kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szegedi Tanárképző Főiskola Szakszervezeti Bizottsága |
---|---|
Kiadás helye: | Szeged |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 340 oldal |
Sorozatcím: | Módszertani Közlemények |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. |
1. szám | |
Hol tart a mi pedagógiánk? | 1 |
Környezetismeret | |
Gulácsy Éva: Beveztő | 2 |
2. osztály | |
Vértes Gellértné: Ipari munka: Az építkezésen dolgozók munkája, munka eszközeink | 3 |
Hogyan készül a ház? | 7 |
Molnár Józsefné: Mezőgazdasági munka: A mezőgazdasági dolgozók munkája | 12 |
A gépek szerepe a mezőgazdasági munkában | 15 |
3. osztály | |
Török Józsefné - Dr. Végvári István: Az Egy faipari kisüzem munkájának megfigyelése (tanulmányi séta9. A faipari üzemben tett látogatás alapján a gyári munkával kapcsolatos legfőbb ismerete kialakítása | 19 |
Az ipari és mezőgazdasági munka hasonló és eltérő vonásai. Jelentőségük | 22 |
Bernáth Béláné: A tanulók helyesírási készségének fejlesztése orosz órákon | 33 |
Székely Jenő: A matematikatanár világnézeti-nevelőmunkája az általános iskolában | 36 |
Zukovits Imre: A különböző aktivizálási fajták alkalmazása a gyakorlati foglalkzások tanításában | 43 |
Baksa József: A politechnikai képzés a szocialista ember nevelésének eszköze | 50 |
Szántó Károly: Pedagógiai szakkifejezések értelmezése | 53 |
Muszty László: A "motivált" előkészítés szerepe az irodalomtanításban | 56 |
Műhely | |
Magi János: A helyesírás gyakorlása orosz órákon | 70 |
Nemzetközi szemle | 72 |
Könyvismertetés | 74 |
Dr. Szali István: A biológia és a haladás I. (Dr. Körtvélyessy László) | |
Szaltnay Rezső: Magyar írók nyomában (Ferenczy Istvánné) | |
Dr. Széchy Éva: A közösségi nevelés útjai a középiskolában (Wéber Péter) | |
2. szám | |
Gaszner Istvánné: Május 1. | 77 |
1. osztály: Május elsején című vers feldolgozása | 77 |
2. osztály: Május elsején című olvasmány feldolgozása | 79 |
3. osztály. A vörös szegfű c. olv. feldolg. | 80 |
4. osztály: A dolgozók legnagyobb ünnepe c. olv. feldolg. | 82 |
Várnai Zseni: Vörös május c. versének feldolg. | 83 |
Környezetismeret: 4. osztály | 84 |
Narácsony Imre - Marosvári József: Az úttörők tanulságos és szép élete | 89 |
Németh István - Takás Lajosné: Az úttörők tanulságos és szép élete | 92 |
Horváth Dezsőné - Lux Ibolya: Felkészülés az úttörő életre | 95 |
Fábián Zoltán: Az olvasás-gyakorlás tantárgypedagógiai problémáiról | 98 |
Borsodi István: Gondolkodási hibák megelőzése és javítása az alsó tagozatos számtantanításban | 103 |
Erhardt Imre: Javaslatok a hetedik osztályos közelítő számítások tanításához | 109 |
Özv. Csaba Károlyné - Tóth Gáborné: Megjegyzések Jugoszlávia éghajlata, növényzete és vízrajza c. anyag tanításához | 115 |
Ballai Antalné - Dr. Vargha László: "Afrika lakossága" az általános iskola 7. osztályában | 120 |
Műhely | 120 |
Hegedűs András: Gyermekkönyvek az iskolában | 124 |
Borsodi István: Az összeadás tanításának egy érdekes problémája | 126 |
Borsodi István: Egy módszertani hiba a mértani alapfogalmak tanításánál | 127 |
Baksa József: Egyéni bánásmód a 2-4. összevont osztályközösségben | 129 |
Borsodi István: Mi így dolgozunk egyenlőtlen mennyiségekkel | 129 |
Pedagógiai esettanulmányok | |
Szörényi József: Izgalmak egy elégtelen körül | 131 |
Az ötödik pedagógiai nyári egyetem Szegeden | 132 |
Miklósvári Sándor: Nemzetközi szemle | 133 |
Könyvismertetés | 136 |
3. szám | |
Pálmai Kálmán: A hivatástudatról | 141 |
Borsodi István: Az öszeadás ésszrozás kapcsolata ismétlő-rendszerező órán | 143 |
Fábián Zoltán: Az olvasási gyakorlatok megválasztásáról | 146 |
Erdélyi Lászlóné: Munkahelyekről, foglalkozásokról tanultak ismétlése | 150 |
Janó Istvánné: Népköltészet témakörének év végi összefoglaló órája a 3. osztályban | 152 |
Bencze Ferenc: A természet világa és az emberi munka | 157 |
Dr. Borbás Endréné: Jelentéstan. Összefoglalás az 5. osztályban | 159 |
Tóth Andrásné: "Jövőbe vivő biztos út" c. tárgykör összefoglalása, rendszerezése | 162 |
Sinka Antalén: A kuruc kor költészete c. tárgykör ismétlése a 7. osztályban | 166 |
Bory Endréné: Ady Endre - Összefoglalás 8. osztály | 168 |
Csillik László: A tanév végi ismétlés-rendszerezés problémái az 5. osztály történelemtanításában | 173 |
Erdős János: Tanév végi munka a 6. osztályos ének-zene órákon | 181 |
Jármai Éva: A jellemzés tanítása | 187 |
Muszty László: "Motivált" előkészítés a nyelvtanításban | 193 |
Miklósvári Sándor: Nemzetközi szemle | 200 |
Műhely | 203 |
Dr. Szepes Lajos: A nevelés fogalma, társadalmi szerepe | 203 |
Kisvárdai Károly: Új orosz nyelvűmetodikai folyóirat orosz nyelvtanárok számára | 204 |
4. szám | |
Dr. Arató Ferenc: Számvetés a kötelező népoktatás centenáriumán | 205 |
Cs. Nagy István: Az alsó tagozati költeménytárgyalás esztétikai-módszertani problémái | 207 |
Csoma Vilmos: A gondlkodás és az önállóság fejlesztése az olvasástanulás kezdetén | 211 |
Dr. Riesz Béla: A tevékenység belső síkjának vizsgálata alsó tagozatos tanulóknál | 218 |
Duba Gyuláné: A levél tanítása az általános iskolában | 221 |
Forgách Géza: Cselekvés és gondolkodtatás tekintettel az alapfokú kémia tanításában alkalmazott munkalapokra | 227 |
Dr. Zukovits Imre: A tanulókísérletek alkalmazása | 234 |
Ballai Antalné: Előkészületek az Élővilág tanításához a folyamatosság jegyében | 241 |
Dr. Szepes Lajos: Filmvetítés ostzályfőnöki órán | 244 |
Fiatal nevelők fórum | 249 |
Függ Tiborné: Egy fotoszakkör munkaterve és tapasztalatai | 249 |
Miklósvári Sándor: Nemzetközi szemle | 251 |
Műhely | 254 |
Meleg József: A tanító szava | 254 |
Dr. Varsányi László: Hogyan növelhetjük az iskolai ünnepélyek nevelő hatását? | 254 |
Mészáros Ferenc: Az alsó tagozati mozgásos játékokban fellelhető oktatási-nevelési lehetőségek | 257 |
Fábián Zoltán: A következő olvasás képző hatásairól | 258 |
Litkei Katalin: A betűelemekkel végezhető manipulációk írásórán | 260 |
Sasvári Tiborné: A "drága kincs az egészség" című témakör témakör tanév eleji ismétlése | 261 |
Borsodi István: Írásbeli szorzás ismétlése új összefüggések keresésével | 263 |
Tóth József: Szögletes testekből összetett alakzat - emlékmű - rekonstruálása sadott vetűletek és nézőpont alapján | 265 |
Forgách Géza: Szemle (könyvismertetések) | 268 |
5. szám | |
Pálmai Kálmán: Tanárok és tanítványok | 269 |
Dr. Füle Sándor: Új feladatunk - a honvédelmi nevelés | 271 |
Szeléndi Gábor: szocialista hazaszeretetre nevelés a 2. osztályos olvasás-tanításban | 274 |
Deli István: Gondolatok olvasás közben | 281 |
Szabó Zoltán: Beszélünk, beszélünk | 283 |
Pálffy Zoltán: A vizuális nevelés algoritmusairól | 289 |
Hegedűs András: Az esztétikai és pszichológiai szemlélet érvényesítése az irodalmi alkotások elemzésében | 296 |
Dr. Durucz István - Nyitrai Józsefné: Az élővilág és a műszaki ismeretek és gyakorlatok tantárgyak közötti koncentráció mevalósítása a VIII. osztályban | 301 |
Birtalan István - Sinka Antalné: A tanulók önállóságának fokozása az általános iskola 8. osztályában a "Mondatrend" című nyelvtani tanítási egység feldolgozásával | 307 |
Dr. Várkonyi Nándor: Kísérleti eszközök készítése gyakorlati órákon: a hengerkerék | 311 |
Fiatal nevelők fóruma | 318 |
Függ Tiborné: Pályakezdés örömei - gondjai | 318 |
Miklósvári Sándor: Nemzetközi szemle | 320 |
Műhely | 324 |
Hofmann Ottó: Az ige a beszédben és a fogalmazásban | 324 |
Dr. Kalmár Lajosné: A művészi torna oktatásának módszere az általános iskolai testnevelésben | 329 |
Dr. Pásztor Emil: Hogyan taníthatnánk eredményesebben a hangtant? | 331 |
Szemle | 334 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.