1. szám | |
Stein Jánosné - Sárosy Józsefné: A környezetismereti televíziós órák szerepe az oktatás folyamatán | 1 |
Forgách Géza: Ellenőrzés és osztályozása a kémiaoktatásban | 5 |
Jósa Zoltán: Az ellenőrző órák feladata, szerkezeti felépítése és módszertani problémái, különös tekintettel az "élővilág" tantárgya | 2 |
Zentai Károly: A tanulók jellemzésének szempontjai | 19 |
Tóth József: A tárgyi formák és szöveg díszítő jellegű, plakátszerű összeállítása | 27 |
Műhely | 31 |
Németh István: Gondolatok Románia földrajzának tanításakor | 31 |
Dévényi István: Terepmérés az általános iskolában | 36 |
Somfai László: Helyesírási norma a VI. osztályban | 39 |
Németh István: A földrajzi nevekről | 42 |
Várkonyi Nándor: A bemutatás és füzetvázlat sorrendjének szerepe a műszaki gakorlati oktatásban | 43 |
Szörényi Józsefné - Kovács Béláné - Zoltán Ferencné: Munkaterv az irodalom jellegű szakkörök számára | 46 |
Horváth Rózsa: A környezetismereti tanulmányi séta értékesítése oktató-nevelő munkában | 54 |
Gulácsy Éva: "Kártyajáték" | 55 |
Rakonczya László: A testnevelés osztályozása | 58 |
Turai Kálmán: "Legkedvesebb könyvem" | 60 |
Jósa Zoltán: "Földigiliszta" vagy földi giliszta"? | 64 |
Szemle | 65 |
2. szám | |
Szörényi József: Egy olvasmány feldolgozásának tanulságai | 77 |
Pap Irén: A kisdobos mozgalom szerepe nevelési feladatink megoldásában | 80 |
Szabadi János: Néhány bevezető megjegyzés az experimentális iskolák jelentőségéről és küldetéséről a módszertanitudományos kutatómunka további fejlődése szempontjából | 83 |
Somfai Lászó: Egy programozva oktatott téma néhány tapasztalata | 87 |
Magi János: Egy éves az iskolatelevízió orosz nyelvi adása az általános iksola 6. osztálya számára | 96 |
Turai Kálmán: A "hogyan" kérdése az V. osztályos történelem tanításában | 99 |
Németh István: A számokkal való munka a földrajz tanításában | 104 |
Kovács Zoltán: Az általános iskola közelítő számításokról | 114 |
Veidner János: Módszertani megjegyzések az általános iskolai fizikai gyakorlathoz | 121 |
Mihály Endre: A tanár felkészülése a mezőgazdasági gyakorlati foglalkozásokra | 126 |
Avasi Béla: Népdalelemzés | 137 |
Somfai László: Tervező munka a 7. és 8. osztályban | 129 |
Műhely | 145 |
Hunya Mária: Fémek megmunkálása és a leánytanulók munkabírása | |
Várkonyi Nándor - Honti Gyuláné: Az osztályozás problémája a gyakorlati órákon | |
Veidner János: Új technika alkalmazása a tanárképzésben | |
Gazsó István: Zárójelek használata | |
Kávássy Sándor: Történelem, történet | |
Fehér István: "Orvoskongresszus" az egészségtan órákon | |
Szemle | 155 |
3. szám | |
Stein Jánosné - Sárosy Józsefné: Néhány gondolat az iskolatelevízió alsó tagozatos adásainak nevelési lehetőségeiről | 157 |
Várkonyi Bertalanné: A napközis első osztály problémái | 160 |
Alföldi Jánosné - Titkos Lajosné: Nyelvtan-helyesírási gyakorlatok a 3. osztályban | 163 |
Gutter József: Gondolatok a pedagógiai szeretről | 167 |
Somfai László: Egy programozva oktatott téma néhány tapasztalata (2. rész) | 172 |
Németh István: Szalagdiagrammok alkalmazása az ötödik osztályos földrajz tanításban | 178 |
Erdei Mihály: Mondatmodelek alkalmazása az orosz nyelvoktatásban | 181 |
Mihály Endre: A tanár felkészülése a mezőgazdasági gyakorlati foglalkzásokra (2. rész) | 185 |
Farkas Gyula: Megjegyzések az ember származásának általános iskolai oktatásával kapcsolatban | 191 |
Műhely | 201 |
Kelemen Jánosné: Év végi ismétlés számtanból az általános iskola VIII. osztályában | |
Turai Kálmán: Év végi ismétlés történelemből az 5. osztályban | |
Glózik Pál: A kislabdahjítás módszerének osztályonkénti alkalmazásaa gerelyhajítás távlati oktatásának megfelelően: I-IV. osztály | |
Rakonczay László: A tanulók önálló munkája a testnevelési órán | |
Veidner János: A programozott oktatásról | |
Gazsó István: Jelrendszerünk bővítésének ajánlása | |
Kávássy Sándor: Történelem, történet | |
Szemle | 235 |
4. szám | |
Gazsó István: Számrendszerek az alsó tagozaton | 237 |
Nagy Jánosné: Az elsőosztályosok bevezetése az ismeretszerzése | 241 |
Ifj. Buváry Imre: Tudatformálás és fogalmazás a 3. osztályban | 245 |
Kovács Alajos: Játék a nevelés szolgálatában | 248 |
Riesz Béla: A marxista dialektika módszere és a tanulói személyiség fejlődése | 251 |
Veidner János: A programozott oktatásról (II. rész) | 255 |
Somfai László: A szavak alaki elemzéséről | 264 |
Olasz Géza: Néhány megjegyzés a csehszlovák alapfokú kilencéves iskolák földrajztanításáról | 266 |
Major József: Az új 6. osztályos történelmi tankönyv | 274 |
Tankönyv-vita | 278 |
Műhely | 285 |
Németh István: A térkép alapismereteinek tanításával kapcsolatos problémák az áltlaános iskola 5. osztályában | |
Turai Kálmán: A történelem tanításának néhány problémája az 5. osztályban | |
Glózik Pál: A kislabdahajítás tanítása a gerelyhajítás oktatásának előkészítésére | |
Magi János: Az orosz nyelvű gyermeklevelezés megszervezése és hasznosítása az oktató-nevelő munkában | |
Győri Jánosné: Játéos figurák alkalmazása az első osztályban | |
Kadlicskó Magda: Az első problémáim | |
Harsányi László - Novák István: Hogyan szervezzük az úttörő sportszaköröket? | |
Dr. Györy Gábor: Ipari televízió alkalmazása a tanárképzésben és a továbbképzésben | |
Szászfalvy László: A személyi és társadalmi tulajdon megbecsülésére nevelés vizsgálata | |
Csillik László: Egy iskolai kiállítás | |
Révész Béla: Az élővilág 8. osztályos tanmenetének tervezése | |
Szemle | 312 |
5. szám | |
Szeléndi Gábor: Néhány környezetismeret tanítási problémáról | 317 |
Gulácsy Éva - Somfai László: Az alsó tagozatban is helyesírási norma szerint tanítsunk | 320 |
Szörényi József: Magnetofon a fogalmazási órán | 327 |
Hirják Balázs: Hogyan támaszkodom az őrsökre, mint közösségekre a tanítási óra előkészítéseként és a tanítási órákon? | 331 |
Hofer Lajos: Szaktermes oktatás (kabinetrendszer fejlődése a Csehszlovák Szocialista Köztársaság magyar tannyelvű iskoláiban | 336 |
Németh István: A síkság fogalmnak kialakításával kapcsoaltos kérdések | 342 |
Zentai Károly: Egy földrajz óra elemzése | 345 |
Műhely | 355 |
Drahos Ágoston: Betűismertetési és alsótagozatos szövegfeldolgozási eljárások a szlovák nyelvi órákon | |
Jósa Zoltán: a mezőgazdasági haszonállatok tanításának tartalmi kérdései | |
Veidner János: A programozott oktatásról (III. rész) | |
Turai Kálmán: Szemelvények felhasználása a történelem órán | |
Gaál Lajos: Az atlétikai mozgások általános iskolai oktatásának módszerei | |
Szemle | 388 |