1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Minőségmenedzsment a könyvtárban

Szerző
Veszprém-Budapest
Kiadó: Veszprémi Egyetemi Kiadó
Kiadás helye: Veszprém-Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 193 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-9220-70-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szerzők a könyvtári minőségmenedzsmenttel többrétűen több területen is foglalkoznak. Hazai projekt menedzserei voltak a magyar és a brit kormány pályázatán díjat nyert "Stratégiai... Tovább

Előszó

A szerzők a könyvtári minőségmenedzsmenttel többrétűen több területen is foglalkoznak. Hazai projekt menedzserei voltak a magyar és a brit kormány pályázatán díjat nyert "Stratégiai tervezés-teljesítménymérés, teljes körű minőségirányítás" c. pályázatnak. A három éves projekt során (1996-99) a kecskeméti Katona József Könyvtár munkatársait előadások és szemináriumok formájában készítették fel - az angol kollegák útmutatási alapján- a minőségmenedzsment elméleti és gyakorlati kérdéseinek megvalósítására - és ezen keresztül a projekt céljainak elérésére. Ezen idő alatt alkalmuk volt Nagy-Britanniában a brit kollegák legkorszerűbb tapasztalataival megismerkedni és több nemzetközi szemináriumon is részt venni. Számos hazai és nemzetközi konferencián és nemzetközi konferencián tartottak előadást a minőségmenedzsment kérdéseiről. 1996 óta Kecskeméten a Katona József Könyvtárban - a könyvtár igazgatójának és munkatársainak jelentős és aktív közreműködése mellett - továbbképző tanfolyamok formájában oktatják az ország különböző típusú könyvtáraiból jött könyvtárosokat a minőségmenedzsment elméleti kérdéseire, gyakorlati megvalósítására és könyvtári meghonosítására.
Az Európai Minőségügyi Szervezet Magyar Nemzeti Bizottsága és a Magyar Minőség Társaság által évente megrendezett Magyar Minőséghét könyvtári szakmai napjának szervezői és előadói.
Az adott témakörben most van akkreditációs eljárás alatt egy általuk kidolgozott 120 órás minőségmenedzsment továbbképző tanfolyam.
A témakörről a hazai és külföldi sajtóban számos publikációjuk jelent meg. Vissza

Tartalom

Előszó9
Általános bevezetés11
A minőség fontossága a könyvtári terület szempontjából11
A minősségel kapcsolatos fogalmak12
A minőség jelentése12
Mitől függ a minőség?13
Kik a vevőink, ügyfeleink, használóink, partnereink?13
Az ügyfelek, partnerek igényei14
A minőség forrásai15
A minőség és a kultúra15
A vezetés és a minőség16
A minőségmenedzsment könyvtári meghonosítása és alkalmazása17
A könyvtári minőségírányítási rendszer17
A minőségügyi rendszer18
A könyvtár minőségpolitikája18
A könyvtári minőségirányítás19
A minőségügyi stratégia20
A könyvtári minőségfejlesztés24
A minőségbiztosítás25
A minőségfejlesztés és minőségbiztosítás kiemelt területei27
A minőségfejlesztés és minőségbiztosítás területei a könyvtárakban27
A minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései29
A kiinduló állapot felmérése, helyzetkép készítése29
A vonatkozó trendek számba vétele30
Külföldi trendek30
A hazai trendek32
PGTT analízis elvégzése35
SWOT elemzés37
SWOT elemzés a minőségirányítás meghonosításának lehetőségéről38
Problémafeltárás38
Minőségirányítási munkacsoport létrehozása40
A munkacsoport működésének alapelvei40
A munkacsoport működtetésének alapelvei41
A vezető és a csoporttagok kapcsolata42
A stratégiai terv készítése46
A stratégiai terv készítésének módszertana és jellemzői46
A tervezési folyamat kialakításának lépései47
A stratégiai pont (fókusz) meghatározása48
Jövőkép48
Átfogó cél- küldetésnyilatkozat48
Alapvető célok48
Kulcsfontosságú területek48
Cselekvési tervek felelősökkel, időpontokkal48
Folyamatos értékelés49
Az információ szétsugárzás megszervezésének módjai49
A hazai könyvtárügy stratégiai terve49
A hazai könyvtárügy jövőképe49
A hazai könyvtárügy küldetésnyilatkozata49
A hazai könyvtárügy kiemelt fejlesztendő kulcsterületei50
A kulcsterületek fejlesztéséhez elvégzendő feladatok50
A terv végrehajtásáért felelősök51
A minőségmenedzsment stratégiai tervének jövőképe, átfogó célja51
A minőségmenedzsment jövőképe51
A minőségmenedzsment küldetésnyilatkozata52
A könyvtárügy kiemelt fejlesztési kulcsterületei52
A minőségmenedzsment alkalmazásának módszerei és technikái53
A teljes körű minőségirányítás (TQM)54
A TQM fogalma, alapelvei és hatása54
A TQM megvalósításának eszközei57
Problémamegoldás69
Teljesítménymérés és értékelés73
Statisztika és mutatók73
Értékelés és teljesítménymutatók73
Normák, célok és teljesítménymutatók74
Miért mérjük a teljesítményt?74
A teljesítménymutatók alkalmazása79
Törődés az ügyfelekkel, használókkal, partnerekkel85
Közvetlen és közvetett módszerek86
A partnerekkel, használókkal való törődés87
A Minőségügyi dokumentációs rendszer94
A minőségügyi dokumentáció felépítése95
Az előíró dokumentáció dokumentumai96
Jogszabályok96
Általános keret dokumentumok, irányelvek, normatívák97
Szervezeti és Működési Szabályzat105
Munkaköri leírások105
Szolgáltatási előírások, munkaleírások105
Az igazoló dokumentáció dokumentumai106
A Minőségi Kézikönyv106
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése107
A szolgáltatások minőségének biztosítása108
A szolgáltatások minőségének értékelése110
A szolgáltatás minőségének 10 szempontja111
Önértékelés112
Európai Üzleti Kiválóság Modell113
Önértékelés a szolgáltatási szférában117
Önértékelési modell közkönyvtárak, információs intézmények számára Nagy-Britanniában118
Benchmarking (szint-összehasonlítás)121
A benchmarking kör121
A humán erőforrás minőségi kérdései123
Motiváció123
A motiváltság, képesség, irányítási lehetőség modellje126
Bevezető az esettanulmányhoz129
Esettanulmány
Minőségbiztosítási projekt a Katona József Könyvtárban131
A projekt előzményei131
A projekt első szakasza (1996-1997.)133
Belső kapcsolatok (kommunikáció)136
Külső kapcsoaltok (kommunikáció)137
A teljesítmény mérése137
Térítés, értéknövelt szolgáltatások137
Képzési követelmények138
A 10-16 évesek könyvtárhasználata138
A projekt második szakasza (1997-1998.)139
Második tréning - 1998. március 22-27.141
A projekt harmadik szakasza (1998-1999)143
Befejező tréning - 1999. április 26-27.145
Mellékletek147
Contents185
Introduction185
Introduction to the case study187
Irodalomjegyzék189
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem