kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Hunga-Print Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 179 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-8413-80-8 |
Előszó | 5 |
A magyar közoktatás jelen helyzete | 12 |
Az iskola a legfontosabb közügy | 12 |
Hol tart a magyar közoktatás? | 13 |
Jó vagy rossz a magyar iskola? | 16 |
Tanítsunk még többet?! | 18 |
Néhány ijesztő példa | 19 |
Erkölcsi kérdés | 23 |
A közoktatás kísértései | 25 |
A 10 plusz 2-es iskola | 26 |
A kétszintű tantervi szabályozás | 27 |
Ismeretminimum | 28 |
Mire szolgál a két utolsó év? | 29 |
Az átjárhatóság | 30 |
A kétszintű érettségi | 32 |
Jót s jól | 35 |
Egységes cél, sokszínű pedagógia | 35 |
Mit várhatunk a dokumentumoktól? | 36 |
Az iskolaszerkezet | 37 |
A tantervi szabályozás | 39 |
A kerettanterv két funkciója | 42 |
Mitől állami a kerettanterv? | 43 |
Követelményrendszer | 45 |
Az alapelvek szerepe | 47 |
A kimenetszabályozás szükségessége | 48 |
Az érettségi vizsga koncepciója | 51 |
Az alapvizsga szerepe | 60 |
Nemzeti alaptanterv | 64 |
Absztrakt tanterv | 64 |
Mi a közös és kötelező? | 66 |
Mitől magyar a Nemzeti alaptanterv? | 68 |
Mit tanítsunk és mikor? | 69 |
A nevelés legfontosabb céljai | 75 |
Az erkölcsi nevelésről | 75 |
A hazaszeretetre nevelésről | 77 |
A családi életre nevelésről | 78 |
Az egészséges életmódra nevelésről | 82 |
A testi nevelésről | 82 |
A környezeti nevelésről | 84 |
Az esztétikai nevelésről | 85 |
Miért tanítjuk a művészeteket? | 87 |
Az irodalom tanításáról | 87 |
Az ének, zene tanításáról | 91 |
A képzőművészet tanításáról | 93 |
Miért tanítjuk a tudományokat? | 99 |
A történelem tanításáról | 99 |
A filozófia tanításáról | 103 |
A matematika tanításáról | 104 |
A fizika tanításáról | 114 |
A kémia tanításáról | 121 |
A biológia tanításáról | 123 |
A földrajz tanításáról | 125 |
Miért kell alkalmazott ismereteket tanítani? | 128 |
Az idegen nyelvek tanításáról | 128 |
A honismeret tanításáról | 134 |
Az állampolgári és gazdasági ismeretek tanításáról | 136 |
A technika tanításáról | 137 |
Az informatika tanításáról | 140 |
A könyvtár szerepe az iskolában | 143 |
Ismeretek a tömegtájékoztatásról | 144 |
A közoktatás kiemelt területei | 145 |
A kisiskolás kor fontosságáról | 146 |
A tehetséggondozásról | 150 |
A gyógypedagógia feladatairól | 154 |
A kisebbségi oktatásról | 156 |
Az értékek és az emberkép | 159 |
Az európai értékrendről | 159 |
Az igazságról | 162 |
A jóságról | 163 |
A szépségről | 166 |
Mit gondolunk az emberről? | 167 |
Az ember paradoxona | 168 |
Értelem, érzelem, akarat | 170 |
A siker téveszméje és valósága | 173 |