1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani közlemények 1968/1-5.

A Szegedi Tanárképző Főiskola és Tanítóképző Intézet folyóirata - 8. évfolyam 1-5. szám

Szerző
Szeged
Kiadó: Szegedi Tanárképző Főiskola Szakszervezeti Bizottsága
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 340 oldal
Sorozatcím: Módszertani Közlemények
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. szám
Hol tart a mi pedagógiánk?1
Környezetismeret
Gulácsy Éva: Beveztő2
2. osztály
Vértes Gellértné: Ipari munka: Az építkezésen dolgozók munkája, munka eszközeink3
Hogyan készül a ház?7
Molnár Józsefné: Mezőgazdasági munka: A mezőgazdasági dolgozók munkája12
A gépek szerepe a mezőgazdasági munkában15
3. osztály
Török Józsefné - Dr. Végvári István: Az Egy faipari kisüzem munkájának megfigyelése (tanulmányi séta9. A faipari üzemben tett látogatás alapján a gyári munkával kapcsolatos legfőbb ismerete kialakítása19
Az ipari és mezőgazdasági munka hasonló és eltérő vonásai. Jelentőségük22
Bernáth Béláné: A tanulók helyesírási készségének fejlesztése orosz órákon33
Székely Jenő: A matematikatanár világnézeti-nevelőmunkája az általános iskolában36
Zukovits Imre: A különböző aktivizálási fajták alkalmazása a gyakorlati foglalkzások tanításában43
Baksa József: A politechnikai képzés a szocialista ember nevelésének eszköze50
Szántó Károly: Pedagógiai szakkifejezések értelmezése53
Muszty László: A "motivált" előkészítés szerepe az irodalomtanításban56
Műhely
Magi János: A helyesírás gyakorlása orosz órákon70
Nemzetközi szemle72
Könyvismertetés74
Dr. Szali István: A biológia és a haladás I. (Dr. Körtvélyessy László)
Szaltnay Rezső: Magyar írók nyomában (Ferenczy Istvánné)
Dr. Széchy Éva: A közösségi nevelés útjai a középiskolában (Wéber Péter)
2. szám
Gaszner Istvánné: Május 1.77
1. osztály: Május elsején című vers feldolgozása77
2. osztály: Május elsején című olvasmány feldolgozása79
3. osztály. A vörös szegfű c. olv. feldolg.80
4. osztály: A dolgozók legnagyobb ünnepe c. olv. feldolg.82
Várnai Zseni: Vörös május c. versének feldolg.83
Környezetismeret: 4. osztály84
Narácsony Imre - Marosvári József: Az úttörők tanulságos és szép élete89
Németh István - Takás Lajosné: Az úttörők tanulságos és szép élete92
Horváth Dezsőné - Lux Ibolya: Felkészülés az úttörő életre95
Fábián Zoltán: Az olvasás-gyakorlás tantárgypedagógiai problémáiról98
Borsodi István: Gondolkodási hibák megelőzése és javítása az alsó tagozatos számtantanításban103
Erhardt Imre: Javaslatok a hetedik osztályos közelítő számítások tanításához109
Özv. Csaba Károlyné - Tóth Gáborné: Megjegyzések Jugoszlávia éghajlata, növényzete és vízrajza c. anyag tanításához115
Ballai Antalné - Dr. Vargha László: "Afrika lakossága" az általános iskola 7. osztályában120
Műhely120
Hegedűs András: Gyermekkönyvek az iskolában124
Borsodi István: Az összeadás tanításának egy érdekes problémája126
Borsodi István: Egy módszertani hiba a mértani alapfogalmak tanításánál127
Baksa József: Egyéni bánásmód a 2-4. összevont osztályközösségben129
Borsodi István: Mi így dolgozunk egyenlőtlen mennyiségekkel129
Pedagógiai esettanulmányok
Szörényi József: Izgalmak egy elégtelen körül131
Az ötödik pedagógiai nyári egyetem Szegeden132
Miklósvári Sándor: Nemzetközi szemle133
Könyvismertetés136
3. szám
Pálmai Kálmán: A hivatástudatról141
Borsodi István: Az öszeadás ésszrozás kapcsolata ismétlő-rendszerező órán143
Fábián Zoltán: Az olvasási gyakorlatok megválasztásáról146
Erdélyi Lászlóné: Munkahelyekről, foglalkozásokról tanultak ismétlése150
Janó Istvánné: Népköltészet témakörének év végi összefoglaló órája a 3. osztályban152
Bencze Ferenc: A természet világa és az emberi munka157
Dr. Borbás Endréné: Jelentéstan. Összefoglalás az 5. osztályban159
Tóth Andrásné: "Jövőbe vivő biztos út" c. tárgykör összefoglalása, rendszerezése162
Sinka Antalén: A kuruc kor költészete c. tárgykör ismétlése a 7. osztályban166
Bory Endréné: Ady Endre - Összefoglalás 8. osztály168
Csillik László: A tanév végi ismétlés-rendszerezés problémái az 5. osztály történelemtanításában173
Erdős János: Tanév végi munka a 6. osztályos ének-zene órákon181
Jármai Éva: A jellemzés tanítása187
Muszty László: "Motivált" előkészítés a nyelvtanításban193
Miklósvári Sándor: Nemzetközi szemle200
Műhely203
Dr. Szepes Lajos: A nevelés fogalma, társadalmi szerepe203
Kisvárdai Károly: Új orosz nyelvűmetodikai folyóirat orosz nyelvtanárok számára204
4. szám
Dr. Arató Ferenc: Számvetés a kötelező népoktatás centenáriumán205
Cs. Nagy István: Az alsó tagozati költeménytárgyalás esztétikai-módszertani problémái207
Csoma Vilmos: A gondlkodás és az önállóság fejlesztése az olvasástanulás kezdetén211
Dr. Riesz Béla: A tevékenység belső síkjának vizsgálata alsó tagozatos tanulóknál218
Duba Gyuláné: A levél tanítása az általános iskolában221
Forgách Géza: Cselekvés és gondolkodtatás tekintettel az alapfokú kémia tanításában alkalmazott munkalapokra227
Dr. Zukovits Imre: A tanulókísérletek alkalmazása234
Ballai Antalné: Előkészületek az Élővilág tanításához a folyamatosság jegyében241
Dr. Szepes Lajos: Filmvetítés ostzályfőnöki órán244
Fiatal nevelők fórum249
Függ Tiborné: Egy fotoszakkör munkaterve és tapasztalatai249
Miklósvári Sándor: Nemzetközi szemle251
Műhely254
Meleg József: A tanító szava254
Dr. Varsányi László: Hogyan növelhetjük az iskolai ünnepélyek nevelő hatását?254
Mészáros Ferenc: Az alsó tagozati mozgásos játékokban fellelhető oktatási-nevelési lehetőségek257
Fábián Zoltán: A következő olvasás képző hatásairól258
Litkei Katalin: A betűelemekkel végezhető manipulációk írásórán260
Sasvári Tiborné: A "drága kincs az egészség" című témakör témakör tanév eleji ismétlése261
Borsodi István: Írásbeli szorzás ismétlése új összefüggések keresésével263
Tóth József: Szögletes testekből összetett alakzat - emlékmű - rekonstruálása sadott vetűletek és nézőpont alapján265
Forgách Géza: Szemle (könyvismertetések)268
5. szám
Pálmai Kálmán: Tanárok és tanítványok269
Dr. Füle Sándor: Új feladatunk - a honvédelmi nevelés271
Szeléndi Gábor: szocialista hazaszeretetre nevelés a 2. osztályos olvasás-tanításban274
Deli István: Gondolatok olvasás közben281
Szabó Zoltán: Beszélünk, beszélünk283
Pálffy Zoltán: A vizuális nevelés algoritmusairól289
Hegedűs András: Az esztétikai és pszichológiai szemlélet érvényesítése az irodalmi alkotások elemzésében296
Dr. Durucz István - Nyitrai Józsefné: Az élővilág és a műszaki ismeretek és gyakorlatok tantárgyak közötti koncentráció mevalósítása a VIII. osztályban301
Birtalan István - Sinka Antalné: A tanulók önállóságának fokozása az általános iskola 8. osztályában a "Mondatrend" című nyelvtani tanítási egység feldolgozásával307
Dr. Várkonyi Nándor: Kísérleti eszközök készítése gyakorlati órákon: a hengerkerék311
Fiatal nevelők fóruma318
Függ Tiborné: Pályakezdés örömei - gondjai318
Miklósvári Sándor: Nemzetközi szemle320
Műhely324
Hofmann Ottó: Az ige a beszédben és a fogalmazásban324
Dr. Kalmár Lajosné: A művészi torna oktatásának módszere az általános iskolai testnevelésben329
Dr. Pásztor Emil: Hogyan taníthatnánk eredményesebben a hangtant?331
Szemle334
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem