1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Minőségfejlesztési modell a gyakorlatban

Az iskola környezete és partnerei/Nyitott önértékelés - diagnózis/Elégedettség-vizsgálatok/Az OKAIM modell/A Szigetcsépi Általános Iskola minőségbiztosítása

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 97 oldal
Sorozatcím: OKAIM - Módszertani Füzetek
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-9228-40-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Könyvünket tisztelettel ajánljuk mindazoknak az iskoláknak, vezetőknek és pedagógusoknak, akik a minőségfejlesztését kötelességként, egyben szakmai szükségszerűségként értelmezik, és az eddigi... Tovább

Előszó

Könyvünket tisztelettel ajánljuk mindazoknak az iskoláknak, vezetőknek és pedagógusoknak, akik a minőségfejlesztését kötelességként, egyben szakmai szükségszerűségként értelmezik, és az eddigi törekvéseik folytatásaként, esetleg az oktatási kormányzatnak e témákban megjelent dokumentumai nyomán, vagy egy-egy oktatásfejlesztő cég segítségével elindultak vagy elindulnak az úton. írásunkkal hatékony segítséget kívánunk nyújtani korszerű elmélet alapján az iskolai gyakorlathoz. Az általunk bemutatott konkrét iskolai példa bizonyítja, hogy az oktatásügyben - ha szórványosan is - jelen van az innovációra, a fejlesztésre törekvés arra nézvést, hogy a minőség valóban a legfontosabb érték legyen a gyerekek, szülők, pedagógusok és őket segítő dolgozók, valamint a fenntartók elégedettségének növelése érdekében.
A Szigetcsépi Általános Iskola hasonlóan az OKAIM (az OKKER által kidolgozott) minőségfejlesztési rendszeréhez kiindulópontként kezeli az intézmény legitim helyi nevelési, pedagógiai programját, a törvényi előírások és az intézményi autonómia komplex megvalósulását. Bemutatjuk azokat az apró lépéseket, melyek segítik ezt az időigényes, fáradságos munkát. Köszönettel tartozunk az iskola nevelőtestületének, hogy tevékenységükkel és írásaikkal segítették egy teljesebb kép kialakítását és a gyakorlat népszerűsítését. Az OKAIM rendszer leírását e kötetben bemutatjuk.
Köszönettel tartozunk az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet „OKAIM" munkacsoportja tagjainak, akik a sajátos minőségbiztosítási rendszer kidolgozásában, a leírás kritikájában részt vettek. Vissza

Tartalom

Ajánlás 5
Farkas Lajosné: Az OKKER OKAIM modell leírása 7
Az OKAIM modell megkülönböztető jegyei 7
Az OKAIM modell tartalmi jellemzői 8
Az OKAIM modell szerkezete 9
Az OKAIM modell alkalmazása, eredménye 10
Gyímesi Hona - dr. Makai Katalin: Egy iskola a minőségbiztosítás útján 13
Bevezetés 13
Az iskola környezetének bemutatása 14
Szigetcsép földrajzi helyzete 15
A község története 16
A lakosság jellemzői 17
Népességváltozás 17
Kormegoszlás 1999-ben 18
Az iskoláskorú lakosság jellemzői 19
Az intézmény szülői háttere 19
Nyitott önértékelés 22
Az intézmény partnerei 28
Elégedettségvizsgálatok 31
A szülők iskoláról alkotott véleménye 31
A tanulók véleménye a tanórákról 33
A pedagógusok véleménye a tanulási szokásokról 37
A tanulók és a pedagógusok véleménye a tanórai módszerekről 40
Elégedettség a tárgyi környezettel, összehasonlítva a tanulók
és pedagógusok értékelését 40
Pedagógusok véleménye 41
Tanulók véleménye 44
A tanulók pályakövetése a középiskolák visszajelzése alapján 48
A középiskolák visszajelzése, a tanulók pályakövetése 48
Az iskola céljai 52
A helyi ellenőrzés rendszere 56
A tanulók esetében 56
Iskolai belső vizsgák 64
A pedagógusok vonatkozásában 76
Összegzés 78
Bíró Ferenc: A pedagógiai minőségbiztosítás válogatott irodalmának
ajánló bibliográfiája 79
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem