Előszó
Munkáltató tankönyvet tartanak a kezükben, amely ötvözi a környezetismeret, rajz, technika tantárgyak ismeretanyagát, tevékenységi körét. Reményeink szerint fő rendező elve az idő, amelynek két...
Tovább
Előszó
Munkáltató tankönyvet tartanak a kezükben, amely ötvözi a környezetismeret, rajz, technika tantárgyak ismeretanyagát, tevékenységi körét. Reményeink szerint fő rendező elve az idő, amelynek két síkjában mozgunk. A négy évszak kapcsán a természetben végbemenő változásokat vizsgáljuk, hatásukat a növényekre, az állatokra, az emberre. A népi hagyományok és a természetes anyagok felhasználhatósága köré csoportosuló alapismeretek a múlt és a jelen folyamatosságát szeretnék biztosítani.
A természetközeiben élő Sustya család hétköznapjai fogják össze a két szálat. Velük élünk, fedezzük fel a mindennapok csodáit a természetben, a hétköznapokban. Minden tevékenység, ismeret az ő környezetükből indul, késztet vizsgálódásra, újrateremtésre, egyben hagyományőrzésre. A tanító munkáját igyekeztünk segíteni a „Házi feladatom", a „Megtanulom", a „Játsszuk el" jelölésekkel.
A kutató munkát próbáltuk előkészíteni a „Gyűjtök", a „Keresem az Ablak-Zsiráf című könyvben", a „Könyvekben keresem" utasításokkal. A tanulmányi kirándulás előkészítéséhez és feldolgozásához egy-egy jegyzetfüzetet készítettünk évszakonként. A jelmagyarázat az eszközöket és az év során felhasználható anyagokat is tartalmazza.
A munkáltató tankönyv a szülők együttműködését is igényli: „Édesanya mesél", „Vendégként az erdőben", „Nagymama szakácskönyvéből" című fejezetekben.
Mindannyiunkban munkáljon a harmóniateremtés vágya: otthon lenni a világban! Belesimulni a nagy természetbe: megtalálni a minket megillető helyet - nem bitorolni és egyben folyamatosságot teremteni múlt és jelen között.
Csak így bízhatunk abban, hogy lesz jövőnk. E szellemben próbáljuk nevelni, tanítani gyerekeinket is.
Vissza