kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Országos Közoktatási Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 165 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-682-560-2 |
Előszó | 7 |
1. fejezet, amelyben a szerzők igyekeznek konszenzusra jutni arról, hogy mit tekintenek fogasnak. A pedagógushoz szólnak, aki szakmájának mestere és aki - mint pályafutása során már annyiszor - ismét új kihívások előtt áll. Megegyeznek abban is, hogy mi lehet a fogas. | 9 |
2. fejezet, amelyből megtudhatjuk, hogy mit tekintünk oktatási módszernek. A szerzők megismertetik a stratégia-módszer-eljárás kapcsolatát, és megkezdődik az együttgondolkodás az értékelésről | 17 |
3. fejezet, amely bevezet bennünket az osztálytermi folyamatokba. Konkrét példák alapján mutatja meg a módszerek gyakorlati alkalmazásának lehetőségeit és hatását. A fejezet a három "fogas" köré rendeződik: módszerek két aktív szereplőre, módszerek mindenki aktivizálására, módszerek egy aktív szereplőre. | 23 |
Módszer két aktív szereplőre | 23 |
Módszer mindenki aktivizálására | 35 |
Módszerek egy aktív szereplőre | 49 |
4. fejezet, amelyben választ kapunk arra, hogy motiváció nélkül nem megy. A szerzők bemutatják az egyénre szabott tanulási módszerek, eljárások kiépítésének, az értő olvasás fejlesztésének, az emlékezet erősítésének, a célszerű rögzítési módszerek kialakításának néhány lehetőségét, a tanuló egyéni tanulási stílusának megtalálását. | 57 |
5. fejezet, amelyben még egyszer szó esik az oktatási stratégiáról. Megismerhetjük az optimális elsajátítás stratégiájának hatását a tanulói teljesítmények görbéjére, és beszélünk az adaptív oktatásról. A főszereplő mégsem a stratégia, hanem a pedagógus. | 75 |
6. fejezet, amelyben óravázlatokat mutatunk be azoknak a módszereknek az alkalmazásával, amelyeket az olvasás során megismertünk. A vázlatokat azok a gyakorló pedagógusok készítették, akiknek az osztályában sérült tanuló is van. Az olvasó többféle szempont szerint összeállított, különböző formában leírt óravázlatokkal találkozik. Ennek az az oka, hogy nem akartuk egy általunk kitalált - minden bizonnyal egységesebbnek ható - kalodába fűzni a gyakorlatban megnyilvánuló sokszínűséget, gazdagságot. | 83 |
Mozgáskorlátozott tanulók (környezetismeret, rajz, technika) | 83 |
Hallássérült tanulók együttnevelése (angol nyelv, matematika, magyar nyelv, természetismeret, írás, környezetismeret) | 90 |
Látássérült tanulók együttnevelése | 115 |
Gyengén látó tanulók (fizika, magyar nyelv, ének-zene, történelem, magyar irodalom, környezetismeret, természetismeret, matematika, technika) | 115 |
Vak tanulók (magyar nyelv, környezetismeret, természetismeret, kémia, matematika, testnevelés) | 115 |
Enyhe fokban értelmi fogyatékos (tanulásban akadályozott) tanuló együttnevelése (környezetismeret) | 150 |
7. fejezet, amely egyben glosszárium is, ahol útmutatást kapunk a szövegben nem részletezett problémák magyarázatához. | 157 |
Hivatkozott irodalom | 163 |
Ajánlott irodalom | 164 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.