Fülszöveg
A közoktatásban a minőségbiztosítási rendszerek bevezetésének sikere vagy sikertelensége nagymértékben az iskolai pedagóguskollektívákon, a közös célért szerveződött „csapatokon" és az e csapatokat kiválasztó-irányító intézményvezetőkön, iskolavezetőkön múlik. Ez egy olyan új kihívás az intézmények vezetése, menedzsmentje felé, melyre a hagyományos vezetői stúdiumok és a többéves vagy akár évtizedes gyakorlat nem készít fel.
Bár a magyar pedagógusok, iskolavezetők szakmaisága, értékteremtő ereje a legjobbak közé tartozik Európában, mégis az új, korszerű közoktatás új szemléletet is igényel. Szerencsére vannak olyan iskolák, olyan közösségek, ahol a minőségbiztosítási rendszerek kiépítésén évek óta dolgoznak. Ezeknek a kollégáknak és ezeknek az intézményeknek a nyomában haladva egyrészt számos zsákutcát elkerülhetünk, és vargabetűt megspórolhatunk, másrészt pedig sok hasznos ötletet, kidolgozott eljárást átvehetünk és alkalmazhatunk.
Tóth Tiborné dr. könyve az iskolai...
Tovább
Fülszöveg
A közoktatásban a minőségbiztosítási rendszerek bevezetésének sikere vagy sikertelensége nagymértékben az iskolai pedagóguskollektívákon, a közös célért szerveződött „csapatokon" és az e csapatokat kiválasztó-irányító intézményvezetőkön, iskolavezetőkön múlik. Ez egy olyan új kihívás az intézmények vezetése, menedzsmentje felé, melyre a hagyományos vezetői stúdiumok és a többéves vagy akár évtizedes gyakorlat nem készít fel.
Bár a magyar pedagógusok, iskolavezetők szakmaisága, értékteremtő ereje a legjobbak közé tartozik Európában, mégis az új, korszerű közoktatás új szemléletet is igényel. Szerencsére vannak olyan iskolák, olyan közösségek, ahol a minőségbiztosítási rendszerek kiépítésén évek óta dolgoznak. Ezeknek a kollégáknak és ezeknek az intézményeknek a nyomában haladva egyrészt számos zsákutcát elkerülhetünk, és vargabetűt megspórolhatunk, másrészt pedig sok hasznos ötletet, kidolgozott eljárást átvehetünk és alkalmazhatunk.
Tóth Tiborné dr. könyve az iskolai minőségbiztosítási rendszer egyik legfontosabb elemének, a vezetésnek részletes és gyakorlatorientált megközelítésére vállalkozik. A szerző és munkatársai az iskolai értékelési rendszerre alapozva kidolgoztak egy jól működő minőségbiztosítási modellrendszert, melynek egyik hangsúlyos részét képezi az iskolai menedzsment. Ebben a könyvben egyszerre kapunk elméleti áttekintést, felidézve a téma legfontosabb szakirodalmi forrásait, ezeknek a napi gyakorlat által felszínre hozott megerősítését és kritikáját, valamint konkrét esetleírásokat és más iskolákban is alkalmazható módszereket.
Ezt a könyvet pedagógus írta pedagógusnak, iskolavezető iskolavezetőnek. Nem elméleti kásahegy, hanem a gyakorlatban jól alkalmazható, átvehető és megvalósítható, a szerző iskolájában már bevált, a minőségbiztosítási rendszer részét képező iskolavezetési ismeret.
Ez a könyv hasznos segítséget jelenthet minden jelenlegi és leendő iskolavezetőnek, aki érzi és tudja, hogy a jövő minőségközpontú közoktatásában a vezetői kihívásoknak csak tudatos, professzionális vezetők tudnak megfelelni.
Tóth Tiborné dr. a mosonmagyaróvári Kossuth Lajos Gimnázium igazgatója. Természettudományi doktor, közoktatási menedzser, tanügyigazgatási szakértő. Évek óta foglalkozik iskolai szervezetfejlesztéssel, minőségügyi kutatással, és nevéhez fűződik a Kossuth Lajos Gimnázium kétkomponensű minőségbiztosítási modellje. Első könyve Értékelés és minőség a közoktatásban címmel 1999-ben jelent meg a Műszaki Könyvkiadónál. .
A szerkesztő
Vissza