Fülszöveg
A meleg, szeretetteljes biztonságot nyújtó családból érzelemgazdag, kiegyensúlyozott, nyitott, vidám gyerekek érkeznek az óvodába, akik jól beilleszkednek, szívesen barátkoznak.
Van sok olyan kisgyerek is, aki valamilyen oknál fogva érzelmileg sérült. Tapasztalataink szerint a szülők sokat dolgoznak, elhalmozzák gyermekeiket mindenfélével, de a legfontosabbat, az igazi odafigyelést, a megértést, a türelmet, a szükségleteinek megfelelő szeretetet nem tudják nyújtani. Szeretik gyermekeiket, de a felszabadult együtt játszás, a felhőtlenül együtt töltött órák kimaradnak a közös életükből. Nem értik, hogy miért nem szereti gyermekük az úszást, a külön tornát és hasonlókat, miért sír, amikor jön érte édesanyja, hogy ide vagy oda kell menni. Panaszkodnak a szülők, hogy nem fárad el gyermekük, este kijön mindenféle ürüggyel szobájából, még 10 órakor is fent van, pedig egész nap játszhatott az óvodában, aztán ott volt az úszás, a torna, a balett stb.
Sokszor kérik, hogy ne engedjük...
Tovább
Fülszöveg
A meleg, szeretetteljes biztonságot nyújtó családból érzelemgazdag, kiegyensúlyozott, nyitott, vidám gyerekek érkeznek az óvodába, akik jól beilleszkednek, szívesen barátkoznak.
Van sok olyan kisgyerek is, aki valamilyen oknál fogva érzelmileg sérült. Tapasztalataink szerint a szülők sokat dolgoznak, elhalmozzák gyermekeiket mindenfélével, de a legfontosabbat, az igazi odafigyelést, a megértést, a türelmet, a szükségleteinek megfelelő szeretetet nem tudják nyújtani. Szeretik gyermekeiket, de a felszabadult együtt játszás, a felhőtlenül együtt töltött órák kimaradnak a közös életükből. Nem értik, hogy miért nem szereti gyermekük az úszást, a külön tornát és hasonlókat, miért sír, amikor jön érte édesanyja, hogy ide vagy oda kell menni. Panaszkodnak a szülők, hogy nem fárad el gyermekük, este kijön mindenféle ürüggyel szobájából, még 10 órakor is fent van, pedig egész nap játszhatott az óvodában, aztán ott volt az úszás, a torna, a balett stb.
Sokszor kérik, hogy ne engedjük délután aludni, hogy este ne legyen vele gond. Holott, ha belegondolnának a gyermek érzelmeibe, rájönnének, hogy nem ez a megoldás. A gyermek azért talál ki sokféle ürügyet lefekvés után, mert addig is foglalkoznak vele: inni adnak, WC-re kísérik, orrot törölnek, amiket máskor talán önállóan is megold.
Úgy gondolom, hogy egy egésznapos óvodai tartózkodás után sok már a különóra, fáradt a kisgyerek, újra alkalmazkodnia kell valakikhez, és nincs ideje szülei szeretetében „megfurödni" - írja a könyv egyik szerzője, Sinkovicsné Király Angéla a krízishelyzetek egyikeként.
Mi a szerepünk nekünk, óvónőknek? - kérdezi, gondolatait tovább vezetve a gyógypedagógus óvónő.
A kézben tartott írás sokféle megoldást, segítséget, gyakorlati és elméleti együttgondolkodást kínál pedagógusnak, szülőnek egyaránt.
Mikor még kicsi, becsüld benne az érzelmek tisztaságát! Figyelj rá, érezze, hogy számít!
Vissza