1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Modell a szakképzés tervezéséhez

Qalification des métiers en changement

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Dinasztia Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 98 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Francia  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-657-143-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrával illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a kötet az 1992-1995 között végzett és FRAMASZEK-nek keresztelt FRAncia-MAgyar SZakképzési EgyüttműKödés eredményeit foglalja össze. Egy betűszó akkor jó, ha rövid és mégis kifejezi a lényeget,... Tovább

Előszó

Ez a kötet az 1992-1995 között végzett és FRAMASZEK-nek keresztelt FRAncia-MAgyar SZakképzési EgyüttműKödés eredményeit foglalja össze. Egy betűszó akkor jó, ha rövid és mégis kifejezi a lényeget, így természetszerűleg nem tartalmazhatja, hogy a szakképzési együttműködés a mezőgazdasági, középfokú szakképzést célozta és annak elméleti jellegű, módszertani alapvetéseit is csak egy konkrét foglalkozásra, a gazda mesterségére dolgozta ki teljes részletességgel.
Mégis, a szakképzési együttműködés pontosabb! A módszer, amelyet francia segítséggel elsajátítottunk, az egész magyar szakképzésben alkalmazható. Azonfelül máig aktuális: talán semmiről sem olvashatott-hallhatott annyit a nyájas Olvasó 1987-től napjainkig, mint a kimenet-szabályozás oly igen áhított szakképzési modelljéről. A sokat hangoztatott elvek azonban igen részlegesen valósultak meg. Nem lehet letagadni, sokféle apró lépést tettek már ebben az irányban mindazok, akik itt illetékesek lehetnek, de egy átfogó, legalább egyetlen szakmát a maga teljes részletességében feldolgozó munkálatról nem tud sem a Szakképzési Szemle, sem a Magyar Szakképzési Társaság egyéb orgánumai. Ki ne tudná, aki csak kicsit is járatos a szakképzés elméletében és módszertanában, hogy a kimenet-szabályozott modell lényege: előbb a képzés végpontjának, a kimenetnek az értékeit, s annak számonkérhető részét, a követelményeket kell meghatározni, s csak ezt követően, ebből levezetve, ehhez illesztve minden más tervezési elemet. Mennyi „behozott", más ország gyakorlatából lefordított séma, algoritmus, magyarázat forog közkézen, szájhagyományban, kft.-k védjegyzése formájában, ki tudná megszámolni. Ugyanakkor hogyan készült az OKJ például?
1992-ben egy hat, majd 5 fősre zsugorodott, lelkes kis csapat kezdte el a munkát Dr. Borda Istvánnak, az Agrárszakoktatási Intézet ai. igazgatóhelyettesének a vezetésével és teljes intézményi támogatottsággal. Zsugorodásunk egyedüli oka az volt, hogy eredetileg a vállalkozó pékmester foglalkozását is célba vettük, de később félretettük.
Aki ismerős nemzetközi projektek területén, az tudja, hogy ritkán valósul meg egy projekt úgy, ahogyan azt eredetileg kitűzik. 10-ből 8 egyáltalán nem fejeződik be, a 8-ból 5 legalább részeredményeket produkál, 5 pedig a kezdeti lendület után kifullad. Vissza

Tartalom

Bevezető
Henry-Hervé Bichat 3
Dr. Benedek András 5
Előszó az Olvasóhoz 9
Zentay Kornélia
1. Változó helyzetű szakmák kvalifikációjának meghatározása 11
Jean Besançon, Hervé Savy, Zentay Kornélia
2. Az együttműködés időbeli lefutása 15
Jean Besançon, Françoise Héraut, Jérôme Gasztowtt, Bruno Lebatteux
3. A foglalkozási kártya 22
Cserny Vilmos, Maknics Zoltán
4. A Gazda foglalkozási kártyája 43
francia-magyar munkacsoport
5. A követelmények 47
Emőkey András
6. Az értékelési próbák 60
francia-magyar munkacsoport
7. Az integráló záró célok és a közbenső követelmények 63
magyar munkacsoport
8. Minták az értékelési próbákhoz 73
magyar munkacsoport
9. Akciókutatás öt szakképző intézményben 98
Zentay Kornélia
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Modell a szakképzés tervezéséhez Modell a szakképzés tervezéséhez
Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba