kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Pedagógusok Szakszervezete |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 242 oldal |
Sorozatcím: | Tanuljunk egymástól |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 3 |
Antal József: A tanórán kívüli testnevelés szerepe ifjúságunk nevelésében | 5 |
Az általános iskolai úttörő foglalkozások és a középiskolai sportkörök | 8 |
Az iskolai munkahelyi testnevelés | 9 |
Az iskolai munkahelyi testnevelés feladatai | 12 |
Munkahelyi testnevelés tanítás előtt | 12 |
Munkahelyi testnevelés tanítás közben | 13 |
Testnevelés az órák közötti szünetben | 13 |
Testnevelés óra közben | 15 |
Testnevelés óra után | 16 |
Dr. Kereszty Alfonz: Fejezetek a testnevelés és a sport élettanából | 19 |
A testgyakorlatok végrehajtásának élettani összetevői | 19 |
Az izomrendszer | 19 |
Az izomműködést ellátó és biztosító szervműködések | 21 |
A szervezet működését szabályozó, integráló tevékenység | 22 |
A testgyakorlattal végrehajtott edzés élettani alapjai | 24 |
A gyermek fejlődésének szakaszai és sajátosságai | 27 |
A különböző korcsoportok | 27 |
Az akceleráció | 28 |
A szervrendszerek fejlődése az iskoláskorban. Az edzés hatására bekövetkező változások | 31 |
A mozgáskészség kialakulása | 31 |
Az izomrendszer fejlődése. Az edzés hatása az izomműködésre | 33 |
A légzőrendszer fejlődése. Az edzés hatása a légzőrendszerre | 37 |
A szív és a vérkeringés fejlődése. Az edzés hatása a szívre és a vérkeringésre | 39 |
Az elfáradás | 42 |
A pihenés és az aktív pihenés | 45 |
Dr. Geréb György: A tanulók egészséges életritmusának néhány lélektani kérdése2 | 47 |
A fáradtság pszichológiai értelmezése | 48 |
A fáradtság iskolai forrásai | 53 |
A kifáradás otthoni okai | 56 |
A pihenés | 59 |
Dr. Tompa Károly: A mindennapos testnevelés egészségügyi vonatkozásai | 63 |
Dr. Jász Tivadar: A váz-izomrendszer iskoláskori ártalmai | 77 |
A gerinc elferdülései | 78 |
A gerinc nyílirányú elferdülései | 85 |
A gerinc oldalirányú elhajlásai | 86 |
Hogyan járulhat hozzá a pedagógus a gyermekek testi fejlődéséhez? | 88 |
Dr. Hajdú Ferenc: Orvosok és testnevelő tanárok együttműködése | 91 |
Az iskola és a szülők felelőssége tanulóink egészséges fejlődésében | 91 |
Testnevelés alóli felmentésre törekvés | 94 |
A könnyített testnevelési óra | 96 |
Gyógyító testnevelés az iskolában | 96 |
A testnevelés alól teljesen felmentettek | 100 |
Dr. Veszprémi László: Az aktív pihenés hatása a tanulók munkateljesítményére | 103 |
Az aktív pihenés beiktatásának szükségessége | 103 |
A pszichikai fáradtság - a munkateljesítmény csökkenése | 103 |
Fiziológiai fáradtságtényezők | 105 |
A testnevelés mint az aktív pihenés legjobb formája | 105 |
Az aktív pihenés helye | 106 |
A gyakorlatvezetés módszere, anyaga, időtartama | 106 |
Mérések, megfigyelések | 109 |
Számolási feladatok megoldása | 109 |
Betűkiírás megadott szövegből | 114 |
Megfigyelések a negyedik-hatodik órai figyelemről, aktivitásról | 116 |
A negyedik órába beiktatott különböző intenzitású testi és szellemi terhelést megelőző órarend alakulása négy különböző napon | 117 |
A tanulók szubjektív fáradtságérzése | 118 |
Összefoglaló megállapítások | 118 |
Dr. Kardos Alajos: Az óraközi testnevelés elvi és gyakorlati jelentősége | 221 |
Fizikai, pszichikai feladatok | 221 |
Az óraközi testnevelés szerepe a különböző korú gyermekeknél | 123 |
Gyakorlati eredményeink | 129 |
A nevelők véleménye a torna pszichofizikai hatásáról | 133 |
A megvalósítás lehetőségei, problémái | 134 |
Kovács Géza: A mindennapos testnevelés kialakulásának történetéből | 137 |
A hazai tapasztalatok tanulságai | 139 |
A tanulóknak hagyott tízpercek hasznossága | 140 |
A tantervi anyag elvégzésére biztosított óraszám | 140 |
A pedagógus tevékeny pihenése | 141 |
A gyermekek iskolai felkészítése | 141 |
Az ipari tanulók munkaerejének megelőző védelme | 141 |
Az MSZMP testnevelési és sporttézisei | 143 |
A Than Károly technikum bekapcsolódása | 143 |
A munkahelyi testnevelés továbbfejlesztéséért | 144 |
Nyiri János: Az iskolai mindennapos testnevelés országos tapasztalatai | 147 |
A mindennapos testgyakorlás szükségessége | 147 |
Egészségügyi követelmények az iskolával szemben | 148 |
Tanulóink iskolai munkakörülményei | 151 |
A Művelődésügyi Minisztérium utasítása | 153 |
Eddigi eredményeink | 155 |
Vélemények, tapasztalatok, javaslatok | 159 |
Mit csináltok szombat déltől vasárnap estig? | 163 |
Varga Sándor: Mindennapos testnevelés a budapesti iskolákban | 165 |
Hajdú Gyula: Mindennapos munkahelyi testnevelés az ipari szakmunkásképző intézetekben | 177 |
A munkahelyi testnevelés jelentősége a szakmunkástanuló képzésben | 177 |
Fordítsunk nagyobb figyelmet a szakmai ártalmak megelőzésére | 183 |
A munkahelyi testnevelés fejlődési szakaszai az ipari szakmunkásképző intézetekben | 186 |
A mozgalom továbbfejlesztésének lehetőségei, módszerei | 190 |
Hercze Andrásné - Varsányi Gábor: Pihentető testnevelés a Than Károly technikumban | 197 |
Az oktató-nevelő munka jellegzetességei iskolánkban | 198 |
A laboratóriumi gyakorlatok hatása a szervezetre | 199 |
Miért vezettük be a pihentető testnevelést? | 201 |
A gyakorlatok összeállításának szempontjai | 201 |
Mintagyakorlatok | 202 |
A gyakorlatvezetők | 203 |
Felmérések, orvosi vizsgálatok | 204 |
Tanfolyamok | 205 |
A pihentető testnevelés hatása a szellemi teljesítőképességre | 205 |
A nevelőtestület, iskolaorvos észrevételei | 208 |
A tanulók véleménye | 209 |
Pihentető testnevelés a szakközépiskolában | 209 |
Javaslatok a munka jobb végzésére | 210 |
Lehetőségek a dolgozók esti iskolájában | 211 |
Sós István: A mindennapos testnevelés módszertani kérdései | 213 |
A tanulók testnevelésének szervezeti keretei az iskolában | 213 |
A testnevelési óra | 213 |
Sportköri foglalkozás | 213 |
Testnevelési percek | 214 |
A testnevelési percek szervezése | 214 |
Egyéb szervezési kérdések | 216 |
A testnevelési percek lebonyolítása | 219 |
A testnevelési percek testgyakorlatai | 221 |
Külföldi kísérletek | 224 |
Kerezsi Endre: Ifjúságunk testi nevelése társadalmi feladat | 225 |
Dr. Veszprémi László: Irodalom | 236 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.