Előszó | 3 |
A módszerekről - általában | 5 |
Módszertani tájékozatlanság. A módszerek öncélúsága | 5 |
Emberközpontúság. A módszerek célhoz és helyzethez kötöttsége | 7 |
Az embereket figyelmen kívül hagyó tervezés, szervezés néhány példája | 11 |
Ahol nem fontos, ül a nézőtéren | 11 |
Ahol nem az eredmény, csak a rendezvény számít | 14 |
A művelődési folyamat építése | 22 |
Kultúraterjesztés vagy műveltségfejlesztés? | 22 |
A művelődési folyamatok kiépítésének alapja | 24 |
Az érdekeltség megragadása. Aktivitás és kollektivitás | 25 |
Sokrányúság és sokoldalúság | 28 |
Az elmélet és gyakorlat egysége | 30 |
Az extenzív és az intenzív irányzat | 33 |
Tömeghatás és tudatformálás | 33 |
Az extenzív és az intenzív irány eltérő esélyei | 36 |
Egy bizonyító erejű kísérlet | 38 |
Az előadás | 40 |
Az előadó és a hallgatóság | 40 |
A tárgyi feltételek előkészítése | 41 |
A hely kiválasztása | 42 |
A hírverés szerepe | 44 |
Az elnök szerepe | 45 |
Előadói stílusok | 47 |
A jó előadás formai követelményei | 50 |
A jó időgazdálkodás | 51 |
Mit tegyen az előadó, ha a hallgatóság vegyes összetételű? | 52 |
A példák helyes megválasztása | 53 |
Az előadás szerkezete | 54 |
Kapcsolatkeresés és tájékozódás a vélemények alakulásáról | 55 |
Mikor érdemes előadást szervezni? | 57 |
Az előadások elemző vizsgálata | 58 |
Az előadás feloldása: a beszélgetés | 62 |
Az előadást követő konzultációk kényszeredettsége | 62 |
Az impulzus módszer | 66 |
Az előadást követő beszélgetés | 69 |
A fórum | 74 |
A kerekasztal-beszélgetés | 77 |
A kiscsoportos beszélgetés és az ötletroham | 80 |
A "nyitott ajtó" módszere | 82 |
A kérdező módszerek | 85 |
Kérdezni tudni kell | 85 |
Az interjú | 86 |
Az agytröszt módszer | 88 |
Az ankét | 89 |
Vitamódszerek | 92 |
A vita sajátos vonásai | 92 |
A kiscsoportos vita | 93 |
A panelvita | 94 |
A szakaszos vita | 96 |
A tézisek alapján szervezett vita | 98 |
A vitavezetés általános követelményei | 99 |
Szimulációs módszerek | 105 |
A szimuláció módszertani jelentősége | 105 |
A feleletválasztás | 106 |
Az esettanulmány | 109 |
A szerepjáték | 110 |
A mikrotanítás | 112 |
Együttműködést feltételező módszerek | 114 |
Együttműködést feltételező módszerek | 114 |
A méhkas módszer | 114 |
Az elme-edzés | 116 |
A szemináriumi formák | 118 |
A csoportvezetés módszertani problémái | 120 |
A csoportkapcsolatok és az aktív részvétel | 121 |
A folyamatelemzés mint a csoport teljesítményeinek ellenőrzője | 122 |
Felhasznált irodalom | 126 |