kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szegedi Tanárképző Főiskola Szakszervezeti Bizottsága |
---|---|
Kiadás helye: | Szeged |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 384 oldal |
Sorozatcím: | Módszertani Közlemények |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. Német és orosz nyelvű tartalomjegyzékkel. |
1. szám | |
Miklósvári Sándor: Szélesebb horizonton | 1 |
Borsodi István: Világnézeti és szaktárgyi problémák az alsó tagozatos számtantanításban | 3 |
Szabó Balázsné: Gondolatok az ellenőrzéssel kapcsolatban | 7 |
Nagy Andor: Az iskolatelevíziós órák néhány módszertani kérdése | 11 |
Zukovits Imre: Az előző ismeretke didaktikai szerepe és a célkitűzés, mint a tudatos tanulói tevékenység előfeltétele az oktatásban | 16 |
Béki Loránd: Kísérletek egy nyelvi lecke programszerű feldolgozásra | 22 |
Forgách Géza: A kémiai nagyüzemi eljárások néhány elvi kérdése a kémiatanításában | 28 |
Hegedűs András: A szocialista hazafiságra nevelés néhány időszerű kérdése az általános iskola alsó tagozatában | 37 |
Műhely | |
Németh István: Csehszlovákia feldolgozása az 5. osztályban | 41 |
Kubinyi Zoltán: Az elektromos energia szállításának kísérleti bemutatása | 47 |
Kelemen Jánosné: Filmes programok az áltlaános iskolában (Műveletek a racionális számkörben) | 50 |
Novák István: Kia szabadba! | 56 |
Szeléndi Gábor: Maximalizmus a környezetismeret tanításában | 57 |
Vancsák József - Madácsi Mária: Neveltségi szint felmérése a Nyíregyházi Tanítóképző Intézet Gyakorlóiskolájának I/B. osztályában az 1965/65. tanévben | 58 |
Szemle | 61 |
Zbigniev Pietrasinski: A helyes gondolkodás pszichológiája (Dr. Kiss Tihamér) | |
L. N. Landa: Az algoritmusok és a programozott oktatás (Veidner János) | |
Kovács Zoltán - Zátonyi Sándor: Tanári kézikönyv a hetedik osztályos fizika tanításához (Veidner János) | |
Dr. Bartha Lajos - Szilágyi Lilla :Pszichológiai alapfogalma kis enciklopédiája (Dr. Zsámbéki László) | |
2. szám | |
Szepesi Lajos: A helyes módszerek megválasztása a nevelő munka gyakorlatában | 65 |
Szerencsi Sándorné: Tegyük korszerűbbé és eredményesebbé az alsó tagozatos számtan tanítást! | 71 |
Almásy György: A szülői értekezletek leveletésének néhány módszertani problémája | 78 |
Zentai Károly: Adatok a felső tagozatba lépő tanulók íráskészségének alakulásáról | 85 |
Kovács VEndel: A tanulók írásbeli és gyakorlati ellenőrzésének kérdései | 93 |
Muszty László: A nyelvtani fogalmak kialakításának néhány krédése az általános iskola felső tagozatában | 98 |
Köves József: A földrajzi munkafüzet felhasználása a tanulók önálló munkára nevelésében | 107 |
Zukovits Imre: Az ipari és a mezőgazdasági üzemlátogatások, mint az "életközelség" megvalósításának eszközei | 114 |
Műhely | |
Dudás István: Árnyképes szemléltetés a 3-4. osztály fogalmazási óráin | 118 |
Novák István: A tavaszi sportversenyek előkészítése | 126 |
Bársony István: Tantermi testnevelési óra | 127 |
Bagdy Lászlóné - Juhász Endréné: A MESERÁCS nevű tornaszer alkalmazása az alsó tagozatos testnevelés tanításában | 136 |
Dobó Géza: A programozott okatás hatása a biológiaoktatásra | 147 |
Tóth József. A kocka axonometrikus ábrázolása és csonkolása adott vetület alapján | 150 |
Nyári Egyetem Szegeden | |
Történelmi olvasókönyv V. kötet (Dr .Rakonczai Lászlóné) | 154 |
Kézikönyv az általános iskola 7. osztályában tanító nevelők számára (Dr. Szolnoki Jánosné) | 155 |
Béres János: Furulyaiskola (Gaszner István) | 156 |
Világnézeti nevelésünk természettudományos alapjai III. (Bor Pál) | 158 |
Az orvosképzés néhány kérdése (Zentai K.) | 159 |
3. szám | |
Kármán Józsefné: A tanulók szóbeli kifejezőképességének helyzete és jellemző hibái iskolánkban | 161 |
Sárosy Józsefné - Stein Jánosné: A közös fogalmazástól az önálló munkáig | 166 |
Stein Jánosné: A motiváció szerepe a 3. osztályos szépirodalmi olvasmányok feldolgozásában | 172 |
Ungváry Gyula: A programozott oktatás elemei egy alsótagozati kísérleti matematikai oktatás folyamatában | 177 |
Kiss Gézáné - Orbán Lászlóné - Takáts Béla: A szorzótáblák tanítása | 187 |
Bodosi Mihályné: A mozgásgátlások okai és megszüntetésük lehetőségei | 196 |
Bagdy Lászlóné: A gyermeki aktivitást elősegítő és gátló tényezők egy alsó tagozatban tartott testnevelési óra keretében | 202 |
Muszty László: A rádió szerepe a nyelvtantanításban | 209 |
Magassy László: A csoportfoglalkozás egy sajátos módja az általános iskolai irodalomtanításban | 213 |
Műhely | |
Zukovits Imre: A modern technikai eszközök, mint a szemléletes oktatást segítő tényezői | 217 |
Bachát László: A határozók tanításához | 221 |
Rados Mihály: "Az indukált áram és feszültség" című egység tanítása tanulókísérletel | 224 |
Gyenis József: A technikai szemlélet formálásának lehetőségei "az egyszerűbb mechanizmusok szerelése" című témakörben | 230 |
Giricz Béla: Műalkotáselemző óra a 6. osztályban (Gótikus épületek) | 232 |
Fekete István: Előkészítő és rávezető testnevelési gyakorlatok szerepe a képességek és készségek fejlesztésében | 235 |
Szemle | |
Tudósítás a szombathelyi értekezletről (Mikósvári Sándor) | |
Varga Tamás: Matematikai logika (Szendrei János) | |
Falusi, tanyai iskolások (Orosz Gábor) | |
4. szám | |
Szörényi József: Tapasztalatok az érelmi nevelés területéről | 241 |
Horgosi Ödön: Az orosz nyelv tanítása a 3. és 4. osztályban | 246 |
Szeléndi Gábor: Hazaszeretre nevelés a környezetismeret tanításában | 254 |
Papp József: A tanulók gondolkodásának fejlesztése az általános iskola 3-4. osztályában | 260 |
Péterfia Zoltánné: A bábok felhasználása az orosz nyelv tanításában | 269 |
Dudás István: Hogyan segíti a báb az 1. osztályban az oktató-nevelő munkát? | 274 |
Adorján Gyula: Gondolatok az összevont osztályok sajátos problémáiról | 282 |
Műhely | |
Muszty László: Az irodalomnevelés tanév eleji gondolatai - a szakköri munka tervezése... | 286 |
Kubinyi Zoltán: A helyzeti és mozgási energia kísérleti bemutatása | 296 |
Magi László: Írásbeli versenyfeladatok az orosz nyelv tanításában | 300 |
Szincsák János: Frontális kísérletezés lehetőségei a kémia tanításában | 304 |
Béky Loránd: Televíziós orosz óra a 6. osztályban | 306 |
Nagy Sándor: Csoportalakítási kísérletek | 309 |
Pozsgai Vidáné: A 4-5. osztály közötti átmenet megkönnyítésére alkalmazott eljárásaink | 312 |
Miklósvári Sándor: Nemzetközi Szemle | 313 |
Szemle | |
Fehér Imre - Dr. Horváth Árpád: A fizika és a haladás. Negyedik rész (Bor Pál) | |
Szepes Lajos: A langevin-wallon tervezet | |
Szepes Lajos: Bábosik István: Az erkölcsi tudatosság htaása a magatartásra a serdülés időszakában | |
Magassy László: Dr. Horváth Gedeonné - Vörös József: Tanári kézikönyv a magyar irodalom tanításához az általános iskola 5. és 6. osztályában | |
5. szám | |
Szeléndi Gábor: Hazaszeretetre nevelés az 1. osztályos olvasástanításban | 321 |
Nagy József: A tanulói aktivitás és önállóság módszertani problémi az olvasmányok elemzésekor | 327 |
Kamasz Margit: Az akarat nevelése a 3. osztály környezetismereti óráin | 336 |
Erhardt Imre: A transzformációk tanítása az általános iskola 7. osztályában | 341 |
Dobó Géza: A fogalmak fejlődése az általános iskolai élővilágoktatás folyamán | 352 |
Műhely | |
Gulácsy Zoltán: Javítóvizsgáztassunk már júniusban | 357 |
Póbis István: Az élővilág tantárgy filmvetítésének néhány problémája | 361 |
Sárik Tibor: óraterv készítése kémiából | 364 |
Kopácsy Béláné: Az értelmi erők fejlesztésének szerepe az alsó tagozatos énekszene tanításában | 368 |
Pál Gyula: A pedagógiai rajz kiállításának problémáiról | 371 |
Nemzetközi Szemle (Mikósvári Sándor) | 375 |
Szemle | 377 |
Dr. Geréb György: Munkavédelmi ismeretek korszerű összefoglalása | |
Ruzsa Imre: A matematika néhány filozófiai problémájáról | |
Ruzsa Imre - Urbán János: Matematikai logika (Dr. Szendrei János) | |
Koroknay István: Ausztrália és Óceánia (Pósa Lajos) | |
Előd Istvánné: Számoljunk együtt! (Süli Dezső) | |
Jakab László: Tanári kézikönyv a 8. osztályos kémia tanításához (Mosonyi Kálmánné) | |
Gaál Géza: Nevelőmunka az általános iskola 1-4. és 5-8. osztályaiban | |
Héjjas Endre: A barátság hídja |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.