1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani kézikönyv

Befogadásközpontú és kompetenciafejlesztő irodalomtanítás a gimnáziumok és szakközépiskolák 9-12. évfolyamában

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Korona Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 371 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9589-05-5
Megjegyzés: Tankönyvi szám: KO-0157/T. Fekete-fehér fotókkal és illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Pethőné Nagy Csilla által írt, Bárdossy Ildikó és Bókay Antal által lektorált Módszertani kézikönyv egyszerre szól a szakközépiskolákban és a gimnáziumokban tanító pedagógusokhoz. Felépítésének köszönhetően - áttekinthető szerkezete, bőséges példaanyag, szakirodalmi hivatkozások, esettanulmányok, tanmenetek és óravázlatok - a logikus, a rendszerben való gondolkodásra ösztönöz, fejleszti a figyelem fókuszálásának technikáit, ezzel fokozza a tanulástanítás eredményességét. A kötet szerzője vezető tanárként és a Pécsi Tudományegyetem meghívott módszertan-oktatójaként a mindennapokban is megtapasztalhatta, hogy diákjainak felkészültsége, koncentrációja, a csoportmunkához való hozzáállása, kreativitása igen sokat fejlődött, amióta a könyvben ismertetett metodikai alapelveket vallja és a velük szorosan összefüggő módszereket és technikákat alkalmazza. Az elmélyültebb, magasabb szintű tudás-nak tanítványai nem csupán a kétszintű érettségin veszik hasznát, hiszen ezzel a szemlélettel és... Tovább

Fülszöveg

A Pethőné Nagy Csilla által írt, Bárdossy Ildikó és Bókay Antal által lektorált Módszertani kézikönyv egyszerre szól a szakközépiskolákban és a gimnáziumokban tanító pedagógusokhoz. Felépítésének köszönhetően - áttekinthető szerkezete, bőséges példaanyag, szakirodalmi hivatkozások, esettanulmányok, tanmenetek és óravázlatok - a logikus, a rendszerben való gondolkodásra ösztönöz, fejleszti a figyelem fókuszálásának technikáit, ezzel fokozza a tanulástanítás eredményességét. A kötet szerzője vezető tanárként és a Pécsi Tudományegyetem meghívott módszertan-oktatójaként a mindennapokban is megtapasztalhatta, hogy diákjainak felkészültsége, koncentrációja, a csoportmunkához való hozzáállása, kreativitása igen sokat fejlődött, amióta a könyvben ismertetett metodikai alapelveket vallja és a velük szorosan összefüggő módszereket és technikákat alkalmazza. Az elmélyültebb, magasabb szintű tudás-nak tanítványai nem csupán a kétszintű érettségin veszik hasznát, hiszen ezzel a szemlélettel és eszköztárral felvértezve a munkaerőpiacon is nőnek esélyeik.
A szerző befogadóközpontú tankönyveiben a hagyományos műveltség átörökítésével egyidejűleg a kompetenciák, készségcsoportok, továbbá a rendszerlátás fejlesztését, az élethosszig tartó tanulásra való felkészítést tűzte kis céljául.
A Korona Kiadó egységes koncepciójú, teljes sorozatot kínál irodalomból a felső tagozatos, valamint bármely középfokú iskolatípusban tanuló diákoknak. Érdeklődés esetén a szerző személyes konzultációt vállal, a kiadó pedig új, osztálynyi megrendelés esetén jelentős kedvezményeket ad a tankönyvlistás árból. Vissza

Tartalom

KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁS 9
BEVEZETÉS 11
Kihívások és válaszok 14
TUDOMÁNYELMÉLETI KERETEK 19
A tankönyvcsalád tudományelméleti és neveléstudományi pozíciói 19
Első kitekintés: a tudás és a tanulás értelmezése a pedagógia
történetében; a konstruktív pedagógia és didaktika 25
Második kitekintés: a kritikai gondolkodás 41
Harmadik kitekintés: az irodalomolvasási stratégiák történeti áttekintése; a befogadás központú irodalomtanítás 50
A(z) (irodalom)tanár szerepének újraértelmezése 60
Gondolkodás - intelligencia - kompetencia 62
A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA MINT KIMENETI
SZABÁLYOZÁS ÉS KÖVETELMÉNYRENDSZER 79
A BEFOGADÁSKÖZPONTÚ ÉS KOMPETENCIAFEJLESZTŐ IRODALOMTANULÁSI FOLYAMAT TERVEZÉSE ÉS SZERVEZÉSE 82
A tanulás általános kerete: a ráhangolódás - jelentésteremtés - reflektálás modell 82
Az olvasásfolyamat 95
Az írásfolyamat 115
Drámajátékok irodalomórán 127
Irodalomtanítás és informatika 138
Kooperatív tanulás irodalomórán 144
A projekttanulás 167
A tanulói portfólió 174
Középpontban a befogadó: a tervezés 179
Középpontban a folyamat: az értékelés 190
INTERAKTÍV ÉS REFLEKTÍV TANULÁSI TECHNIKÁK A BEFOGADÁSKÖZPONTÚ ÉS KOMPETENCIAFEJLESZTŐ IRODALOMTANULÁS SZOLGÁLATÁBAN - TECHNIKALEÍRÁSOK 205
Akadémikus vita (vita) 207
Állóképek (dráma) 209
Belső hangok (dráma) 209
Disputa (vita) 211
Egy témáról különböző szerepekben - RAFT (kreatív írás) 214
Érvek kártyán (vita) 216
Eszmecsere (megbeszélés) 217
Fogalom-vagy szemponttáblázat (grafikai szervező) 218
Fürtábra - jelentésháló (grafikai szervező) 220
Gondolkodástérkép (grafikai szervező) 225
Halmazábra - Venn-diagram (grafikai szervező) 228
Három megy, egy marad (közzététel) 229
Háromlépéses interjú (megbeszélés) 231
Idézetkártya (olvasásértés) 232
Idődiagram (grafikai szervező) 234
Irányított képalkotás (dráma) 235
írás saját magunk számára (kreatív írás) 236
Irodalmi körök (megbeszélés) 238
Irószeminárium (kreatív írás) 241
Jegyzőkönyv (írás, metakogníció) 243
Jelentés írása különféle források alapján (kreatív írás) 245
Jellemtérkép (grafikai szervező) 247
Jelmezterv, színpadterv, illusztráció (dráma) 250
Jelölés - INSERT (olvasásértés) 252
Jóslás (olvasásértés) 253
Kerekasztal-körforgó (megbeszélés) 256
Kérdezzük a szerzőt! (olvasásértés) 257
Kettéosztott napló (olvasásértés) 258
Kibővített előadás (hallás utáni szövegértés) 261
Kilépőkártya (metakogníció) 263
Kockázás (kreatív írás, beszédkészség) 263
Konstruktív vita (vita) 264
Könyvismertetés (olvasásértés, beszédkészség) 266
Közzététel (beszédkészség) 267
Levelezés irodalmi művekről (kreatív írás) 269
Listakészítés (előzetes tudás előhívása) 270
Mese- vagy történettáblázat (grafikai szervező) 270
Mozaik - jigsaw (együttműködés, tanulássegítés) 271
Névlánc (megbeszélés) 274
Olvasónapló (olvasásértés) 275
Összekevert sorrend (olvasásértés) 276
Ötletbörze (előzetes tudás előhívása, problémamegoldás) 278
Ötsoros - cinquain (kreatív írás) 279
Pletykajáték (dráma) 280
Reciprok tanítás (olvasásértés) 281
Rövid esszé (kreatív írás) 283
Sarkok (vita) 284
Szerepháló (dráma) 286
Találó kérdések (olvasásértés) 288
Tanári kalauz (tanulásirányítás) 289
Történetpiramis (grafikai szervező) 290
T-táblázat (grafikai szervező) 291
Tudom - tudni akarom - megtanulom - TTM (grafikai szervező) . . . 293
Túlvilági randevú (dráma) 295
Utolsó szó joga (megbeszélés) 295
Vak kéz (olvasásértés) 297
Vándorló csoportok (megbeszélés) 298
Villamosszék (olvasásértés, beszédkészség) 299
Vitaháló (vita) 300
A TANKÖNYVEKHEZ FELHASZNÁLT SZAKIRODALOM JEGYZÉKE 301
TANMENETJAVASLATOK 309
Kilencedik évfolyam 310
Tizedik évfolyam 325
Tizenegyedik évfolyam 338
Tizenkettedik évfolyam 356

Pethőné Nagy Csilla

Pethőné Nagy Csilla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Pethőné Nagy Csilla könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem