kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 290 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-17-7954-8 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 3 |
Bevezetés | 5 |
A kémiatanítás tartalmi kérdései | 10 |
A kémiáról röviden | 10 |
Történeti visszatekintés | 10 |
A kémia fejlődésének néhány jellemzője | 16 |
A vegyipar mint a kémia gyakorlati alkalmazásának színtere | 21 |
Mai tanterveink kialakulása és főbb jellemzőik | 25 |
A tantervelmélet néhány megállapítása | 25 |
Hazai elemi- és középiskolai kémia tanterveink történeti áttekintése 1946-ig | 28 |
A kémiatanítás jellemzői a felszabadulás után a tantervek tükrében | 35 |
Legújabb tanterveink néhány sajátossága | 40 |
A kémia hatékony tantásának fontosabb követelményei | |
Szemléletesség | 47 |
Koncentráció | 49 |
Motiváció | 50 |
Fokozatosság | 52 |
Életkori sajátosságok | 54 |
Differenciálás | 56 |
Aktivitás | 60 |
Gyakorlat | 60 |
Az indukció és a dedukció egysége | 62 |
Ismeret, tudás, követelmény | 64 |
Tanulás, tanuláselméletek, stratégiák | 69 |
A kémiatanítás eszközei, eljárásai és módszerei | 76 |
Módszer és eljárás fogalma, tartalma és felosztása | 76 |
Az oktatás elemei, mozzanatai | 76 |
Az információk forrása | 86 |
Módszerek és eljárások | 88 |
A kémiai kísérletek alkalmazása a tanításban | 91 |
A kémiai kísérletek csoportosítása | 93 |
A tanári bemutató kísérletek néhány gyakorlati kérdése | 96 |
A kémiai kísérletek kivetítése írásvetítővel és diavetítővel | 106 |
Mérőkísérletek szerepe és alkalmazása | 110 |
A tanulói kísérletek jellemzői, irányításának módja | 113 |
A modellek felhasználása a kémia tanítása során | 123 |
A modell fogalma, kémiai tartalma és felosztása | 124 |
Az atom-molekula modellkészletének, a modellek építésének elve és gyakorlata | 129 |
A manuális, materiális modellek felhasználása a kémia tananyag különböző területén, modellezési feladatok | 144 |
Vizuális és audiovizuális ismerethordozók alkalmazása a kémiaórán | 158 |
Diaképek a kémia tanításában | 159 |
Írásvetítő fóliák, transzparensek felhasználása | 164 |
Mozgófilmek alkalmazása a kémiaórán | 72 |
Az Iskolatelevízió kémiaanyaga | 175 |
Írásos, nyomtatott ismerethordozók alkalmazása | 176 |
A kémia tankönyvek és didaktikai funkcióik | 177 |
A munkafüzetek felhasználásának módja | 179 |
Programok, munkalapok és alkalmazásuk | 182 |
Szóbeliségen alapuló eljárások | 190 |
Az ismeretek szóbeli kifejtése, közlése | 190 |
A problémamegoldás: gondolkodásfejlesztés és ismeretszerzés | 193 |
Számpéldák felhasználása az összefüggések megértésében | 206 |
A kémiai ismeretek alkalmazása, gyakorlása | 213 |
Rendszerezés, ismétlés a kémia tanításában | 220 |
Ellenőrzés, értékelés, felmérés | 224 |
Az ellenőrzés mint visszacsatolás | 224 |
Az ellenőrzés formái a kémiaórán | 226 |
Értékelés a kémiaórán | 231 |
Kérdéstípusok és objektív értékelés | 234 |
A kémiatanítás szervezeti formái | 244 |
Tanóra munka osztálykeretben | 244 |
A tanulói munka szervezeti formái | 245 |
A tanítási óra és változatai | 253 |
Kémiai ismeretszerzés a tanítási órán kívül | 255 |
Felzárkóztatás és korrepetálás | 255 |
Üzemlátogatás | 256 |
A kémiaszakkör | 258 |
A kémiaversenyek | 259 |
A TIT-rendezvények | 261 |
Jegyzetek és források | 263 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.