kunstár Jánosné: A matematikai feladatokban rejlő lehetőségek kihasználásáról | 33 |
Balogh Viktória: Halmazdiagramok alkalmazása a geometriai fogalmak kialakításában | 36 |
Pedagógusok a közéletben | 44 |
Dr. Tóthpál József: A permanens művelődés és a közművelődés néhány kérdése | 44 |
Kelendi Gyuláné: Iskola és közművelődés | 47 |
Műhely | 49 |
Dr. Zukovits Imre: Az iskolai oktatást kiegészítő formák és lehetőségek felhasználása természettudományos ismeretek szerzésére és a technikai szemléletmód formálására | 49 |
Farkas Katalin: "Illemtan" általános iskolában | 54 |
Szabó Tibor: Adalékok a mágnescsíkok használatához | 59 |
Erdész Edéné: A helyes módszer keresésének fontossága | 60 |
Dr. Kiss Géza: A történelem szakkörökben végezhető feldolgozó és kutató munka tervezése és szervezése | 62 |
2. szám | |
Dr. SC. Erich Müller - Dr. Franz Richter: Levelezők oktatása az NDK-ban | 65 |
Dr. Kerékgyártó Imre: Gyermekeink természete | 69 |
Baltási Judit - Szirmay Endre: A kísérleti komplex anyanyelvi képzés munkaformái a 2. osztályban | 77 |
Gimesi József: Térbeliséget kifejező feladatok megoldásának lehetősége 12 éve koron alul | 84 |
Műhely | 93 |
Dr. Zukovits Imre: Az iskolai oktatást kiegészítő formák és lehetőségek felhasználása természettudományos ismeretek szerzésére és a technikai szemléletmód formálására | 93 |
Ács Zoltánné: A család és az iskola | 98 |
Hegedűs Anrdásné: Az ősz | 100 |
Dr. Berencsi Margit: A magyar nyelvtan nevelőereje | 104 |
Sütő Károlyné: Hallás utáni daltanítás az alsó tagozatban | 111 |
Kiss Sándor: A színesrúd-készlet alkalmazása a geometria tanításában | 116 |
Zsolnainé Szabó Margit: Így talán nem kell szégyenkeznünk | 121 |
Vidéki Mátyás: A tanulók motiválása önálló munkára | 122 |
Hudra András: A rajközösség és a rajzvezetőség kapcsolata | 125 |
Szemle | |
3. szám | |
15 éves a Módszertani Közlemények | 129 |
A pedagógus személyisége | 138 |
Az általános iskolai fizikaoktatás távlatairól | 153 |
Dr. Kerékgyártó Imre: Önértékelés, értékrend és nevelés | 166 |
Szeléndi Gábor: Olvasástanítási problémákról az alsó tagozatban | 173 |
Műhely | 177 |
Kelendi Gyuláné: Napközi otthonok | 177 |
Szabó Gyulásné: A halmazelmélet alkalmazásának lehetőségei az általános iskolai orosz nyelvtan tanításában | 179 |
Gondos Éva: Eredménymérés a helyesírásban az általános iskola 2. osztályában | 183 |
Fehér István: Önálló ismeretszerzés az Élővilág órákon | 188 |
Szemle | 190 |
4. szám | |
Dr. SC. Erich Müller: A pedagógusok továbbképzése a Német Demokratikus Köztársaságban | 193 |
Dr. Kerékgyártó Imre: Szexuális és családi életre nevelés | 198 |
Kelendi Gyuláné: 10-14 éves gyermekeink "Időgazdálkodása" | 205 |
Dr. Doós Istvánné - Dr. Török Gábor: A beszédhang-megkülönböztető képesség és készség kérdésköréhez | 207 |
Dr. Farkas Ferenc: A szövegelemzés és lehetőségei az iskolai anyanyelvi nevelésben | 214 |
Az általános iskolai fizikaoktatás távlatairól | 219 |
Dr. Zukovics Imre: A természettudományos, műszaki-technikai műveltség fejlesztésének korszerű módja, lehetőségei | 224 |
Baila Árpád: Feladattípusok a kísérleti történelmi munkafüzetekben | 232 |
Kovács László: A Kincskereső országos értekezlete | 240 |
Műhely | 242 |
Guttmann Miklós: A pályaválasztás segítésének lehetőségei a nyelvtanórákon és a nyelvi szakkörökben | 242 |
Pálfi Dezsőné: Családlátogatások, tervezésük és a tapasztalatok felhasználásának jelentősége az alsó tagozatos tanulók nevelésében | 246 |
Szabó Tibor: Adalékok a mágnescsíkok használatához | 248 |
Hargitai Márta: Tanulóim kísérleteznek az új ismeretek szerzésében | 253 |
Szemle | 255 |
5. szám | |
Dr. Veszprémi László: Dr. Kratofil Dezső 1884-1976 | 257 |
Dr. Kerékgyártó Imre: Nevelés, siker, sikerélmény | 258 |
Dr. Hoffmann Ottó: Útkeresés az anyanyelvi nevelésben | 264 |
Balla Árpád: Feladattípusok a kísérleti történelmi munkafüzetekben | 270 |
Műhely | 282 |
Ködöböcz József: Korszerű pedagógiai szemlélet - "hagyományos" tanári eljárás | 282 |
Dr. Kovács Vendelné: Olvasás és fogalmazás | 285 |
Oláh Ernőd: Esztétikai nevelés az iskolában énekes mesével | 287 |
Miklós Gyuláné: "Vers: varázslat, valóság" | 289 |
Dr. Kiss Géza: Gyakorlati tanácsok a helytörténetet feldolgozó vagy kutató szakkörök számára | 294 |
Kelemen Béla: A feladatlapos körforgásos foglalkoztatási forma alkalmazása az általános iskolai testnevelésben | 296 |
Dr. Zukovics Imre: A természettudományos, műszaki-technikai műveltség fejlesztésének korszerű módjai, lehetőségei | 306 |
Dr. Várnagy Elemér: Cigánytanulók értékorientációi | 318 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.