1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mit, miért, hogyan?

Előadások és viták a Nemzeti alaptantervről (1992-94)

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Hunga-Print Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 179 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 12 cm
ISBN: 963-8413-80-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A szerző a Művelődési és Közoktatási minisztériumban a tartalmi kérdésekért felelős főosztály vezetője. Nevéhez fűződik a Nemzeti alaptanterv koncepciójának a kidolgozása. Két év alatt mintegy 250 előadást tartott a Nemzeti alaptantervvel kapcsolatban. Így csiszolódott ki a Nemzeti alaptanterv eszméje, és így vált egyre népszerűbbé azok körében, akik megismerkedtek a Baranyi Károly által képviselt koncepcióval. (A Kormány által jóváhagyott Nemzeti alaptanterv is erre az elképzelésre épült, főként a szabályozási módját illetően.) A 250 előadás nem jutott el mindenkihez. Sem az írott sajtó, sem a televízió, sem a rádió nem ismertette.
Ez a könyv a szerző Nemzeti alaptantervvel, az iskola gondjaival, jövőjével kapcsolatos előadásait tartalmazza, lényegében szóról szóra.
A könyvben ismertetett elképzelés legfőbb vonzereje a gyermekközpontúság. Az írásból sugárzik a diákok szeretete: a szerzőt az hitelesíti, hogy szülőként, tanárként, hivatalnokként ugyanúgy látja a dolgokat.

Tartalom

Előszó5
A magyar közoktatás jelen helyzete12
Az iskola a legfontosabb közügy12
Hol tart a magyar közoktatás?13
Jó vagy rossz a magyar iskola?16
Tanítsunk még többet?!18
Néhány ijesztő példa19
Erkölcsi kérdés23
A közoktatás kísértései25
A 10 plusz 2-es iskola26
A kétszintű tantervi szabályozás27
Ismeretminimum28
Mire szolgál a két utolsó év?29
Az átjárhatóság30
A kétszintű érettségi32
Jót s jól35
Egységes cél, sokszínű pedagógia35
Mit várhatunk a dokumentumoktól?36
Az iskolaszerkezet37
A tantervi szabályozás39
A kerettanterv két funkciója42
Mitől állami a kerettanterv?43
Követelményrendszer45
Az alapelvek szerepe47
A kimenetszabályozás szükségessége48
Az érettségi vizsga koncepciója51
Az alapvizsga szerepe60
Nemzeti alaptanterv64
Absztrakt tanterv64
Mi a közös és kötelező?66
Mitől magyar a Nemzeti alaptanterv?68
Mit tanítsunk és mikor?69
A nevelés legfontosabb céljai75
Az erkölcsi nevelésről75
A hazaszeretetre nevelésről77
A családi életre nevelésről78
Az egészséges életmódra nevelésről82
A testi nevelésről82
A környezeti nevelésről84
Az esztétikai nevelésről85
Miért tanítjuk a művészeteket?87
Az irodalom tanításáról87
Az ének, zene tanításáról91
A képzőművészet tanításáról93
Miért tanítjuk a tudományokat?99
A történelem tanításáról99
A filozófia tanításáról103
A matematika tanításáról104
A fizika tanításáról114
A kémia tanításáról121
A biológia tanításáról123
A földrajz tanításáról125
Miért kell alkalmazott ismereteket tanítani?128
Az idegen nyelvek tanításáról128
A honismeret tanításáról134
Az állampolgári és gazdasági ismeretek tanításáról136
A technika tanításáról137
Az informatika tanításáról140
A könyvtár szerepe az iskolában143
Ismeretek a tömegtájékoztatásról144
A közoktatás kiemelt területei145
A kisiskolás kor fontosságáról146
A tehetséggondozásról150
A gyógypedagógia feladatairól154
A kisebbségi oktatásról156
Az értékek és az emberkép159
Az európai értékrendről159
Az igazságról162
A jóságról163
A szépségről166
Mit gondolunk az emberről?167
Az ember paradoxona168
Értelem, érzelem, akarat170
A siker téveszméje és valósága173

Baranyi Károly

Baranyi Károly műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Baranyi Károly könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Mit, miért, hogyan? Mit, miért, hogyan?

A gerinc kissé elszíneződött.

Állapot:
850 Ft
420 ,-Ft 50
3 pont kapható
Kosárba