kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Park Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 188 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 19 cm |
ISBN: | 963-7737-52-9 |
Megjegyzés: | Színes fotókkal gazdagon illusztrálva. |
A szülő mint tanár | |
Előszó | 6 |
A tanulást elősegítő készségek | 8 |
Neveljünk segítőkész gyerekeket | 12 |
Pozitív módon fegyelmezzünk | 13 |
Beszélgetés és kapcsolatteremtés | 16 |
A fejlődés normális menete | |
A fejlődési szakaszok | 20 |
Néhány általánosítás | 20 |
Fejlődési táblázatok | 21 |
Hogyan dolgozzunk együtt? | 21 |
Értelmi fejlődés | 22 |
Lokomóció | 30 |
Tegyük biztonságossá a környezetet | 30 |
Manipuláció | 40 |
Szociabilitás | 49 |
A vizeletürítés | 54 |
A szobatisztaságra szoktatással kapcsolatos problémák | 55 |
A székletürítés | 59 |
A személyiség | 62 |
A beszéd | 65 |
A fejlődést befolyásoló tényezők | |
Egészség | 72 |
Boldogság | 73 |
Szülői attitűdök | 74 |
A gyerek helye a születési sorban | 76 |
A gyerek neme | 78 |
Személyiség | 81 |
Empátia | 82 |
Rossz alkalmazkodás | 83 |
Sebezhetőség | 84 |
A kötődés biztonsága | 85 |
A stressz | 87 |
A szülők különélése és válása | 88 |
Egyszerű tesztek | |
Az egyszerű tesztek kialakítása | 94 |
Hogyan használjuk a fejlődési táblázatokat | 94 |
A lokomóció vizsgálata | 95 |
Az ízérzékelés vizsgálata | 97 |
A hallás vizsgálata | 98 |
A szóbeli készségek vizsgálata | 101 |
Az intelligencia vizsgálata | 104 |
A megfigyelőképesség vizsgálata | 108 |
A percepció vizsgálata | 114 |
A látás vizsgálata | 118 |
Különleges problémák vizsgálata | 121 |
Eszközök a tanuláshoz | |
Legyen a környezete érdekes, változatos | 124 |
Hogyan válasszuk meg a játékait? | 125 |
Háztartási eszközök mint játékok | 129 |
Házi készítésű játékok | 130 |
A számítógép | 134 |
A televízió és a videó | 134 |
A könyvek és az olvasás | 135 |
Tevékenykedés szülői irányítással | 137 |
Játékok újszülöttkortól 6 hónapos korig | 142 |
Az átlagostól eltérő gyerek | |
A tehetséges gyerek | 158 |
Az alulteljesítő gyerek | 163 |
Az autista gyerek | 165 |
A dadogó gyerek | 167 |
A tanulási rendellenességgel küzdő gyerek | 168 |
A halláskárosult gyerek | 169 |
A látáskárosult gyerek | 170 |
A testi fogyatékos gyerek | 172 |
A gyerek és az iskola | |
Az óvoda megválasztása | 176 |
Megkezdi az általános iskolát | 177 |
Értsük meg a gyerek új világát | 181 |
A szülő-gyerek kapcsolat megváltozása | 182 |
Tárgymutató | 187 |
Köszönetnyilvánítás | 189 |