1. szám | |
Ágoston György: A francia nyelv tanítása az alsó tagozaton | 1 |
Erdei Mihály: Az orosz igeaspektusok (Vid) használatáról | 3 |
Veidner János: A fizika reformtankönyvek új koncepciója a mértékegységek műveletei használatában | 5 |
Jósa Zoltán: "Az emberi település körül élő állatok" című témakör tartalmi elemzése | 8 |
Zentai Károly: "A tanulási készség" fejlesztésének néhány módszertani elve | 17 |
Műhely | 24 |
Fehérvári Ferenc: Hogyan szervezzük meg a kisállattenyésztési gyakorlatokat a mezőgazdasági gyakorlati foglalkozásokon? | |
Kamarás György: A fajismeret szerepe a biológiai oktatásban | |
Németh István: A folyók szabályozásával kapcsolatos fogalmak és elemzésük | |
Kubinyi Zoltán: Fizikai kísérleti eszközök készítése | |
Glózik Pál: A kislabdhajítás gyakorlatának játékos megoldásai az általános iskola egyes osztályaiban: 2-4. osztály | |
Gaál Lajos: Az úttörő négytusa edzése | |
Várkonyi Nándor: Műveletek gyakorlása a műszaki oktatásban | |
Turai Kálmán: Szemelvények felhasználása a történelemórán (II. Források, forrásértékű dokumentumok) | |
Fodor János: Helyesírási készségvizsgálat a gimnázium I. osztályában | |
Szemle | 68 |
2. szám | |
Schwalm Pálné: A zenei hallás és ritmusérzék fejlesztésének szükségessége és lehetőségei a tanítási órán | 1 |
Dr. Szörényi József: Irodalmi szemelvények felhasználása kötött témájú osztályfőnöki órán | 5 |
Veidner János: Év eleji analitikai felmérés a fizikában a tanulók személyiségének megismerésére | 10 |
Somfai László: Egyre nagyobb tudatosság hassa át oktató munkákat! | 17 |
Némeht István: Az elbeszélés és a felolvasás módszerei a földrajz tanításában (Sarkvidékek) | 22 |
Dr. Zentai Károly: A tanulási készség fejlesztésének fontosabb problémái az általános iskolai tanulóknál | 35 |
Vincze István: A daltanítás kombinált módszerei - a hallásfejlesztés szolgálatában | 43 |
Jósa Zoltán: "A nagyüzemi gyümölcsös és zöldségkert élete tavasszal" című témakör tartalmi elemzése | 45 |
Műhely | 51 |
Turai Kálmán: A történeti fogalmak elkülönítésének problémái | |
Kubinyi Zoltán: Fizikai kísérleti eszközök készítése | |
Huszka László: Hogyan használja fel az áltlános iskolai történelemtanár a "Magyarország történetét"? | |
Kávássy Sándor: A történelemtanítás szakműveltség-közvetítő feladatai az általános és középiskolában | |
Glózik Pál: A kislabdahajítás gyakoroltatásának játékos megoldásai | |
Esztergály Keve: Gondolatok a terepasztal-munkáról | |
Gaál Lajos: Úttörő négytusa versenyek szervezése és rendezése | |
Szemle | 76 |
3. szám | |
Baranyi Albertné: A tartalom és forma az énekórákon | 1 |
Teleki Miklós: Csehszlovák tapasztatok a differenciált oktatás első kísérleteiről | 7 |
Zentai Károly: A tanuló önálló (otthoni) tanulásának előkészítése a tanítási órán | 10 |
Somfai László: Helyesírási jártasság - készség? | 17 |
Kozma Tamás: Az olvasási készség mérésének néhány elvi kérdése | 22 |
Veidner János: Jártláncú televíziósadás egy 7. osztályos fizika órán | 25 |
Kelemen Jánosné: 8. osztályos tanulók tudásszintje és matematikai gondolkodása | 32 |
Németh István: Földrajzi fogalmak kialakítása térképek segítségével | 38 |
Műhely | 48 |
Várkonyi Nándor: Komplex munkák az ötödik osztályban | |
Turai Kálmán: Áttekintő ismétlés bizonyítással történelemórán | |
Kamarás György. Bélyeggyűjtés a biológiai ismeretszerzés szolgálatában | |
Glózik Pál: A felmentett tanulók foglalkoztatása a testnevelési órán | |
Fehérvári Feren: A kisállattenyésztéssel kapcsolatos ügyeletes munkájának megszervezése | |
Szemle | 72 |
4. szám | |
Horváth Imre: A világnézeti nevelés tartalma az alsó tagozatban | 1 |
Stein Jánosné: Néhány gondolat az alsó tagozatos oktatás pszichológiai szemléletéhez | 10 |
Szeléndi Gábor: Gondolatok a környezetismeret tanításáról | 15 |
Szörényi József: 3. osztályos népköltészeti anyag felhasználása a hazaszeretet mélyítésére | 19 |
Zentai Károly: Szempontok a gyermek ottoni (önálló) tanulásának megszervezéséhez | 23 |
H. Tóth Imre - Erdei Mihály: A csak többesszámban használatos orosz főnevek tanítása | 30 |
Veidner János: Új koncepció az elektromos ellenállás 8. osztályos tanításában | 32 |
Jósa Zoltán: A tanulók aktivizálása és önállóságra nevelése a tények megismerésében és a tények alkalmazásában a biológiai oktatás kezdetén | 40 |
Műhely | 48 |
Németh István: Térképek alkalmazása a földrajz tanításakor | |
Várkonyi Nándor: Komplexmunkák az 5. osztályban (folytatás) | |
Bernőcz Ferencné: A programozás "hazai" viszonylatban | |
Glózik Pál: A labdagyakorlatok különleges szerepe az alsó tagozat testnevelésében | |
Révész Béla: Az élővilág munkafüzetek felhasználása | |
Novák István: Kisfalusi úttörő csapatok sportnaptára | |
Szemle | 75 |
5. szám | |
Hegedűs András: Az esztétikai nevelés néhány kérdése az általános iskola 1-4. osztályában | 1 |
Gazsó István: Kombinatorikai felaadtok az alsó tagozaton | 7 |
Bán Ervin: Az anyanyelv és a nyelvtan szerepe a tagozatos általános iskolai osztályok nyelvtanításában | 12 |
Kelemen Jánosné: Hogyan használják fel az új Mértan Tanterv-et a gondolkodás fejlesztése | 17 |
Jósa Zoltán: A koncentráció vizsgálata a "környezetismeret" és az "élővilág" tantárgyak között | 22 |
Zentai Károly: A feladatmegoldási menet kialakítása és alkalmazása a tanuó egyéni munkájában | 28 |
Műhely | 34 |
Hegedűs András: Amit tudni kell | |
Rakonczay László: A Nevelési Terv és a Tanterv végrehajtásának 3 éves tapasztalatai a testnevelésben | |
Zsolnai József: Irodalmi színpad az általános iskolában | |
Harmath István: A tv szerepe a történelemtanításban | |
Tematikák a történelmi szakkörök számára | |
Kubinyi Zoltán: Váltóáramú és egyenáramú generátor modell | |
Várkonyi Nándor: A munkadarabok megválasztásának szempontjai a gyakorlati órán | |
Glózik Pál: A szabadgyakorlatok szerepe a tanulók munkájának értékelésénél | |
Szemle | 59 |