1.062.403

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mindennapi ütközések

Iskolai konfliktusok és kezelésük

Szerző
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 251 oldal
Sorozatcím: Alternatív Vitarendezés Projekt
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-682-691-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
Az oktatás termékeny talajt kínál más ágazatok, társadalmi alrendszerek innovációinak befogadására. Az igazságszolgáltatásban régóta használt resztoratív technikák is ilyen... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
Az oktatás termékeny talajt kínál más ágazatok, társadalmi alrendszerek innovációinak befogadására. Az igazságszolgáltatásban régóta használt resztoratív technikák is ilyen újítások, amelyek az elmúlt évtizedben számos fejlett országban, így Magyarországon is beszivárogtak az oktatás területére. Ennek oka, hogy a modern állam alapvető érdekévé vált, hogy a felnövekvő nemzedékek kezelni tudják vitás helyzeteiket, az iskolák tanulóikat az együttműködésre, a közös megoldások keresésére készítsék fel.
Ez a fajta szemléletmód részét képezi az aktív állampolgári nevelésnek, a demokráciára való nevelésnek, annak, hogy tudatos, felelősségteljes cselekvési stratégiákat ismerhessenek meg a fiatalok és elsajátítsák a konszenzusteremtés képességét. A modern államnak azért is fontos, hogy állampolgárai saját maguk tudják megoldani vitás kérdéseiket akár harmadik fél bevonásával is, mert ily módon megkímélik az állami hivatali rendszereket, például a bíróságokat a túlterheltségtől, s az ügyek rendezése gyorsabbá válik és kevesebb költséggel is jár. Kötetünk fókuszában az iskolai konfliktusok állnak.
A konfliktusnak gyakran tulajdonítunk negatív tartalmat a közgondolkodásban, elutasítani szeretnénk, holott a konfliktusok felszínre kerülésének fontos szocializációs szerepe van. Negatív viszonyulásunk oka valószínűleg abból fakad, hogy a konfliktusok rendezésének erőszakos megoldását vetjük el és nem magát a konfliktust. A családi szocializáció szerepe elsődleges a konfliktuskezelési technikák elsajátításában. Ugyanakkor a modern társadalomban az iskola az egyetlen olyan, mindenki számára elérhető intézményrendszer, amely segíthet ebben, vagyis fontos szocializációs színtérként kell tekintenünk rá. Vissza

Tartalom

Fehérvári Anikó: Szemléletformálás az iskolában 7
Györgyi Zoltán: A minta és a kutatási módszerek 13
Kovács István Vilmos: Alternatív vitarendezés a nemzetközi gyakorlatban 17
Kállai Gabriella: Iskolai szabályozás 37
Mártonfi György: Konfliktuskezelés - fegyelmivel vagy alternatív vitarendezéssel? 57
Sági Matild - Szemerszki Marianna: Az iskolai konfliktusmegoldási módok nevelő hatásai 75
Ercsei Kálmán - Nikitscher Péter: Ütközések és megoldások.
A tanulók közötti konfliktusok belső világa 123
Györgyi Zoltán - Imre Anna: Tanár-diák kapcsolatok - tanár-diák konfliktusok 151
Tomasz Gábor: Alternatív vitarendezés közelről 177
Török Balázs: Az iskolai agresszió és a tömegmédia működése 191
Kurucz Orsolya: Iskolai agresszió és közösségi média 229
Györgyi Zoltán: Az alternatív vitarendezési projekt hatása a pedagógusokra 241
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem