kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tóth Könyvkereskedés és Kiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Debrecen |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 267 oldal |
Sorozatcím: | Thot - Tudomány és műveltség |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-9161-45-4 |
Előszó helyett | 3 |
A tanuló, a gyerek magatartás-konfliktusáról | 7 |
Magatartás, konfliktus és összetevői | 9 |
Az okok keresése | 16 |
Indítékok értelmezése, szerepe | 18 |
Konfliktusok, szokásviselkedés | 21 |
Sajátos módszerekkel ők is segíthetők, nevelhetők | 26 |
Magatartás, szerepjáték, szorongás, bűntudat | 33 |
Válaszút előtt a konfliktust okozó tanuló | 38 |
"Valahol elszakadt egy láncszem" | 47 |
Ellenszenves vagy nem rokonszenves érzület | 50 |
Egy szituációról beszélünk | 56 |
A tanuló, a gyerek személyes kapcsolatai mikrokörnyezetében | 59 |
A szakember és a tanuló magatartás-konfliktusa | 62 |
Az értékelhető kommunikáció és elismerés | 73 |
A feladatok ne haladják meg a tanuló képességeit | 76 |
Belső konfliktusokat elhárító folyamatok | 80 |
A szülők ideálisnak vélt elképzelései pillanatok alatt omolnak össze | 90 |
Konfliktust okozó tanuló anamnézise | 93 |
Passzív nevelés és következménye | 95 |
Modellkövetés a családban | 98 |
Konfliktust okozó magatartású tanuló a környezetében | 102 |
A segítő mediátor elégedettsége | 106 |
A segítő mediátor és az értő figyelem | 113 |
A tanuló nyugtalanító, konfliktust okozó viselkedése nem szűnik meg máról holnapra | 117 |
Módszerek, lehetőségek között válogatva | 121 |
A tanuló, a segítő egymásra talált | 123 |
A tanuló saját énjének befolyásoló hatása | 127 |
A tanuló visszanyeri önbizalmát | 135 |
A segítő tevékenységét a tudatosság hatja át | 140 |
A tanuló és saját motivációi, értékképzetei, kapcsolódási erői | 142 |
Célok kijelölése | 148 |
Ha minél többet szeretnénk megtudni a tanulóról | 153 |
Kijelentve is rákérdezhetünk, "megszólíthatjuk" a tanulót | 158 |
A tanulónak is meg kell adni a lehetőséget | 166 |
Szülői nevelés beállítódás | 168 |
Szociális tanulás és magatartásmód. Megmutatni, megtanítani | 174 |
Magatartásminták követése | 177 |
Feszültség a munkakapcsolatban | 185 |
A tanuló és kapcsolatai, azonosságtudata | 189 |
A személyiségfejlesztés mint a nevelés, a segítés elsődleges alapfunkciója | 192 |
A személyiségfejlesztés megvalósulása | 195 |
A segítő beavatkozás | 199 |
Segítési módok, módszerek keresése | 205 |
Az emlékezés segítségével oldjuk fel a konfliktust | 208 |
A tudatalatti képzetek? | 212 |
Az indulatáttétel mint a konfliktus feloldásának egyik módja | 214 |
Az indulatáttétellel feltárhatjuk a tanuló személyiségét | 218 |
Konfliktusforrások. A tudatalattiakat hozzuk a felszínre | 222 |
Az elhallgatott és kimondott szavak | 226 |
A konfliktust okozó gyerek | 229 |
Keressük a konfliktus középpontját | 234 |
A tanuló fantáziája. Beszéljen önmagáról | 237 |
A szakember-tanuló kapcsolat végéig mit tanul meg a tanuló? | 244 |
Amikor a tanuló azon fáradozik, hogy fölénybe kerüljön | 246 |
A tanulónak újra kell definiálnia konfliktusát | 249 |
A tanuló igyekszik visszatartani információit | 251 |
Amikor már nincs szükség több találkozóra | 258 |
Bibliográfia | 263 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.